LLP Posted November 29, 2022 Report Posted November 29, 2022 Outback je ozbiljno vozilo. Velik, prostran, sa čudovišnim gepekom, luksuzan i pun opreme, uz naravno pogon na 4 točka. Međutim, meni se sviđa ovaj najnoviji model, a ovi na koje ja ciljam (2016 do 2018) su mi ipak nekako previše pitomog i blagog dizajna, podsećaju me više na neki poluminivan nego na neko ozbiljnije terensko vozilo, mada nisam ni fan SUV-jeva da se razumemo. Zbog svega toga bi mi koncepcija Levorga mnogo bolje legla nego Outback. Manji, lakši, praktičniji za grad uz sigurno bolju aeordinamiku i efikasniju vožnju a opet dovoljno velik za ljude prosečne građe, uz gomilu dodatne opreme i sigurnosnih sistema. Ne sviđa mi se jedino što su na Levorgu sa liste dodatne opreme izbacili parking senzore a umesto njih stavili kamere. Mislim nemam ja ništa protiv tih kamera, ali se ipak lakše snalazim sa senzorima, pogotovo ako je napolju kišno, vlažno i prljavo usled čega se te kamere lako zaprljaju. Sviđa mi se jako što su na Levorgu stavili polugice iza volana za šaltanje, pa koliko god bio lenj taj CV ubeđen sam da kad se te polugice dva, tri puta caknu pre obilaženja da će auto mnogo bolje reagovati nego na jednostavan kick down. Još jedna stvar mi se sviđa to je što su dugme za sportsku vožnju stavili na volan a ne kao većina tamo negde kod menjača. Znači kad ti je potreban prelazak na oštriji stil vožnje nije potrebno skidati ruke sa upravljača- genijalno. I baš mi se sviđa što su podaci o potrošnji, temepraturi, ulju, pritisku turbine itd smešteni u sredinu table umesto između cajgera. Znači ispred vozača su samo najbitnije informacije, brzina i broj obrtaja motora, sve ostalo je sekundarno. Jedino što mi ne ide u glavu je to kako je moguće da su tim autom u nekom momentu ostvarili potrošnju od čak 16 neverovatnih litara?! Stvarno nisam nešto preterano opterećen potrošnjom i šta više. više sam za to da auto i troši malo više ako mora a da se ređe kvari ali zar taj downsizing ne bi trebao da dopirnese tome da motori između ostalog budu efikasniji? Evo moj Kizashi sa starom, proverenom tehnologijom, atmosferskim Oto motorom i multipoint sistemom nikad nisam video da je prebacio 11,12 litara, ekstremno retko i preko 10. Uvek se vrtim između 8 i 9 litara mešovite vožnje a u pitanju je manje više poprilično jednostavna tehnologija... Quote
Langula Posted November 29, 2022 Report Posted November 29, 2022 Interesantna stvar je ta da od svih modela koji su trenutno u ponudi upravo Outback ima najnižu potrošnju, klijenti kažu da im je u gradskoj vožnji od 7-10litara, upravo zbog rasterecenja samog agregata,tako da na otvorenom neke lagane vožnje to bi trbalo da ide još dole, dok npr subaruov eboxer koji je “eko friendly” troši 10-11 gradske vožnje. Moje iskustvo sa Levorgom 2.0 je da na otvorenom odnosno autoput tempomat 140 troši otprilike 7,5-8,5. Dok je u gradu u proseku 10-12L. Za 1,6 nemam podatke iz iskustva posto sam ga vozio samo kratko na nekim testiranjima i to je to. LLP 1 Quote
