Slazem se, ti svakako primecujes te detalje ali ja zaista nisam perfekcionista i veruj mi da kod mene ne bi bilo prevelike razlike jer ja to verovatno ne bih osetio. Motor vozim relativno retko i tesko da u sezoni prebacim preko par hiljada kilometara, cak i manje u skorije vreme. Kada putujem, retko prelazim 150 na autoputu iako znam da moze daleko vise a po okolini ne volim da zalezem maksimalno u krivinama i trazim maksimum sebi i motociklu jer smatram da tako isuvise rizikujem zivot, pogotovo ako se uzme u obzir da su kod nas retki putevi sa preglednim krivinama a da je vozacka kultura medju vozacima cetvorotockasa jako losa.
VFR 800 jeste znacajno tezi i ne toliko znacajno snazniji, tako da sam i ja cuo da je stariji VFR 750 kao laganiji veci sportista nego ovi kasniji ali nisam imao prilike da probam i procenim.
Ja licno imam skepsu prema vecini novijih stvari a i bitna stavka mi je bila registracija,a razlika od 50ccm od 750 do 800 mi nije bila opravdanje za preci u visi cenovni rang, pogotovo sto su performanse donekle slicne a i manje elektronike sam smatrao za prednost i dodatak pouzdanosti.
To sto lanac pogoni bregastu kod novijih VFR800 mi se takodje ne dopada jer mislim da je manje pouzdano resenje od direktno uzubljenih zupcanika sa starijih modela a rekao bih i da malo oduzima taj specificni zvizdeci zvuk koji je za VFR 750 karkteristican.
VFR je po karakteru kao prakticno tri motora u jednom, jer se ispod 2000 obrtaja cuje kao dvocilindricni Ducati , preko toga do nekih 6000 kao Americki V8 auto a jos iznad vristi kao moderni supersport motocikl.
Ono zbog cega ga jos volim je linearan odziv na gas, sto ga cini bezbednim za pocetnike i inace omogucava opustenu voznju, tako da se krivine mogu prolaziti cak sa vise razlicith brzina, i sto se gas jako precizno dozira.
Upravo zato i ne volim VTEC na motociklima pa i na novijem VFR-u, jer po meni najmanje sto ti treba je da te iznenada lupi udarac snage usred krivine kada se VTEC ukljuci i izbaci napolje,pogotovo ako ne pazis u kom se delu obrtometra motor vrti pre ulaska u krivinu. To se jednom mom prijatelju desilo i nije bilo nimalo prijatno, cak zastrasujuce iskustvo.
Priznajem da mozda nisam okoreli bajker koji bi sve dao za voznju jer van toga imam puno bitnijih obaveza od kojih zivim. Motor je u garazi i tek ga se ponekad setim kad je lepo vreme i tada volim da polako uzivam u sporoj voznji kroz prirodu. Jako mi je prijatna misao da motor star skor 20 godina tako dobro izgleda i dan danas i privlaci poglede, cesto pozelim da uzivam dok ga gledam a zvuk je fenomenalan. Neverovatno koliko puno se dobija za relativno male pare.
Nisam na bjbikers iako ga pratim puno jer sam stekao utisak da tamo ima puno cudnih ljudi i neprijatnih diskusija i odlucio da to ipak nije za mene. Veliki je problem sto su motori danas jeftine sprave koje mnogima sluze da pokusaju da poprave licne psihicke probleme i identifikuju se sa necim. Rekao bih da ih tamo bas puno takvih ima pa me nije zanimalo. Inace mislim da je relativno malo vlasnika motora koji razumeju sustinu svega i nisu optereceni da se pokazu koliko skupe masine voze, koliko su brzi, vesti vozacii... Ja bih rekao da ipak nisam iz te price i da sam motor nabavio iz neke decacke fantazije i obozavanja i zelje za putovanjem na otvorenom vazduhu.
O VFR-u bi se moglo ceo dan svakako!
Drago mi je da nas ima ovde kolega pa ko zna, mozda i bude prilike za neki susret.
Pozdrav!