Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kompaktni terenac poceo je da se pravi od 1997 godine na platformi impreze kao crossover wagon. Do sada je izasao u cetiri generacije 1997-2002 , 2002-2008, 2008-2013, 2014- . Pokrecu ih boxre motori 2.0 i 2.5ccm sa i bez turbo punjaca snage od 137-265KS...sa manuelnim i automatskim menjacima. Iskljucivo sa pogonom na svim tockovima AWD. Duzine oko 4.5m i tezinom oko 1400kg
post-132-0-81487800-1449188847_thumb.jpg
post-132-0-61655600-1449188860_thumb.jpg
post-132-0-81180600-1449188872_thumb.jpg
post-132-0-08669100-1449188887_thumb.jpg
sa jako bogatim paketom opreme i odlicnim voznim karakteristikama kako na putu tako i van njega...

  • 9 months later...
  • 2 years later...
  • 4 years later...
Posted

Posle nekog vremena svratih na ovaj forum da vidim da nije neko nešto novo napisao za Forester kad ono međutim.  :)

 

Ove godine definitivno menjam auto i izbor mi se suzio na nekoliko modela od kojih ozbiljno razmatram Forestera. Najpre nisam želeo SUV, jer smatram da takvi auti u vožnji na asfaltu na autoputu imaju više nedostataka nego prednosti (lošija ubrzanja i performanse, veća potrošnja, lošije stabilnost u oštrim krivinama i uz sve to veća nabavna i cena održavanja) ali kako se nametnuo taj trend kupovine kojekakvig polukrosovera polu SUV-ijeve raznih veličina i oblika u raznim segmentima kod raznih proizvođača, tako smo i mi, kupci polovnjaka primorani da se prilagođavamo tim trendovima kad kupujemo polovno vozilo.

Elem, rekao sam sebi ako bih možda kupio SUV, onda bih voleo da to bude bar neko vozilo koje ima respektabilne offroad kvalitete i sa kojim bih mogao da siđem sa asfalta i zađem na puteve kojima malo koji drugi auto može da prođe., da vidim kojekakve prirodne lepote.Takvih automobila nema baš mnogo, pogotovo u tom nekom cenovnom rangu prihvatljivom za nas, obične smrtnike. Međutim, Forester je definivitno jedan od takvih automobila, sa veoma dobrim klirensom, naravno permanentnim simetričnim pogonom na sva 4 točka i najniže postavljenim težištem motora od svih drugih auta u toj klasi.  Uz sve to mi se dizajn Forestera neodoljivo dopada, pogotovo jer je zadržao liniju tih nekih old school terenskih vozila sa recimo kraja devedesetih, a iznutra odiše funksionalnošću, prostranošću, komforom i kvalitetom vrlo solidne japanske izrade. Malo sam se dvoumio između Forester-a i CRV sličnog godišta, ali iskreno govoreći, Forester mi je iskreno em lepši (pogotovo enterijer, upravljač) a i van puta je daleko sposobniji od CRVa.

Guglao sam malo po netu, čitao kojekakve tekstove na engleskom i nemačkom, i dolazim do zaključka da su ljudi veoma zadovoljni Foresterom dizelom od 2016. godine pa na dalje. Na nemačkom sajtu "Autoplenum" na kojem se javljaju privatni vlasnici vozila i dele svoje iskustvo sa drugima, ocenjen je sa preko 4 zvezdice od 5 što je vrlo visoka ocena čak i za mnog enemačke automobile. Problem sa radilicom kod dizela je definitivno prošlost, jer se u oglasima nalaze model od 2014. godine ponekad i sa preko 250 000  na satu. Razmišljao sam i o kupovini XT modela sa motorom iz WRX-a i to je jedan ozbiljno brz automobil velikih dimenzija ali problem mu je potrošnja... Ne toliko finansijski, koliko mu ubija autonomiju puta i malo je smešno da auto tih dimenzija nemože da pređe više od 400 km na autoputu uz malo bržu vožnju a da mu se ne upali lampica za rezervu. Nije Forester napravljen za velike brzine i njegov kockast dizajn to nedvosmisleno poručuje.

E sad razlog zbog kojeg pišem ovde.... Interesuje me kakva je situacija sa polovnim delovima za Forestera dizela starog 6,7, 8 godina u Srbiji? Možda bih uvezao ovaj auto i vozio ga u Srbiji, zašto i kako da ne dužim priču. Vidim da se @TRIO_driver predstavlja kao ovlašćeni servis Subaru vozila. Ako ti nije problem da napišeš da li i u kolikoj meri kod tebe u servis dolaze ljudi sa Subaru vozilima, konkretno sa Foresterom? Da li su zadovoljni i da li imaš problema sa nabavkom delova potrošnog metarijal, a kakva je situacija za recimo delove karoserije, svetlosnu grupu i tome slično?

Znam da je gimnastika voziti redak auto ali je takođe i gušt. Mislim da bih za Forestera bio spreman da zarolam kockice i okušam sreću ako u odliuci da se takvo vozilo vozi u Srbiji ima i trunke razuma a ne samo mazohizma...

 

Posted

Srećno sa Subaruom

Ja sam jedno vreme razmišljao o istom i naravno ostvarenje nekog sna ili želje je uvek dovoljan razlog. Ja sam odustao iz praktičnih razloga. Većinu intervencija na kolima radim sam i hteo sam da izbegnem veliku zajebanciju.

