Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nije Honda ali je japanac. Predstavljam vam novu mašinu, Suzuki Vitara hybrid allgrip sa automatskim menjačem u najjačem paketu opreme exclusive. Odluka da se uzme bas ovaj auto je pala nakon probne vožnje, kombinacija 1.4 turbo benzinca i Aisin tf-80sc automatskog menjača je savršena. Sva druga vozila u tom cenovnom rangu nemaju ništa slično da ponude, sve neki trocilindrasi i cvt menjaci sa prednjom vucom, mnogi cak i bez mogućnosti da se doplati pogon na sve tockove. Jedino što konkurencija nudi je lepši moderniji enterijer, mada to je sve diskutsbilno. Poprilicno dobro povlači na nizim obrtajima, još nisam prelazio 2500 obrtaja, jer menjac sve salta ispod toga ako se normalno vozi. Tek sam prešao 50ak km, pa ne bih jos da ga se igram. A nema ni potrebe, na 2000 obrtaja, ide 120km/h, kao da je dizelaš. Toliko za sada. Evo par slika.

 

IMG-20230803-WA0003.jpg

IMG-20230803-WA0002.jpg

IMG-20230803-WA0001.jpg

IMG-20230803-WA0000.jpg

20230803_162403.jpg

20230803_162408.jpg

20230803_143416.jpg

20230803_104344.jpg

Posted

Jel moze neko od stručnjaka da mi da savet oko prve zamene ulja? Kada sam preuzeo auto, rekli su mi da se prvi servis sa zamenom ulja radi na 15000km i da pre toga ne treba nista da se radi. Meni je to malo čudno za novo vozilo, ali tako vidim i da piše u servisnoj knjižici. Ima neki kontrolni servis na 1000km, ali tu se samo radi provera količine svih fluida, nista sem toga. Jel mislite da bi prvu zamenu trebalo uraditi ranije, bez obzira na to što piše u servisnoj knjižici? 

Posted

Najpre, iskrene čestitke!

A ulje zameni po prvi put onda kada je to fabrika rekla, eventualno nešto malo ranije ( ako u smislu upustva za upotrebu imaš ostvaren neki od uslova za tzv. "otežanu eksploataciju "). Pamtim i ja neko davno prošlo vreme kada sam na mojoj vitari (mk1) prvi servis radio na 1.500 km, ali, to je bilo "pre Hrista" :) Tada je u motor po fabričkim deklaracijama išlo mineralno ulje. Dakle, ma kako ti to eventualno bilo teško i san ti uveče teško padao na oči, izdrži nekako taj servisni interval koji je fabrika propisala. Motor će, veruj mi, svakako izdržati :) 

Posted

Odlučio sam da uradim prvi servis na 15000km, kako kaže servisna knjiga i servis. Auto ima neki sistem koji prati kvalitet ulja u motoru. Ako se on oglasi pre servisnog intervala, onda u tom slučaju treba ranije da odem na zamenu ulja. Odradio sam prvi kontrolni servis na 1000km, sad uskoro idem na duži put, pa ce to valjda doprineti da se pravilno razradi motor. Ovih prvih 1000km je uglavnom bila gradska vožnja. 

  • 3 weeks later...
Posted

Presao sam 5000km za ovih 20ak dana sa Vitarom, najvise na autoputu, i definitvno više necu da kenjam kako je 1.4 motor nedovoljan za put, a kamoli vece brzine na autoputu. Ovaj auto opusteno kruzira cak i na 150km/h, tu je na nekih 2800 obrtaja. Potrosnja mi se kretala na toj brzini u rasponu od 7-7.5L  sa 4 osobe u kolima i punim gepekom. Zvucna izolacija je dobra, jedino se gume malo cuju na grubljem asfaltu, ali za ove pare, ne očekuju se čuda svakako. Naravno, vec sam dobio kamen u soferku, ali reparacija je odradila svoje. Svidjaju mi se ovi novi turbo benzinci, i kako razvijaju snagu. Šteta sto novi civic nije ponudjen sa 1.5 motorom pored hybrid varijante, to bi mi bila sledeca kupovina definitvno. 

Posted

Da, dobar motor je najveće blago svakog vozila. A taj u Vitari je dobar za današnje ludo vreme.

Ako bih baš cepidlačio, jedino mi nekako ta instrument tabla Vitare deluje malo neprimerena klasi i vremenu. Čini mi se, čak i "teretnjak" Isuzu D-Max ima nekako (za moj ukus) savremeniji dizajn i veći taj centralni displej (pa i sa lakšim praćenjem rada radarskog tempomata i ostalih sistema).

viber_image_2023-09-01_11-16-14-649.png

viber_image_2023-09-01_11-16-29-577.png

Posted

Slazem se da je sve unutra malo old school, ali za ovaj novac mogu to da svarim. Na bitnim stvarima nisu štedeli. Vitara je možda jedini auto u klasi sa motorom ove zapremine sa 4 cilindra, ima klasičan torque converter menjac, odličan 4x4 pogon koji konkurencija nema u ponudi uopšte, nudi  najviše prostora u kabini, pogotovo za putnike pozadi, odličnu opremu koju drugi proizvodjaci dodatno naplaćuju čak i najvećim paketima opreme. Razmatrao sam peugeot 2008, nissan juke, skodu kamiq, ali njihovi benzinci su bili mnogo lošiji u poređenju sa vitarom, a cena znatno veća od vitare, a i pouzdanost mislim da je im je veoma upitna. Recimo na škodi kamiq, 1.5 TSI motor ima plastični karter, plastični poklopac motora, i plastično kućište termostata i vodene pumpe... ali ima digitalnu tablu, a to se sada prodaje. Ko jos gleda kako je sklopljen motor. 

