Jump to content

Suzuki Kizashi 2.4 Sport MT


LLP

Recommended Posts

Danas sam morao da putujem 370 kilometara u oba pravca. Poslala me firma na neku jednodnevnu obuku. Naravno, bio mi je obezbedjen prevoz, ali posto nisam zeleo da vozim firmin traktor, odlucih se da na put krenem Kizijem.

Put pod noge i vec u pola 6 sam startovao motor. Srecom auto se nije zaledio iako je vremenska prognoza delovala ne tako ohrabrujuce. Ali polagano i isterah auto sa uskog parkinga pravo na mokre ulice. Znao sam da postoji rizik da me uhvati guzva kod Frankfurta bez obzira na to sto sam rano krenuo, pa sam krenuo dobrih 2 i po sata ranije. Teska lepljiva magla se spustila na asfalt i cinila je voznju i sporijom i napornijom. Rekao sam sebi da cu voziti polagano, ali kako se motor lepo zagrejao a menjac krenuo necujno da klizi kroz brzine, sve me je vise automobil pozivao da dodajem gas. Pre nego sto sam primetio vozio sam dinamicnom voznjom izmedju 150 i 190, ali zbog frekvencije saobracaja i nesavesnih vozaca koji cesto umeju da iz srednje ulecu u levu traku i seku vozace koji se krecu brzo, cesto sam morao da lezem na kocnicu, pa onda ponovo ubrzavam. U pocetku me je to nerviralo ali posle izvesnog vremena pronadjoh radost i zabavu da iz seste brzine i oko 120 km/h vracam menjac u cetvrtu i uz pun gas pustam da se auto nadise jutarnjeg vazduha dok uz rezak zvuk motora harmonicno ubrzava.

I bas kada sam ga tu negde drzao na 180, primetim da mi se nesto priblizava u levoj traci. Na autobahnu u Nemackoj uvek ima brzih i mnogo brzih vozaca od vas tako da nemam taj kompleks da mi je problem da se sklonim desno cak i onda kada mislim da sam kao mnogo brz. Tako i uradih i dadoh coveku sansu da nesmetano prodje. Cim je prosao, ja odmah shvatih da me je obisao niko drugi do svemirko! Civic osma generacija me je polako obisao na 180! Prvo sam pomislio da je type R ali sam onda shvatio da nema spojler pozadi, nema xenone a i type R bi realno brze prosao. Nije mi djavo dao mira, vratio sam u petu i krenuo da ga ganjam. Drzao je svemirko 2 glave gde god je mogao, spustao je samo onda kada su ga sekli ili kad to ogranicenje nije dozvoljavalo. Pomislih da ga mozda obidjem ali rekoh sebi kud cu u tri lepe na preko 200 da ga obilazim. Poentta je da taj auto, sa atmosferskim motorom od 1800 kubika i samo jednom bregastom osovinom, bez vecih problema drzi tempo i sa vecim i sa jacim autima od sebe.

A na kraju voznje shvatih da na gumama koje imaju bocnu visinu 55 vise necu voziti preko 180 pa ni na kratko. Jesu udobne ali bogami i lelujave i ni blizu mi ne ulivaju poverenje kao sire gume nizeg profila koje su na drugim felnama predvidjenim za leto.

Sto se potrosnje tice... Koga je briga? Ja sam se bar fino zabavio. :)

Link to comment
Share on other sites

Pa iskreno da ti kazem, nisam uspeo da mu gvirnem pod haubu, ali koliko me secanje sluzi krajnja brzina je nesto malo veca kod 1.8 benzinjare. Drugo, imao sam i jedan i drugi, i nisam siguran da li je to stvarno tako ili je to moj subjektivni osecaj, ali mi se cini da benzinac od 160 do 200 bolje ubrzava nego dizel, dok dizel bolje ide na nesto manjim brzinama, dok se benzinac ne presalta 2 brzine nize. :)

Link to comment
Share on other sites

Upravo to. Dizel je najjaci izmedju 2 i 3000 rpm, a na 160 on vec polako prelazi 3000 obrtaja i sve mu je teze da ubrzava, dok se benzinac radosno vrti na visokim obrtajima i grabi napred.