Počev od osnovnog održavanja, zamene svećica, kaiševi...sve je to problem. Čuveni dihtung glave nezaobilazan...Mislim imali su dosta konstruktivniih problema i promašaja....A sa nekim drugim japancima nije baš tako.

Ne znam da li si pogledao neki od videa šta može da te čeka ili sačeka...

Što bi rekao Sun Tzu: "Pobeda je rezervisana za one koji su spremni da plate njenu cenu"

Ali javiće se već Živko sa realnim iskustvom iz servisa.

p.s. skoro sam naišao na jedan Mitsubishi Outlander u koji ide legendarni 4G63T motor pa eto predloga za jednog brzog, a lakše za živeti s njim SUVa. (Mada značajno ružniji od Forestera 😀 )

Posted

Pozdrav Toshiro i hvala na doprinous u temu. :)

 

 

Pogledao sam klip prvih desetak minuta, za dalje trenutno nemam vremena ali pogledaću kasnije do kraja. Ono što sam odmah primetio jeste da čovek na samom početku priča isključivo o motorima većih performansi iz WRX-a, pretpostavljam 2.0 i 2.5 turbo benzin motori koji su se najviše prodavali u Americi čak i u modelima kao što je Outback pa i Forester. Ono što sam primetio da čovek posebno naglašava jeste da se veliki deo tih problema dešava kada ljudi tuninguju i budže motore - a to je nešto čemu se ja strogo protivim. Nikada ne bih čipovao auto(niti kupio takav) niti sam niti kod kojekakvih samoproklamovanih tuning eksperata i ako mi od nekog auta treba više snage, kupio bih model sa više snage ili drugi auto.

Jedan od razloga nakupljanja karbona u cilindrima koji kasnije može da uzrokuje samodetonaciju cilindra jesu i loše vozačke navike, odnosno ljudi vole da patosiraju gas kada se auto nalazi na nižim obrtajima. To je posebno pogubno za turbo motore sa visokom kompresijom a pogotovo za CVT jer se taj menjač trudi da motore uvek drži na najoptimalnijim mogućim obrtajima radi smanjenja potrošnje, a to je najgori mogući momenat ako želite silovito ubrzanje i patosirate papučicu gasa.

U svakom slučaju Forester, pa još dizel je koncepcijski totalno drugačiji auto od WRX-a pa i od Outbacka sa moćnim turbo motorom od 250 ks. Retko Forestera dizela kupuju paljevine koje vole da se sa njim iživljavaju na autoputu ili stazama, mnogo češće su to porodični ljudi koji tim autom idu na duže relacije, ali doduše i često sa njim vuku prikolice pa i kamp prikolice, što opet za Forestera dizela na bi trebalo da bude problem jer je auto sposoban da vuče do 2 tone bez problema, mada naravno ako mogu izbegavao bih model koji je korišćen za vučenje.

Znam da po mom komentaru ispada da pošto sam zagrizao za Subiju da teram neku svoju filozofiju koja nema veze sa logikom. Međutim meni je stvarno teško da poverujem da jedan  iako mali, ali renomirani svetski proizvođač automobila koji pravi najbolje moguće pogone na 4 točka u svetu i automobile koji imaju tako fenomenalno upravljanje ima tako lošu reputaciju kod nas na Balkanu. Subaru se na primer u Americi 3 do 4 puta više prodaje nego sva druga Vagenova vozila zajedno. Ako to nije dokaz nekog kvaliteta, onda ne znam šta je.

Čitam na nemačkim forumima, ljudi su prezadovoljni Foresterom kad ga kupuju za ono čemu je namenjen. Evo primera koliko na oglasima ima modela sa preko 200 tkm na satu a bogami i preko 300. To mi nedvosmisleno govori da ne mogu biti toliko loši i da su problemi sa dihtungom glave motora definitivno stvar prošlosti:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?cn=DE&dam=0&fr=2012%3A&gn=Mannheim%2C+Baden-Württemberg&isSearchRequest=true&ll=49.4846773%2C8.476724&ml=200000%3A&ms=23500%3B7%3B%3B&p=%3A20000&rd=200&ref=srp&s=Car&sb=rel&vc=Car&refId=306560de-590e-938c-69d6-72900febf65b

 

 

Ja bih svakako uzimao model od 2017 godišta i spreman sam izdvojiti i do 20k za očuvan model sa dorom opremom i relativno malom kilometražom. Neki unutrašnji osećaj u stomaku mi govori da je to dobra kupovina, a taj osećaj pogotovo kad sam kupovao kola me je retko kad prevario.

 

Outlander je dobar auto, ali nije ni blizu Foresteru. Ne samo što se tiče izgleda, bezbednosti i tehnologije, nego iznad svega zbog offroad sposobnosti.

 

 

Posted
16 hours ago, LLP said:

Mislim da bih za Forestera bio spreman da zarolam kockice i okušam sreću ako u odliuci da se takvo vozilo vozi u Srbiji ima i trunke razuma a ne samo mazohizma...

U pravu si za probleme. Sve navedeno je za turbo motore budžbene/nebudžene WRX/STI. Ako razmatraš atmo onda je ok.

Za dizel...nisam čuo/pročitao ništa dobro 😀 Ali opet kako si gore rekao, trunke razuma ima sigurno tako da...nek je srećna kupovina..čini mi se da si već odlučio.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...