marcoTypeR Posted March 19, 2012 Report Posted March 19, 2012 U hebo te ja zaboravio na ovu temu.Ala se odmaklo u srafljenju,svaka cast. Quote
TRIO_driver Posted March 20, 2012 Author Report Posted March 20, 2012 Najveca stavka je vremenski limarija, tj. kompletna priprema, znaci krecemo od peskiranja, do limarije, i na kraju farbanja, zavisi od drugih ljudi i vremenski je zahtevna.. Kad karoserija bude gotova, onda ce sve biti(vecinom) u rukama mene i mojih momaka iz servisa, a mi smo vec sada jedan uigran tim.. Jedino sto nece biti gotova sigurno do kraja ove godine, verovatno je premijera prolece 2013. godine, ako sve bude kako sam planirao. Quote
TRIO_driver Posted May 18, 2012 Author Report Posted May 18, 2012 Konacno stigli sredjeni i ofarbani delovi trapa od farbara, sledeci korak je da se to postavi na peskiranu karoseriju, da bi ona otisla na trapovima kod limara nazad, kad bi konacno trebao da krene najduzi period restauracije.. Quote
trojanac Posted May 18, 2012 Report Posted May 18, 2012 U idealnim uslovima (dovoljno novca i vreme odvojeno samo za restauraciju), koliko vremena je potrebno da se odradi sve komplet, kao što ti radiš? Quote
TRIO_driver Posted May 20, 2012 Author Report Posted May 20, 2012 Ako imas limara i farbara koji ce sve zavrsiti na vreme, jer ce raditi samo tvoj auto, mehanicara koji ce sklapati samo tvoj auto, svi delovi stizu ili ih imas na vreme, novac ti nije problem, recimo SEST MESECI.To spada u domen teorije, realnost je u proseku 2-3 godine... Quote
TRIO_driver Posted June 10, 2012 Author Report Posted June 10, 2012 Baviti se oldtajmerima, kao jednim segmentom automobilizma, daje jednu dodatnu draz u odnosu na druge segmente - drag, drift, krug itd. Zasto? Zato sto baviti se oldajtmerima podrazumeva jedan vid arheologije, tj. trazenja iskopina. U mom slucaju, iskopali smo Sveti gral svakog vozaca i ljubitelja Mazde - originalnu 1500 SS. Kad kazem mi, to podrazumeva citav krug ljudi, kojima ovom prilikom zelim da se zahvalim na nesebicnoj pomoci, a to cu najbolje uraditi kako budem isao hronoloski sa pricom.. Korak 1: Vocko sa Mazda Club Serbia foruma mi kaze da postoji jedna bela Mazda 1500 SS na parkingu kod njegove zgrade. Nazalost po njega, vlasnik iste je jedan gospodin bez sluha za oldtajmerizam, i u ratu sa celom Vockovom zgradom, sto automatski(opet kazem nazalost), diskvalifikuje Vocka i njegovog oca, kao potencijalne kupce. Zahvaljujem mu se na cinjenici da je podelio tu info sa mnom, jer kod oldtajmera, s obzirom da vozila nema kao novijih, svaka info je zlata vredna. Korak 2: Milan a.k.a Kabe sa Honda, Mazda, Oldtajmera i svih mogucih auto foruma, ide sa mnom i svojim mocnim king size fotoaparatom detaljno analizira doticnu Mazdu sa mnom i Vockom na parkingu. Njegove slike ce mi znaciti za kasniju pricu, jer u silnom uzbudjenju sto vidim 1500 SS original prvi put uzivo, ne obracam paznju na bas sve detalje. Par njegovih slika, dok je jos bila na NBGD: Korak 3: Moja zahvalnost ide Urosu, znanom kao Superbird, moderatoru Oldtajmeri.rs, sto mi je javio da se na FB profilu odredjenog beogradskog otpada pojavila bela Mazda 1500 SS, zajedno sa linkom ka propratnoj slici. Takodje, skidam kapu i Djape1977 sa istog foruma, koji mi je isto na PP javio tu informaciju malo kasnije, kao i sto je, na poziv Vlade (gtjunior sa oldtajemeri foruma), nazvao vlasnika otpada i rekao mu da je jedan njegov drugar zainteresovan za istu. To mi je znacilo da vlasnik otpada zauzme malo meksi stav pri pregovaranju. Korak 4: Zovem otpad