Benzinca je uvek zabavnije brzo voziti u odnosu na dizel, bar meni....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Prekljuce ponovo dug put, Srbija - Mannheim. Skoro pa 1300 km za ravno 14 sati putovanja od čega sat i po vremena čekanja na Horgošu, i još sat između Mađarske i Austrije. Zanimljivo mi je da pre nego što sam došao na Horgoš, pogledam na netu kamere i 2 auta stoje. Dok sam stigao do prelaza, bilo je 4,5 auta pre mene. Pomislih do yaya, brzo će ići. Međutim čim smo prošli naš kontrolni punkt zaglavismo se u onom međuprostoru između 2 granična prelaza. Neverovatno je to da kad god idem preko Horgoša ili ima gužve jer ima auta, ili nema mnogo auta ali tad Mađari kontrolišu i jedu vnago na njihovom prelazu pa opet naprave gužvu. Evropski... Dobio sam i poklon u Nemačkoj, negde gde beše ograničenje 100  a ja sam mislio da je 120 uslikali me paparaci. Nije neko prekoračenje, ali eto ponekad ne može bez toga...

 

Udoban je Kizi za krstarenja po auto putu, baš udoban. Izolovan, nečujan, solidno fabričko ozvučenje za užitak u muzic. Poslednjih 500 km nisam napravio nikakvu pauzu. Sve sam nešto kontao da stanem, ali pošto ni ženi, ni ćerki a ni meni nije trebao odmor, kiša napokon prestala da pada a na putu nije bilo gužve pa je valjalo to iskoristiti. Još da napomenem da sam imao nezgodu i nedavno slomio ključnu kost, pa nisam mogao da držim volan sa obe ruke. Jednom rukom na volanu do 140, 150 nije nikakav problem sa Kizashijem. Stabilan je i uliva poverenje. Što ga više vozim sve manje shvatam kako je realno moguće da je prodaja ovog auta bila toliki neuspeh...

 

Imao sam plan da ga početkom aprila još malo ulickam, da mi farbar skine onu glupu crnu traku sa branika i da sredi sitne ogrebotine na prednjem i zadnjem braniku, ali je čovek zaradio Koronu pa smo to odložili za leto jer nisam želeo da oteram auto kod bilo koga, nije o glavu.

Na leto  nas čeka mali servis, zamena prednjih pakni, kočione tečnosti, ulja u menjaču, štelovanje ventila i sređivanje tih pecki na branicima koje sam na poklon dobio od prethodnog vlasnika. 

I tako... Družimo se i dalje i jezdimo drumovima. :)

Link to comment
Share on other sites

Moj druže, pa sa bajsa. Spuštao se sa Miroča, odličan asfalt, nov presvučen pre 2 godine, pretežno suvo, ali u krivini na nekih 50 km/h kao da mi je neko bukvalno povukao rukom prednji točak, on je proklizao a ja pao na bok. Izderao butinu, slomio ključnu kost,a  ono što nisam ni skontao a što je konstatovao drugar kad me je video jeste da mi je kaciga pukla, jer sam veorvatno pri padu čim sam dotakao tlo udario glavom u asfalt. Ja se tog dela uopšte ne sećam, ali poenta je da kaciga stvarno sačuva tintaru, pa makar i na bajsu. Kako sam mogao da prođem, i nije tako loše. Nije bila potrebna operacija, kost zarasta polako, samo što sad ne radim i imam viška slobodnog vremena pa ako počnem malo da previše smaram u nekim temama, molim da imate malo razumevanja. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Baš htedoh da napišem o tome koju reč.

 

Aftermarket navigacija je izvađena i sad ne znam šta da radim sa njom. Da li da je dam u oglase za neke simbolične pare, ili da je dam u smeće. :)

Prvo i osnovno, kada sam kupovao auto, i ja sam bio da tako kažem "srećan" što ima multimediju i navigaciju, ali do momenta dok nisam probao auto i video da nikakve komande na volanu ne reaguju. Tad mi je bilo jasno da to nije nikakva fabrička navigacija i da je to prethodni vlasnik budžio i naknadno ubacivao. Istog momenta sam pitao prodavca da nema možda stari, normalan radio plejer za ovaj auto i nažalost dobih negativan odgovor.

