19ljuba82 Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 Iron x napoznatiji proizvod tog tipa za dekontamninaciju dule75 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dule75 Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 1 hour ago, biciklista said: Ako je došlo do tackaste korozije (zbog prethodnog mehaničkog oštećenja boje/laka), tada tamo gde se spolja vidi samo "tačka" (promera 1-2 mm), ispod laka vremenom bude korozija par puta većeg promera, čiji kvalitet (i dubina) raste progresivno. Lako je sa laka obrisati taj sitni vidljivi trag korozije (može to traljanjem da očisti i krpa napomena u malo motornog ulja), ali, bez da se reši stvarni problem, to je bez ikakvog praktičnog smisla na duže staze (osim kratkotrajnog vizuelnog efekta). A da li će čovek zaista da rešava problem korozije "kako Bog zapoveda" ili se samo bavi šminkom, stvar je ličnog izbora Kod mene su samo tačkice sitne na nekim mestima... na površini laka... Čini mi se kao da bih i noktom mogao da ih skinem ali neću tako grubo to da skidam. Bolje na fin način biciklista 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
biciklista Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 Uzmi WD-40 i mekanu krpu (ili vatu). Skinuće. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dule75 Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 Hvala. Probaću Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DuleBP Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 Ili prespricaj bitumenom i nema vise problema. 😁 dule75 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdushan Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 Ne zaboravite cetku za wc... Sent from my SM-A715F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
biciklista Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 Što bi neki mudri ljudi rekli, "bez WC četke ni u crkvu, ni u džamiju" ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heinz Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 Mislim da WD ne sme na lak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
biciklista Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 U pravu si, nisam bio jasan u onome što sam napisao. Mislio sam na WD kao na sredstvo za samo "otapanje" tih fleka. Ne i da se posle sve ostavi masno od WD-a (pa da se na njega i lepi prašina). Mada, sa druge strane, koliko puta se desi da se pri sipanju goriva malo "zalije" karoserija benzinom ili dizelom (a da to ne operemo odmah posle toga). Nisu lakovi danas tako osetljivi kao nekada, kada je bilo jako opasno da na njih prospeš, recimo, kočiono ulje. Neće WD oštetiti savremeni lak. Bar ja to mislim (onako empirijski). LLP 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLP Posted November 8, 2020 Author Report Share Posted November 8, 2020 I ja sam tog nekog misljenja. U svakom slucaju valjda niko nije lud da wd-om leci koroziju na autu. Ono da se vrh krpe poprska sprejom, pa onda proba da se malo razbije ta oksidacija, pa ako steti da se odmah nakon toga opere malo nekom penom i vodom, kontam cak i da ne pomogne, nece da steti.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neshwill Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 ...pa chak ako se neshto i zaebe uvek posle moze da se ofarba ceo deo 19ljuba82 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jocak90 Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 Kod nas u firmi koristimo neku hemiju mpclean 100(nesto da komadi duze izdrze da ne pocnu oksidovati) za pranje keramickih komada. Ne znam kako bi uticalo na farbu auta . Ali tehnolog iz firme mi rekao da je savrsen za pranje dizni Sent from my YAL-L21 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
biciklista Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 7 minutes ago, neshwill said: ...pa chak ako se neshto i zaebe uvek posle moze da se ofarba ceo deo E, tu stupa na snagu čuveni bitumen u spreju ... Može on lepo i na gornje delove karoserije dule75 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