i raspitujem se za zdravlje, stanje i cenu Mazde. Po slikama je to nesumnjivo ta, koju smo Vocko, Kabe i ja pregledali i fotografisali. Naravno, preko telefona krecu standardne preprodavacke price, cisto da opipamo teren, meni najbitnije je da vlasnik otpada ne zna sta je SS uopste. Jasno mu postaje da ja itekako dobro poznajem pricu oko 1500 modela, tako da spusta loptu i pregovaramo, inicijalna cena je 500 evra za kompletan automobil.Posto mi nije cilj da kupim ceo automobil, pregovaram za delove, ali za sada(prosli petak), stav je da auto ide samo kompletan. Korak 5: Ako vec idem u Beograd da bi uzivo video auto, i pre svega, kupio nesto sa njega, onda gledam da to bude isplativo, tako da zakazujem odredjeni posao, gde mi treba dzip da prevezem neku robu. Sa sobom vodim Urosa (Superbird), koji se sam ponudio da bude asistencija kod demontaze samog automobila. Naravno, veliki udeo u tome nosi cinjenica da je Uros opasan dasa iz Sapca, a takvi su majstori za pregovore, vezbaju sa Ciganima i otpadarima svaki dan.. Korak 6: Dolazak na plac, pregovor sa vlasnikom otpada i celu akciju kasnije, mislim da bih najbolje opisao sledecim recima: Kombinacija PAWN STARS sa AMERICAN PICKERS, na srpski nacin.. Igramo se igre bad cop, good cop, Uros glumi nestrpljivog, ja strpljivog, prodavac ima sve pare sveta, nista mu ne znaci da je da u delove, on je ulozio 5000 evra u svog Fiata 850 dok ga je restaurirao i slicno...Na kraju, demonstrativno zatvara vrata placa, kaze da nece da je proda, vec da ce da se malo vozi i da sredi kola. Potisteno odlazim nazad, usput pricamo, i otkrivam mu da ja vec imam 2 komada, sa brdom delova, servis i delove za azijate, te da ni najmanje nisam amater kao sto me smatra.Na to on spusta loptu, ali zadrzava stav. Mi se povlacimo i krecemo. Opa!Dolazi do preokreta. Nisam presao ni pet koraka, prodavac me zove da se ipak dogovorimo nesto... Da ne bi duzio dalje, krenuli smo od par stvari, nastavili sa pogadjanjem i kombinacijama, da bismo dosli do krajnjeg zakljucka: 200 evra, skidamo sa kola sta god zelimo i nosimo SAMI, samo da mu ostavim hladnjak i alternator, akumulator i gorivo iz rezervoara je njegovo. PRODATO!! Korak 7: Da bi se razumeo moj postupak, pojasnicu malo sta u stvari znaci Mazda 1500 SS, i u cemu se ona bazicno razlikuje od moje obe Deluxe verzije. Eksterijer: Unikatna maska, drugacijeg dizajna od Deluxe i Confort verzije. Na samoj masci stoji sexy SS znak.. .Nazalost, iako se vide rupe, dve male crvene SS znace na C stubu vise ne postoje...Ratkapne postoje 3 tipa:Confort(imam jednu 14"), Deluxe(dobio sam sa ovom 3 komada u losem stanju), i SS(nasao sam u Australiji, verovatno cu ih dobiti do kraja leta). Motor: SS je znaci malo vise sporta, u ovom slucaju umesto usisne grane sa jednim karburatorom, kao kod moje 2, koji je davao 78 ks, SS je nosila drugu usisnu sa dva odvojena karburatora, i drugacijim kucistem za filter za vazduh, koji je davao 90 ks. Unutrasnjost: Sexy drveni original volan(kao na donor Mazdi), kao i unikatna instrument tabla sa obrtaljkom, glavne su odlike unutrasnjosti. Crni enterijer(za razliku od bez u Deluxe), krov pre svega... Sad kad znate sta je SS, razumecete zasto sam otrcao odmah da probam da otkupim ono sto je odlika SS(to sto nije po sasiji SS, ne mora da znaci nista, obe moje Deluxe su dosle sa diskovima napred, iako treba da imaju dobose), tako da cemo se praviti da je 1969, kad su isporucene, prvi vlasnik moje Mazde porucio sve SS zacine, za svoj Deluxe model./ Sumirano: Prednja maska