Međutim, uz pomoć sopstvene upornosti i nekih informacija koje sam našao na netu, izvadio sam tu navigaciju i uspeo da je povežem kako treba tako da su komande na volanu proradile. Tad je delovalo sve super, i bio sam ponovo zadovoljan.... do jednog momenta. Prvo i osnovno, sama multimedija je spora. kad se upali auto, treba joj dobirh desetak sekundi da dođe sebi i da je na njoj moguće bilo šta pokrenuti. Drugo, ponekad mi se dešavalo da mi se komande na volanu na par minuta totalno zabaguju, ne reaguju uopšte i onda odjednom same prorade. Zašto i zbog čega, pojma nemam. Treće što me je nerviralo jeste to kad se koristi blutut za razgovor a istovremeno recimo sluša muzika sa telefona, muzika je do izvesne mere glasna, ali kad obavljam poziv, poziv je malte ne maksimalno utišan. Onda sam morao da pojačam radio skoro do kraja da bih čuo sagovornika, a čim se razgovor prekine, nastavi da svira sad preglasna muzika jer je uređaj ostao pojačan. Nema šta nisam probao da nađem u podešavanjima da to rešim, jednostavno ne može. Treće šta me je nerviralo jeste samo podešavanje tona. Kad se nekud vozim sa porodicom i ćerka mi zaspi na zadnjem sedištu, morao sam da namestim radio tako da je utišan ali da ga bar malo čujem. E taj momenat gde mi treba fino podešavanje nikako nisam mogao da namestim sa ovom multimedijom, jer je ono tiho bilo previše tiho, a kada smo jednom kliknem da pojačam, onda je preglasno. Prelaz tona katastrofa.

Četvrto, ono najbitnije za šta mi je ovaj uređaj trebao jeste navigacija. Radila je kokretno, nije zapucavala i tome slično, no nikako nisam mogoa da uključim glasovnu navigaciju, jednostavno nema je. Prilikom skretanja utiša radio automatski, ali glasovne podrške nema. Sem toga, mape na ovom uređaju su bile bar jedno 6, 7 godina stare. Dešavalo mi se više puta da mi pokazuje da idem pravo ravnom linijom a ono naiđem na kružni tok i tome slično. Kontaktirao sam proizvođača sa željom da nekako kupim apdejtovane mape za ovaj uređaj, nikad ne dobih odgovor.

I ono poslednje što me je najviše nerviralo, jeste što se nekoliko puta desilo, otprlike jednom mesečno da uređaj totalno zabaguje i em ne može da se koristi, a em ne može da se ugasi. Jedino rešenje je tada bilo sknuti klemu sa akumulatora da bi se prokletinja resetovala! A da stvar bude još gora, to mi se najčešće dešavalo zimi i kad su temperature niske, jednom baš kad je bilo -15. Odlepio sam i poželeo da je razbijem u komade.!

Mogao je taj uređaj  u teoriji da čita cd, mp3, dvd, usb, bluetooth, navigacija, da čita muzičke, video i foto fajlove, ekran osetljiv na dodir, a u stvarnosti je sve to radio poprilično felerično, sa ograničenjima, i sporo do zla Boga.

A da ne zaboravim, kada bih na USB ubacio pesme i rasporedio ih po folderima, nije nikako prepoznavao foldere nego ih sve spakuje na jednu listu, tipa 200 pesama i onda kad hoću neku da nađem muka živa! I ne samo to, nego sam po tom smrdljivom ekranu po padajućem meniju morao da tipkam prstima dok vozim, a pošto na touch screen moraš gledati dok tipkaš, totalno nebezbedno ako mene pitaš.

 

Tako da sam se najzad, Bogu hvala dokopao fabričkog radija, poslao mi lik iz Poljske za poprilično razumne pare. Izvadio sam preključe to vnago od multimedije, raskupusao stare kablove, malo je potrajalo dok nisam skapirao šta sa čim ide i kako, ali uspeo sam sve da povežem i radi. Neko bi rekao napravio sam korak unazad prešavši na običan, standardan radio koji ima crno beli monohromatski ekran, ali zapravo kakav je ovo iskorak napred. Radio je jednostavan za upotrebu, brz u radu, sa velikim i krupnim tasterima koji su logički raspoređeni i nalazim ih i bez potrebe da u njih gledam, sa natpisima pesama koji su krupni i pregledni, ma milina. Jedino sam se malo pomučio da povežem telefon sa radijom tako da pušta i audio streaming a i da rade pozivi istovremeno, jer je Suzuki ovo bespotrebno zakomplikovao u menijima, a iskren da budem, da nisam imao uputstvo za radio teško da bih uspeo. Nije toliko komplikovano ali moraš znati šta radiš.

I da ne zaboravim, kvalitet zvuka je sa fabričkim radijom definitivno bolji. Što se mene tiče, nikad više neki tako generični aftermarker Mmedia plejer. Ne bih ga ni sad koristio da nisam ono smeće dobio sa autom. Samo fabrika....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Imam jedan mali problem sa auto radijom, ako neko može da predloži rešenje bio bih zahvalan.

 

Naime, sada kada je vreme dosta toplije i kad auto stoji na Suncu, kada uđem u njega i dam kontakt i upalim ga ne radi mi displej na radiju. Upali se, svira normalno, mogu da se menjaju stanice ali displej ništa ne pokazuje. Onda počnem malo da pritiskam ivice kućišta radija i nekako se popravi taj kontakt i displej nekad proradi odmah, nekad posle nekoliko minuta.

