Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zna se koji brendovi dominiraju svetom kaciga, japanski - Shoei, Arai !

E sad, drugi deo priče je šta možemo da nataknemo na glavu.... recimo ja Arai ne mogu da nosim jer mi ne odgovara oblik, Shoei mi je tačan i to mi je bio izbor za sledecu kacigu ali ipak uzeh ovaj Caberg zbog carbon varijante i vise nego korektne cene. (japanci kidaju sa ciframa)

Nosio sam pre ove X-lite 3 godine sluzila top, posebno bih izdvojio da je neverovatno stabilna kada na nekim vecim brzinama pomeras glavu levo desno, ne cima te i ne zabacuje...model 801 rr

Pre toga nekoliko raznih modela AGV ali sam odustao jer za te pare koliko kostaju ima boljih kaciga.

Sada je popularan HJC ali recimo ovaj njihov najbolji model RPHA 11 takodje ne mogu da nosim jer je kalup takav da me steze po vrhu glave i bukvalno me zaboli glava posle par minuta. Tako se inace najbolje i proba kaciga, nataknes je na glavu i cekas jedno 15-20 min 

Mnogi proizvodjaci sada prave nekoliko velicina skoljki, najcesce 3 pa ih onda podele po klasicnim velicinama xs, s, m..... po tom pitanju sam se najvise odusevio Shoei modelom NXR, inace nosim M velicinu i kada tu kacigu stavim na glavu strava je osecaj, odmah osetis koliko je mala skoljka i to je velika prednost kasnije u koriscenju.

Svakako ne treba stedeti na kacigi ali ne treba ni platiti 1000+ eura, to je moje misljenje, mislim da za recimo 400 eura ima itekako dobrih kaciga i ja sam uvek bio u tom nekom rangu 350-400 eur. Ovo sve pricam za full face kacige 

 

 

Posted

A kako bi ocenio buku na ovoj sada karbonskoj?

I da li kaciga moze da bude lagana iako nije karbonska? To pitam jer mi se cini da u Maxmomentu nisam video Arai/Shoei od tog materijala.

Posted

Kao sto je Velja objasnio, najbitnije je naci proizvodjaca (kalup) koji odgovara obliku glave. Sta ti vredi kaciga od 1000e ako te negde zulja. Mada, uvek postoji mogucnost da osmirglas stiropor ispod unutrasnjosti, ako negde zulji.

Sa druge strane, svaka iole pristojna kaciga (+100e), pruza slicnu bezbednost. Razlika je u unutrasnjosti, izgledu, ventilaciji, buci, suncanom viziru, pin locku itd.

Sto se tice tezine, koliko znam, samo je kevlar lagan. Termoplast i polikarbonat su slicne (vece) tezine.

Posted

Nisi video jer kostaju 1.500 eura ako su carbon. Imas u Yamahi Platner AGV model Pista, carbon sa Rosijevom grafikom i kosta 1.400 € :)

Buka je relativna stvar, pisao sam u svojoj temi....sasvim je normalna na ovoj mojoj kacigi, povecana je malo u mom slucaju jer je vizir sa ispupcenjem i baca dodatni vazduh direktno na kacigu. Kada samo malo izdignem glavu bukvalno se prepolovi buka. Kada bih vratio fabricki vizir verujem da bi sve bilo top ali ipak ovaj ima neke druge bitne prednosti tako da ostaje. A i lepsi je od fabrickog  :)

Ali naravno nije to buka od koje ces ogluveti hahaha. 

 

 

Posted

Pisem kevlar a mislim na karbon. Sale, zeznuto je ako se naviknes na 1kg pa posle stavis 1.5kg.

Buka je itekako znacajna. Za krace relacije nije, ali za celodnevnu voznju, itekako ima uticaja. Ja imam cepice za usi i kada idem na duze voznje, koristim njih.

Posted

Da kazem i ja par reci o kacigama. 

Ja sam uzeo isto Cabrerg Drift evo, llaksa je kaciga 1300g, a drugaru uzeo Nolan 1500g, osetna je razlika. 

Velja je lepo sve rekao, a ja samo da dodam, jurio sam scorpion, svidjaju mi se, ali probao sam i ne odgovara mom obliku glave, malo bode na vrhu i zaboli glava... I zato Caberg, tiha je kaciga, pin-lock, sun visor i DD kopca, a i spremna je za bluetooth ili neki komunikacioni sistem. 

Jos jedna stvar-vizir. Na Nolanu je dosta uzi vizir od Caberga, po visini i meni to malo smeta, klaustrofobican osecaj, kao da je "auto kaciga". 

Ako se setim jos necega, pisem. 

406CA22C-EBF4-4B8A-BE47-1934226535E4.jpeg

F9D4F0FF-46CC-4DA5-91E3-398AF438179B.jpeg

Posted

RR danas odvezen u vikendici na zimski san. Uhvati me ova kisa danas, i prvi put da sam morao da vozim 100km po kisi. Uzas. I desilo mi se nesto sto se dobro zavrsilo ali moglo je da bude belaja - naime, pred Topolom kao malo stala kisa i ja se opustio, neki lik me obidje kolima i ja da ga pratim odvrnem gas malo ostrije i to u trecoj brzini i tako mi je zaplesao motor, zadnji tocak je totalno izgubio trakciju i zadnji kraj motora je “dancing in the rain”...Iskreno, ukenjao sam se od straha, ali smirih nekako motor i nakon toga polako. 
 

Opasan je 1000RR, i dobro je ovo sto mi se desilo kao znacajno iskustvo. Samo po suvom kolovozu i samo kada je dovoljno toplo da bi se gume ugrejale i lepile za podlogu... u suprotnom, mogu da ga vozim samo kao skuter.

Posted

Nikada nije kraj sezone, sve je to jedna sezona dok imamo snage da jašemo :)

Voznja po kiši je vrlo važna, ne izbegavaj je, svasta nesto naučiš. Kad bi samo čekali da ogreje Sunce ne bi se nešto navozali, hahaha. Zamisli kad kreneš recimo za Trebinje na najbolji moto skup u sezoni i 500 km te prati kiša, milina :D

P.S... gume su ti bzv, to da ti bude prva investicija na proleće.

 

Posted

Veljo, daj preporuku za gume, ne pitam za cenu od sinoc :).

Neka se trose brzo i neka ih menjam svake godine, ali hocu da budu meke i da se brzo greju i lepe za asfalt.

Posted

Koju god gumu da stavis, na ovako hladnom asfaltu, na svako jace dodavanje gasa proklizava... Polako u ovo doba godine.

Iako mene nisi pitao za gume, ja godinama vozim Continental SportAttack. Malo su mekse ali dobro drze i po suvom i po mokrom.

 

 

Posted
39 minutes ago, ivicat said:

Koju god gumu da stavis, na ovako hladnom asfaltu, na svako jace dodavanje gasa proklizava... Polako u ovo doba godine.

Iako mene nisi pitao za gume, ja godinama vozim Continental SportAttack. Malo su mekse ali dobro drze i po suvom i po mokrom.

 

 

@ivicat

Hvala na preporuci i naravno da svi kod mene u temi mogu da napisu svoje misljenje iako sam se obratio direktno Velji master Yoda. Samo da ne prizovem ovog novog clana Milica Teodoru :-D.

 

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...