SS - odlicno stanje, nabavljena. Drveni volan SS - odlicno stanje, nabavljen. Instrument tabla sa obrtaljkom - odlicno stanje, nabavljen. Usisna grana i dva karburatora - nazalost, neko je swapovao ranije granu sa moje Deluxe, nisam nabavio.. . Sreca, imam kuciste filtera za SS, a Vockov cale bi trebao da ima granu i dva karburatora, samo da dam pravu ponudu.. Ostatak kola - bukvalno sve sto je moglo da se skine, skinuto je.. Korak 8: Napad na Mazdu, skidamo sve sto se moze skinuti. Ostavljam samo vrata(losa su), motor bez razvodnika(imam 2 komada i brdo rezervnih delova), menjac(imam 3 komada), prednji i zadnji trap(imam 2 komada, a jedan se generalno sredjuje vec sa novim delovima), stakla(imam 3 seta), zadnji branik(los, zardjao i korodirao hrom, ne pomaze reparacija). Sve ostalo je moje.. S obzirom da sam bio spreman da za one 4 SS stvari od gore dam 200 evra, vise sam nego zadovoljan sto sam dobio skoro ceo auto za istu sumu. Cisto da se zna, ponudio mi je vlasnik ostatak kola za 100 evra, sto je je malo verovatno, imam sve sto mi treba vec.No, cak i ako bi bio toliko lud, ceo auto u paketu izadje onda 300 evra, sto znaci da sam ubio cenu za 200 evra.. .Uvek vodite Sapcane sa sobom.. Korak 9: Mazda je delovima, dzip pun do vrha stvari, ja neopisivno srecan, jos jednom hvala svima koji su bili sa mnom, pomagali informacijama i snagom misica, nastavljamo dalje sa restauracijom, uveliko se radi trap, cekaju se poneki delovi, idemo dalje.. Quote
trojanac Posted June 11, 2012 Report Posted June 11, 2012 Skidam kapu, ne znam šta drugo da kažem! Quote
VladaBCS Posted June 11, 2012 Report Posted June 11, 2012 Žile naklon do poda! Svaka ti čast! Takodje svaka čast svima koji su ti pomagali!!! Quote
foRce Posted June 13, 2012 Report Posted June 13, 2012 Samo napred, svaka ti cast na svemu, bice to vrhunski primerak Quote
TRIO_driver Posted June 16, 2012 Author Report Posted June 16, 2012 Ovih dana sam bas inspirisan radom na Mazdi, tako da proslonedeljni ulov SS nije jedino sto je novo.. S obzirom da smo dosli u fazu sklapanja automobila, tj. skoljke sa trapovima, da bi takva isla limaru(najduzi deo restauracije), poradili smo na samom trapu, sklapanjem doslovno svih novih delova. Prvo smo krenuli od kocnica, pri cemu su stavljeni novi prednji diskovi i plocice. Kad smo vec tu, stavili smo potpuno nove prednje lezajeve tocka, i to NOS delovi + retro delovi japanskih proizvodjaca, ja mislim da ni Koyo nema ovakvu kutiju u svom muzeju.. Naravno, sve je to podmazano i ocisceno pre ugradnje: Cak imam i nove poklopce OEM od glavcine, tkz. prasinare, da ne udje prljavstina i ispere mast lezaja tocka.. Pored ispeskiranih i ofarbanih rukavaca tocka, na sta se kaci glavcina sa diskovima, a to izgleda sklopljeno ovako: ocistili smo, ispeskirali, stavili nove gumene setove za reparaciju samih kocionih kljesta, AKEBONO marke: Kocioni klipovi su losi, zato smo nasli nove po uzorku, tj.precniku klipa, i odneli kod strugara da nam napravi nove, cekaju se, pa da se kompletno sklope prednje kocnice.. Krenulo se i na prednji trap, kompletno ispeskiran i ofarban, na njemu se nalaze gornja i donja ramena: Naravno, nismo ni njih zapostavili, tako da su sva cetiri ramena dobila nove 555 NOS kugle, jedva sam ih iskopao, poslednju cekam da stigne iz Grcke sledece nedelje.. Jedna donja viljuska, to smo tek naknadno videli, je trula bila na delu gde naleze opruga, ok, nikakav problem, imam 2 donora sa strane... Uzeo od donora drugu, poslao za Rumu da se ispeskira, vracena, ofarbana temeljnom bojom, pa onda zavrsnom, cekamo kuglu gornju jednu, kocione klipove, i time je prednji trap uradjen skroz. Zadnji trap ne zahteva toliko posla, jer je generalno u dobrom stanju, a dobila je nove pakne i kocione cilindre tri meseca posle kupovine, tako da se moze reci da je trap skoro zavrsen.. Imam plan da, zahvaljujuci Nessi sa TCS, koji ce mi ustupiti kamericu, napravim ubrzano snimanje sklapanja za limare Mazde, te napravim jedan ubrzani klip.. Quote