Moja je pretpostavka da je možda džek za displej malo ispao prilikom montaže odnosno da možda nije skroz uštekan, ali ako nije to šta bi moglo biti i kako to da rešim ako mogu sam? Hvala unapred...

Link to comment
Share on other sites

Jesi nasao gde gubi kontakt? 

Ja bi krenuo od ociglednih stvari kao sto su ljudi vec napisali. Proveri sve pinove flet kabla displeja ako ga ima ili slicno. Ako gubi samo sliku znaci napajanje HU odnosno glavni dzek nije problem. 

Ako dobija ili gubi sliku na pritisak moze biti naprsnuce na stampanoj ploci, a to se dosta tesko uocava i mora da se nosi kod iskusnog elektronicara. 

Ako reaguje na povisenu temperaturu asocira me i na neki elektrolit koji je za zamenu... 

Nisam bas pomogao... 

Javi sta je bilo na kraju. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 6/18/2021 at 9:54 PM, OldGeorgie said:

 

Ako dobija ili gubi sliku na pritisak moze biti naprsnuce na stampanoj ploci, a to se dosta tesko uocava i mora da se nosi kod iskusnog elektronicara. 

 

 

 

Zapravo pomogao si i više nego što misliš.

Nakon što je Neš spomenuo da to nema veze sa džekom, nisam bio baš optimističan da ću pomeranjem džekova rešiti stvar pa se nisam ni bakćao oko toga pogotovo što sad dok je lepo vreme, ne vozim auto svaki dan.

Međutim pogodio si srž problema. Kad je napolju jako toplo i auto se unutra dobro ugreje, onda nema slike na displeju. Sliku ponovo dobija ako ga negde u uglovima malo pritisnem, ali čim pustim slika nestane. To traje otprilike 5 minuta, i čim auto klima malo rashladi unutra, opet pritisnem prstom na ivicu kućišta, slika se pojavi i onda ostane.

Dakle, smatraš da je problem definitivno u ploči i da ne vredi da sam pokušavam da ga rešim?

Link to comment
Share on other sites

Ne usudjujem se nista konkretno  da ti savetujem jer nisam bas iz te price profesonalno , samo razmisljam naglas kako bi ja slican problem pokusao da resim.

Ako uspes sam da lokalizujes problem, los spoj/lem itd. super vec si resio 90% problema. A posto si se vec cimao oko montaze/demontaze HU skini ga jos jednom i pokusaj da nadjes gde gubi spoj (samo nezno).

Mada kad razmislim, kod elektricnih spojeva je obicno obrnuto - prave problem dok su hladni, zato mi vise vuce na "elektronicarski" kvar, neki kondenzator, otpornik, tranzistor IC itd.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Jedan, bar meni zanimljiv, stariji video o Kizashiju.

 

Iako video deluje pomalo pristrasno i više kao reklama nego kao iznošenje činjenica, ali ako je tačno ono što navode, Kizashi ima bolje upravljanje čak i od Audija A4 i Mercedesa C klase, najkraći zaustavni put od 100-0 i čak najviše airbagova u svojoj klasi....

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mislim da je najveći "problem" ležao definitivno u motoru. U Evropi pre 10 godina, dizel motori su definitivno bili omiljen odabir velike većine kupaca, nezavisno o tome koliko su zaista ti motori bili pouzdani ili nepouzdani na duže vreme i kakve su kasnije probleme sa dpf flterima imali. Bitno je bilo da je trošio malo kako god ga vozili i da se na to gorivo kroz firme mogao vršit povrat PDV-a.

Nakon vagenovog fijaska sa nekoliko desetina većim zagađenjima dizel motora od onoga kako je fabrika deklarisala, i usled sve strožijih normi o izduvnim gasovima koji se u proteklih 5,6 godina stavljaju u prvi plan, veliki broj kupaca se danas ponovo okreće benzinskim motorima. 

No ranije to jednostavno nije bio slučaj. Da je Suzuki u Kizashiju predstavio barem jedan takav dizel motor bila bi druga priča. ČItao sam da je ranije postojala mogućnost ugradnje turbo motora u najjače verzije Kizashija kao i saradnja sa VW grupacijom iz koje bi pozajmljivali dizel agregate i dsg menjače ali je to na kraju otpalo i vrlo verovatno rezultiralo tužnom sudbinom jednog od najpotcenjenijih automobila ikad...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...