Posted

Nije samo Škoda, i VW i cela ta grupacija furaju plastiku svuda po motoru. Drugar vozi golfa 7 gti, dakle 2.0 tsi, isto sve od plastike. Skoro mu je procureo taj plasticni karter, mora ceo da se menja, ne moze samo dihtung... Na kraju je kupio metalni polovan sa starijih 2.0 tsi generacija. Auto je presao 85000km, a svuda curi neka tecnost. 

Posted

Sva vozila su odavno puna neke "plastike". Pa i moja prastara Vitara mk1 je imala "plastično" kućište karburatora. I ja sam od prvoga dana bio užasnut time (mislio sam da šanse nema da to potraje), kao i sa još nekim za to vreme (meni) savremenim rešenjima. A tečnost (pa i ulje) mi je vremenom procurila na za to uobičajenim mestima. Razna dekla, semerinzi, mislim čak i na razvodniku paljenja (odakle se slivalo na zvono menjača). Ne treba vozila osudjivati zbog plastike i sličnih stvari.

Što se tiče pomena Kamiq-a, on ima Wb veći čak i od Škode Karoq. Kamiq je sve, samo ne tesan. A vozio sam TSI 150 (i 1,4 i 1,5) i to ide odlično.

Za ta tri cilindra, neki dan videh na oglasu neko prodaje Karoq (ne Kamiq) iz 2017, u full opremi, iz uvoza, nema šta nema, a motor 1,0 TSI i sve to sa oko 220 hiljada km. Vidjao sam na oglasima Sandero 0,9 TCe (dakle, prethodne generacije) ili sadašnje Fabije 1,0 TSI sa preko 320-330 hiljada km. To što mi imamo predrasude prema 3 cilindra, to je neka druga priča.

Ne želim reći da je Vitara po bilo čemu loša u svojoj klasi  i ima ona neke svoje zaista ozbiljne adute (poput mogućnosti AWD pogona, dobre standardne opreme, solidnog motora i relativno razumne cene), a i neke mane (za mene, to je i najmanji Wb u toj klasi), ali, nisu baš tako očajni svi njeni konkurenti.

Uvek je sve to samo zbir dobrih i nekih manje dobrih osobina. I šta se kome više dopadne u svetlu ličnih želja, potreba i mogućnosti.

Od Suzukija, ja bih danas voleo da imam sadašnji Jimny. Jer ima iste dimenzije kao Vitara mk1. A i sadašnja Vitara mi se baš mnogo dopada.

p.s. izvinjenje autoru, nisam imao zlu nameru.

Posted

Nemam ni ja predrasude, tehnologija napreduje, ali neke stvari ne mogu da se opravdaju. Kuciste karburatora nije isto sto i karter i kuciste termostata. Karter i kuciste termostata se sire i skupljaju konstantno, plastika vremenom u tim uslovima pocne da se krivi i mora da procuri. O udarcu kartera o nesto da ne pričamo. Sto se tice 3 cilindra, meni se lično ne svidja njihov zvuk, a i koncepcija sama po sebi proizvodi neke cudne vibracije u radu. Imao sam vw polo sa 1.2 motorom i imao sam dosta problema sa njim. Vec na 90k km sam morao da menjam lanac u motoru, pukao mi je roler pk kaiša u voznji na 65000km i jos gomila gluposti. Verujem da su ovi noviji mnogo bolji, ali to kod mene nece ici u garažu. Vitaru ce pretezno voziti supruga, tako da sam morao da kupim nesto sto se njoj svidja, od svega ponudjenog, njoj se vitara najvise svidela estetski, a meni sa tehničke strane.

Posted

Isti motor i ako ovaj gosn kaze da je odlican nema mi tu sta da pricamo. Vozio isti ovakav manuelni odlicno ide a za automatik sam cuo takodje da izuzetno dobro radi. Srecno da se navozas ovo mi je bila dilema kad sam kupovao hondu ali sam odustao jer nisam hteo da dajem 17.5K za nov

  • 3 months later...
Posted

Nisam znao sta cu sa zimske gume i felne, na kraju sam resio da prodam letnje gume koje sam dobio uz kola, i kupio samo zimske gume. Za prolece planiram neke 18ice. Pikirao sam jedne sa nissana, mislim da bi lepo čučnule. 

$_12.jpeg.jpg

vitara2.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

215/50 r18 cu uzeti, mislim da je to nakbolja opcija jer sad imam 215/55 r17. Senzori su 100 evra komad u suzukiju, to mi je bas velika cifra, pa cu najverovatnije uzeti kod vulkanizera aftermarket za 50 evra po komadu, marka t pro hybrid. 

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...