TRIO_driver Posted August 23, 2012 Author Report Posted August 23, 2012 Uhvatila se prasina na moj projekat restauracije, glavni razlog je sto je bilo puno posla, i jednostavno nisam stigao da se posvetim, u medjuvremenu sam nabavio jos par stvari sto mi je falilo da kompletiram potpuno novi trap, sredili smo i ofarbali i jedno rame sto je bilo trulo: Kad smo sklapali kociona kljesta, shvatili smo da moraju nova...Da, kako da ne, za 1968 bas imam na lageru....Ali opet, ljudi su pravili masine, resicemo i to, i napravili smo nova kociona kljesta... Kad sam hteo da sklopim trap konacno, skontali smo da ne mogu da klasicne stege za opruge da se iskoriste, pa smo napravili specijalni alat.. Sve u svemu, dok je samo do mene i moje ekipe, mi relativno brzo radimo(u zavisnosti od guzve u servisu), ali najvise vremena gubim cekajuci na druge majstore svih fela...I tu pomoci nema... Quote
TRIO_driver Posted December 13, 2012 Author Report Posted December 13, 2012 Nisam dugo pisao o Mazdi, jedan uvodni tekst kako smo se upoznali na mom blogu: http://www.triodriver.com/jdm-legende/mazda-1500-luce-kako-smo-se-upoznali/ level3 1 Quote
TRIO_driver Posted April 29, 2013 Author Report Posted April 29, 2013 Danas otisao prednji deo na peskiranje: Quote
TRIO_driver Posted September 25, 2013 Author Report Posted September 25, 2013 Otisla konacno Mazda kod drugog limara, koji je otac mog mehanicara, tako da ovaj put ocekujem uradjenu limariju za tri meseca, jer samo nju ce raditi. Ujedno smo probali D-Max kao vucno vozilo, osetio prikolicu nije... Quote
TRIO_driver Posted October 10, 2013 Author Report Posted October 10, 2013 Cekala je svoje vreme da krene da se radi, ali ko ceka, taj doceka. Evo malo slika iz akcije, uveliko se radi na limariji. Ja doslovno pravim NOV auto od 3 komada koje imam.. foRce, mitros and BRANKO 90 3 Quote
TRIO_driver Posted January 13, 2014 Author Report Posted January 13, 2014 Bice uskoro blogpost na TDB, ali cisto jedna teaser fotografija, da se vidi do koje mere sam lud bio...Inace, auto je limarijski gotov, ove nedelje ide kod farbara, a onda na sklapanje nazad, cilj da se vozim na prolece/leto 2014. godine konacno!! marko_serb 1 Quote
TRIO_driver Posted January 17, 2014 Author Report Posted January 17, 2014 Evo Mazdice od juce, na putu ka farbaru, znaci jos jedno dva meseca dok docekam...Nikad necu vise placati nista unapred, niti u kompenzaciji... Kontam da kad bude gotova cu da se napijem kao letva, jer me cudi kakav sam nestrpljiv, da cu izdrzati cetiri i vise godine da radim restauraciju jednog auta... Quote
TRIO_driver Posted January 18, 2014 Author Report Posted January 18, 2014 Videces i sam, majstori su cudna sorta, moras stalno da se igras stapa i kanapa... Zivi bili, pa da prosirim posao, pa jednog dana da imam sve pod krovom i da ne zavisim od nikog. VladaBCS, marko_serb and goranEE9 3 Quote
prashinar Posted January 18, 2014 Report Posted January 18, 2014 Lik dobio unapred pare i treba mu koji mesec da završi to? Uf... Srećno. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.