19ljuba82 Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 Zato se i koriste ta bezkontaktna sredstva za dekontaminaciju da uklone to sa laka da ne bi prilikom pranja i brisanja posle tu istu kontaminaciju utrljavali dublje u lak i njome pravili nove ''oziljke''na laku Pre poliranja je MUST HAVE jer prilikom poliranja mozete dobiti kontra efekat da umesto ispoliranog dobijete izgreban lak PS : WD nece naskoditi laku ali ipak je njegova primena za neke druge stvari ne mackanje po laku(iako cuda cini protiv ogrebotina i swirlova jer ih popunjava pa daje efekat kao da ih nema) PSS:Nesto najtvrdje sto moze da vam ogrebe lak su bube koje se razbiju o auto.Zato kad god ih imate na autu dobro ih natopite i sto bolje skinite mlazom vode pre nego krenete da trljate.A imate i sprejeve namenske za njih https://www.detailingoprema.rs/pocetak/61--ironx.html A nije ni skupo ni tesko za nabaviti schonenk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLP Posted November 8, 2020 Author Report Share Posted November 8, 2020 Znaci suma sumarum, mozda je to rdja a mozda je i oksidacija. Moglo bi wd sprejem da se ukloni, ali nije preporucljivo, zato je bolje da se taj deo prefarba. 19ljuba82 and neshwill 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dule75 Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 Ovo kod mene nije rđa definitivno već nešto što se zalepilo za sam lak... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
biciklista Posted November 8, 2020 Report Share Posted November 8, 2020 13 hours ago, LLP said: Hm.. Meni baš nekako jasno liöi na rđu. Najbolje će biti da ja to lepo slikam i postavim pa da prodiskutujemo je li stvarno rđa ili oksidacija.... Pa, daj slike :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLP Posted November 9, 2020 Author Report Share Posted November 9, 2020 Bice danas kad dodjem s posla ako ne zaboravim. Htedoh juce ali umesto cackanja oko auta odlucih da odjasem malo bicikl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLP Posted November 9, 2020 Author Report Share Posted November 9, 2020 Ja bih rekao da je ovo definitivno trag korozije i da ce skladno tome morati da dobije profesionalni tretman.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
biciklista Posted November 9, 2020 Report Share Posted November 9, 2020 Ako je to gde se javlja korozija celom dužinom spoja one dve metane površine (a nije ono spoj metala i plastike), tada moguće da je zaista korozija na samom spoju (i da je to "iznutra ka spolja"). Ali, ne deluje to meni ništa dramatično. Ja bih to obrisao trljanjem krpom natopljenom sa WD-40 (ili sličnim sredstvom), oprao, pa, posle" pratio" neko vreme. Možda možeš probati da to ukloniš i nekom polir pastom. No, ako je korozija ("iznutra ka spolja"), bez da se to "sastruže" i očisti sam metal, nema tu trajnog kvalitetnog rešenja. Ali, ne verujem da planiraš da ta kola držiš "deceniju". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dule75 Posted November 9, 2020 Report Share Posted November 9, 2020 Da nije možda bio "raspaljen" od pozadi pa skinuta zaštita od korozije, odnosno nije zaštićen posle farbanja ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdushan Posted November 9, 2020 Report Share Posted November 9, 2020 Kroviran 100%Sent from my SM-A715F using Tapatalk LLP 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dule75 Posted November 9, 2020 Report Share Posted November 9, 2020 Eh sad.. da izvinete i Vi ga preteraste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dule75 Posted November 9, 2020 Report Share Posted November 9, 2020 Svašta sam ja viđao... zato i pitam. Lično sam jedan Accord "odveo" do Saleta jer mi bio sumnjiv... a Sale isčačkao sve ono što mi bilo sumnjivo i potvrdio... a inače i pored tog slučaja sam nalazio raznorazne. Evo sad na oglasima ima bar 4 komada CU Accorda koji su bili izraspaljivani i lepo upakovani za prodaju.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLP Posted November 10, 2020 Author Report Share Posted November 10, 2020 Kada sam kupovao auto trudio sam se da otvorim cetvoro ociju. Pazljivim pregledom smo kolega i ja utvrdili da je auto definitivno bio cuknut/ocesan o suvozacka vrata pa prelakiran taj deo. Sto se zadnjeg dela teca zavlacio sam glavu gde god sam stigao. Mnogi srafovi na gepeku su mi delovi da nisu skidani, sa bojom karoserije u koju su ofarbani a lak na njima nije ispucao od upotrebe kljuca. Takodje linije gepeka su mi delovale savrseno simetricno. Ako i jeste naguzen, tako je dobro uradjen da ja to nisam uspeo da provalim. Svakako, ne smatram dramaticnim te tragove korozije jer sam i onako planirao neka sitnija ulepsavanja na karoseriji pa cu sve to odraditi o istom trosku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.