Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/04/2015 in all areas

  1. Vidim da se to zakuvalo ovde ozbiljno, a kgb i ja smo nastavili normalnu prepisku preko PP i sve ok. Elem, da pojasnim zasto tako insistiram: Prvo, broj sasije od vozila mi ne znaci da bih kasnije spamovao nekog (postoje razni sivi nacini dolaska do informacija o voznom parku u Srbiji, tako da sigurnost podataka koje dajete javnim ustanovama je mnogo manja od 100%), vec iskljucivo da bih precizno odredili delove. Ja posao temeljim na efikasnosti, a bez preciznosti toga nema. Na forumu je vecina ljudi koji su pasionirani ljubitelji, znaju sta voze, itd. U stvarnosti, oni predstavljaju 1% vozaca, dok je 99% vozaca onih koji ga koriste od tacke A do tacke B, i ove stvari njih ne zanimaju, vec izvolite kljuc, broj sasije i dobijete ponudu. Druga bitna stvar je sto necu da lupetam, ljudi su u Srbiji jako osetljivi na novac, i vole da se uhvate tacne cifre kao pijan plota. Ako je jeftnije, bravo majstore. Ako ispadne skuplje, a Marfi je cudo, onda majstore da ti pomenem tazbinu do askurdjela. Da bi mozda pojasnio nacin kako mi radimo i zasto nam je to bitno, evo uzecemo jedan Accord CL koji je sada cest ovde. Pretpostavicemo da vlasnik nije expert za iskljucivo doticni model, poput vunavuna, te da ne zna napamet broj servisnog buletina za skripanje levog tocka. Vlasnik je osoba koja vozi Accorda iz 100 drugih razloga, i njemu vozilo je potreba. On nazove na telefon, kaze da ima neko cviljenje napred, i da on misli da su kocnice. Mi trazimo podatke (pored licnih u ovom slucaju zarad daljeg kontakta), trazimo i broj sasije. Posto ga on nema kod sebe, on kaze 2.0 Accord 2007. Dogovorimo termin. Mi pretpostavljamo da moraju prednji diskovi i plocice recimo. Odmah rezervisemo toliko vremena na dizalici u odredjeno vreme. Odmah pripremimo delove u servisu, povucemo ih iz Futoske, ili ih nabavimo unapred, da mozemo brzo da reagujemo. Dodje klijent, i opala...ispostavi se da on ima Confort model, a ne Sport, i da diskovi od 300 mm koji su spremni ne pasu, vec da sada imamo vozilo na dizalici kome su skinuti diskovi, sve spremno, ali ne pasu, jer moraju 280 mm. Klijent ceka, nama se napravi frka dok ne stvorimo te diskove (jer si vec pola posla odradio), dizalica je duplo vise vremena blokirana, druga kola koja imaju termin posle su pomerena, majstor ima ler u radu, odjednom ne mozemo da nadjemo diskove u ceni koje smo rekli, klijent umesto 1.5h je 3h u servisu, pomeramo njegove planove, ne daj boze da diskova nema, itd.. A sve to se moze izbeci jednostavniim brojem sasije. Cak i on nekad pogresi, tj. pogrese aftermarket proizvodjaci kad vezuju OEM broj za deo. No, sto ne bismo zivot olaksali svima, dajte taj broj sasije, iovako ga ja ne objavljujem javno... Na sve to, mi imamo po 7 dana unapred zakazanih 4 dizalice, i svako takvo pomeranje, ako nije neophodno, nama remeti koncepciju (a to se inace i desava u servisu), tako da ja sam lepo dao direktivu svima, da mora po broju sasiju.. U pocetku pre 7-8 godina je bilo tesko, ali vremenom su ljudi naucili, i svima je bilo lakse.. Nadam se da je sada jasno na plasticnom primeru zasto TRIO insistira na sasiji.
    3 points
  2. Ljudi koji nisu u toj materiji (nabavke delova) nisu ni svesni koliko znaci br sasije. A u jednom modelu vozila cak i pod istim brojem sasije postoji mogucnost da se promasi trazeni deo, tako da svako ko je iole ozbiljan trazi broj sasije i po tome radi. Ljidi sa kojima saradjujem a ne znaju da koriste programe za pretragu delova po sasiji ttaze samo podatke koje je vuna spomenuo i u 50% slucajeva, na moju zalost pogrese. I jos jedan primer za okvirno davanje cena, jer se neka musterija za okvirno uhvati kao pijan plota pa posle bude kuku lele kad se ispostavi da recimo nije 7 nego 20 hiljada sto trio rece. Ugl, br sasije na videlo i nema zime ni po prodavca ni po kupca. Poz
    2 points
  3. Da se ne ponavljam, c/p iz PP poruke koju sam poslao na istu temu: Pratim ja sve upite sta primi servis/prodaja. Nije stvar da ona nece da se cima (btw, ona i radi u servisu, kao i Goran sa kime si cini mi se vec pricao na temu Vitare), vec je njima naredjeno po proceduri da MORAJU da traze sasiju. Kad imamo broj sasije, delovi su precizno odredjeni, vozilo uneto u sistem, sve spremno, i ne gubi se vreme, posto je kod nas uvek guzva.. Sigurno te ne bi zadovoljilo da ti kazem da je mali servis izmedju 7-20k dinara okvirno iz glave.. Pogotovo sto nije cesto vozilo, i sto ima tu blesavu kombinaciju evropskog motora i menjaca i japanske sasije.. Cim javis broj sasije, istog dana dobijes u paru predracun koliko sta kosta.. Mozda izgleda suludo, ali tako radimo vec 25 godina, i tako je najtacnije, nego da se frljamo po modelima.. Sto se tice servisa i delova, sve zavrsavas sa njima, posto ja radim neke druge poslove, i samo pratim sta se desava iz pozadine, ali oni to primarno rade, i imaju sve autorizacije. Pozdrav, Zivko
    1 point
×
×
  • Create New...