Ja ti mogu reci par reci o oba jer sam imao prilike da se sretnem sa oba ovde u Americi.
Sve zavisi za sta ces koristiti pickup. Jeli ti plan da ga vozis svakodnevno do posla i ponekad da sidjes sa asfalta ili povuces prikolicu? Tu je velika razlika jer se Tundra i Ram mnogo razlikuju povodom toga.
Ram je uradjen bas za posao. Mocan je, mehanicki je bas kvalitetno uradjen, nesto kao "radni konj" - nikad te za posao nece izneveriti. Sa druge strane, vidjao sam i 5 godina stare Ramove ciji hromirani branici rdjaju. E sad, ja zivim u Wisconsinu, koji ima bas mnogo snega, ali opet ... Unutra je plastika losijeg kvaliteta i zavrsna obrada je katastrofa (ove mane su popravili kada ih je Fiat preuzeo). Ram je uvek bio za posao i za ljude kojima je bitniji kvalitet mehanike nego kvalitet plastike i hroma. Zato i jesu jeftiniji - meni je jedan Dodge diler pre par godina nudio nov Ram 1500 sa Hemi motorom i 4x4 za $26,000, sto je neverovatno niska cena.
Tundra je potpuno obrnuta. Ima daleko bolju zavrsnu obradu, kvalitetnije materijale, ali se mehanicki ta generacija nije pokazala najbolje. Ta 2007 godina je bila prva za tu generaciju Tundre i jednostavno ih je skupo kostalo neiskustvo, trebale su proci godine pre nego sto se sve mehanicke boljke uklone. Tundra jeste mocna i odlicno ide kada je prazna, ali sam vozio oba sa zakacenom prikolicom i Ram se mucio daleko manje iako ima poprilicno slabiji motor (340 vs 381 ks).
Iz tog razloga kazem da je bitno za koju svrhu ces koristiti pickup. Tundra je bolja za svakodnevnu voznju - enterijer je kvalitetnije uradjen, tisa je, udobnija je, manje i trosi. Ram je bolji po poslove pickupa - sa zakacenom prikolicom ili sa prikolicom tereta puno manje se muci i jednostavno imaju iskustvo iza sebe i samim tim su mehanicki kvalitetniji. Toyotin prvi full-size pickup je debitovao tek 2000. godine i Toyoti je dugo vremena trebalo da shvati da nemoze da pravi Tundru kao Corollu i Camry jer kupci nisu isti.
Sta ja preporucujem od ta dva? Neces se zeznuti ni sa jednim od njih. Ako im je cena ista - ja bi pre izabrao Tundru, samo proveri dve stvari - camshaft i shaft joint (neznam kako se kaze na nasem, potrazi na netu). To su im bile velike mane te 2007 godine, ali je Toyota imala opoziv za oba problema tako da problema nebi trebalo biti.
Ako su u izboru i ostali pickupi iz tog perioda, definitivno zaobidji oba jer General Motors i Ford prave daleko bolje pickupe. General Motorsovi blizanci Chevrolet Silverado i GMC Sierra pruzaju nesto izmedju Tundre i Rama, oba su solidna u svim kategorijama bez vecih nedostataka. I nije sto sam ja Fordovac, ali Ford F-150 je apsolutni sampion pickupa, posebno iz te generacije i posebno ako ima neki od Triton (4.6 i 5.4) motora. Ti motori su neunistivi - ja sam imao 2005 F-150 4.6 od 2005-2013 godine sa 0 problema. Za rent-a-car cesto bi me dopao Ford E-Series, koji je van verzija od F-150. Jednom me je dopao neki E-Series van iz ranih 1990tih sa 750,000 milja na satu (oko 1.2 miliona km). Bio je pun tereta i jos je vukao prikolicu iza sebe sa Ford Mustangom na njoj. Presao je celu Ameriku, od Idaha do Wisconsina, bez ikakvih problema. E sad, nije ni F-150 bez mane - ima ubedljivo najcvrscu sasiju i zbog toga je dosta tezak, tako da je znacajno sporiji od ostalih pickupa kada je prazan.
Sretno pri kupovini i javi svoje utiske.