biciklista Posted November 29, 2022 Report Posted November 29, 2022 U ino cenovnicima model XV ima u ponudi i sa 2,0 MHEV, a u našem cenovniku ga nema (ako sam ja dobro video). Što? Kao što kod nas u cenovniku nema ni Impreze, koja je napolju takodje prisutna i sa "običnim" 1,6, ali i sa 2,0 MHEV. Meni taj 2,0 MHEV deluje kao korektna motorizacija ( u ovom opštem ekološkom ludilu ). Što se tiče potrošnje, može na Spritmonitor da se vidi i za onaj Levorg sa 1,6T za koga se interesuje kolega @LLP, a na uzorku od 85 vozila prosek za njega je 9,03. Za noviju verziju sa 2,0i je nešto manje ( 8,17 ) ali, uzorak i nije baš reprezentativan ( samo 3 vozila ). Quote
LLP Posted November 29, 2022 Report Posted November 29, 2022 Moguće je da taj 2.5 ne troši mnogo. I mene je iznenadilo kako moj Suzuki nije velik potrošač srazmerno veličini motora. Sem toga, mene kod odabira auta nikad ne zanima preterano potrošnja u gradskoj vožnji, isključivo mešovita jer je vožnja kreni stani malim brzinama ubedljivo najefikasnije kretanje vozila koje ne samo da loše utiče na potrošnju nego kolje i samu mašinu. Jednostavno potrošnja u gradu nije merilo ničega sem možda pokazatelj da u gradu treba koristiti alternativni prevoz. 100 tkm ui gradu je kao 300 tkm na otvorenom putu. Po meni bi apsolutno prava motorizacija za Levorg bila upravo taj 2.5 atmo boxer sa 170 konja. U jedan auto umerene veličine veliki, izdržljiv, pouzdan motor sa dovoljno snage. Sve ostalo je kompromis ako izuzmemo turbo 2.0 motor iz WRX-a koji se nudio samo u Japanu i Australiji. To je čistokrvni Subaru bez kompromisa. Još jedno pitanje vezano za Subaru. Negde sam pročitao da u Boxer motorima zbog njihovog specifičnog dizajna i položaja cilindra, prilikom samog rada motora dolazi do nešto većeg trenja nego što je to slučaj kod standardnih motora kojima cilindri stoje vertikalno. Ne znam koliko ova priča pije vodu, ali interesuje me da li Subaruovi boxer motori koji su normalno voženi u nekim civilnim vozilima tipa Outback, Forester, Legacy mogu da dobace neke ozbiljnije kilometraže bez nekih posebnih intervencija na motoru? (Tipa 300, 400 i više tkm). Quote
Langula Posted November 29, 2022 Report Posted November 29, 2022 @biciklista sto se tiče 2.0 MHEV, nije ubačen u cenovnik zbog male tražnje, tj taj cenovnik nije objavljen, manjak interesovanja je sto sa 2.0mhev ima cenu veoma blizu Forestera, koji je za klasu veći automobil. Sto se Impreza tiče, kolege iz prodaje su svojevremeno odlučile da Impreza nije dobra ideja na našem tržištu, ali nadam se da će od naredne godine da bude ponovo u lineupu posto ih pritiskam iz post prodaje 😂 @LLPto vezano za povećano trenje je potpuna glupost. Sto se tiče stvari o kojima mora da se vodi računa jeste sam nivo ulja, boxer motori su skloni većoj potrošnji ulja od normalne, sto znaci da bi svakih par hiljada trebalo da se proveri bez obzira na lampicu, tu nastaje problem konstrukcije motora odnosno da gornji deo cilindra ili lezaja može da ostane bez podmazivanja i da se tu javi problem (naravno ukoliko nivo ulja padne ispod optimalnog). Sto se tiče izdržljivosti motora, samo servisiranje na vreme i nemaš brige. Ako se pogledaju oglasi po inostranstvu ima primera da su prelazili 400k+ jako često, kod nas ljudi uglavnom ne prelaze tolike kilometraže zato sto su navikli na potrošnju 1.9TDI 😂 LLP, biciklista and Deki777 1 2 Quote
LLP Posted November 29, 2022 Report Posted November 29, 2022 @Langula Hvala na informaciji. Tako nešto i jesam pročitao, da je podmazivanje gornjeg dela cilindra nešto lošije pa se na to neko nadovezao da je veće trenje bla bla. Drago mi je da si to demantovao iz prve ruke. Meni je provera nivoa ulja, svih tečnosti u autu kao i inspekcija motornog prostora nešto što radim prilikom gotovo svakog pranja auta. Ne razumem one koji se hvale da ne znaju kako se otvara hauba jer se otvara samo kad idu kod majstora. Ja jednostavno mirnije spavam kad sam kontrolišem neke osnovne sisteme na vozilu i siguran sam da mi ne bi bio problem da kontrolišem nivo ulja u Subaruu, kao što oduvek radim sa svakim autom koji sam imao. Na kraju krajeva, ako se Subaru dobro prodaje u Americi mora biti da ima dobru pouzdanost jer Ameri neretko gaze veliku kilometražu, često prelaze i po 100 milja dnevno do posla i nazad i njima je apsolutni prioritet pouzdanost vozila, za koju sam siguran da Subaru ima, bar kad su u pitanju benzinci i dizeli iz poslednje generacije. Zanimljiv auto svakako. Mislim da ga svaki autosladokusac treba razmotriti kao kupovinu, bar jednom u životu. Zašto se na primer nešto ovako više ne nudi u Evropi? Šta smo mi Bogu i japancu krivi? https://m.mobile.de/auto-inserat/subaru-legacy-2-5i-sport-lineartronic-asistenten-voll-syke/346405584.html?searchId=d8b702ad-1add-f840-faac-8424817a63e0&ref=srp&type=ad biciklista and Langula 2 Quote
biciklista Posted December 2, 2022 Report Posted December 2, 2022 "Marek"-ov "test" XV-a sa 2,0 MHEV-om. Interesantan mi je terenski deo testa, počev od 07:00, na kom se XV na malome snegu pokazao mnogo boljim od Forester-a, koji se na tom istom mestu po suvom vremenu u prethodnom testu Marek-a malo i "obrukao". LLP 1 Quote
civic_x_fk7 Posted February 26, 2024 Report Posted February 26, 2024 subaru_4x4_wrx.mp4 19ljuba82 and bad.toro 2 Quote
Dexter Posted August 18 Report Posted August 18 Pozdrav da li neko može da preporuci dobar servis za 2.0 dizel motor 150ks i ako zna koja je cena za to? Curi mi ulje iz predela plivajuceg zamajca, sumnjam na semering koji se tu nalazi, ne verujem da je polomio radilicu ili da je pukao blok zato štoo je auto palio sasvim normalno ali je čukao. Aleksa_ZP 1 Quote
toshiro Posted August 18 Report Posted August 18 Одакле си? Чукање из мотора свакако не мирише на семеринг... Quote
jocak90 Posted August 19 Report Posted August 19 Gde god sam video oglas sa tim 2.0 motorom i da ima "lupanje" bio je za ozbiljan remont... Daj boze da nije to u pitanju...Sent from my Pixel 6a using Tapatalk Markius 1 Quote
Markius Posted August 19 Report Posted August 19 tesko da bude nesto drugo, kad je to poznato za te 2.0 dizele. Quote
Dexter Posted August 19 Report Posted August 19 IMG_8877.mov Evo i videa pa ako neko može da prepozna po zvuku Quote
sule Posted August 19 Report Posted August 19 Imao sam 2014. novog Forestera dizela. Prešao za 2,5 godine 85.000km i nekom silom prilika sam morao da ga prodam. Besprekorna mašina, potrošnja zanemarljiva, apsolutno nikakvih problema nisam imao. Mislim da su posle 2012. svi problemi tog motora rešeni. Jedino što traži je kvalitetno gorivo. Quote
Dexter Posted August 19 Report Posted August 19 Ovo je Impreza 2010 godište sa 190k pređenih, očigledno da ga vlasnik pre mene nije dobro održavao 😅 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.