Jump to content

Suzuki Kizashi 2.4 Sport MT


Recommended Posts

Pozdrav društvo.

 

 

Kao što napisah u temi o mom bivšem Civicu, red bi bio da predstavim ovaj auto koji ne samo da je redak kod nas, nego nažalost i u čitavoj Evropi.

Naime, posle moje gungule sa potrošnjoom ulja u Civicu i pitanje da li je ili nije to normalno, da li auto zadržati ili ga prodati, sasvim slučajno sam na oglasima nabasao na ovaj beli Suzuki Kizashi sa auto placa, koji mi je sa slika delovao da je u izuzetno očuvano stanju. Poslao sam iz fore pitanje vlasniku da li bi bio zainteresovan da se zamenimo uz neku moju doplatu, i čovek je rekao da bismo mogli da se dogovorimo. Rekao mi je da dođem da pogledam auto, ali pošto  sam bio udaljen nekih 170km njega, uspeli smo odokativno da se dogovorimo oko cene, ali naravno o detaljima smo pričali kad smo se videli. Već 2 dana kasnije sam otišao da pogledam auto, i odmah na prvi pogled sam bio oduševljen. Sam dizajn automobila spolja je nekako nesvakidašnji i neobičan. Sa tim dubokim branicima napred i širokim pragovima sa strane, kao i zavojitom guzicom i zadnjim štop svetlima koja me pomalo podsećaju na neke američke krajslere, tačno se nekako vidi da je ovaj auto primarno rađen za neko drugo tržište, što je meni dodatni plus jer volim autentičnost kod automobila (zato mrzim VW, jer svi liče jedan na drugi).  U svakom slučaju, pomalo kratak na prvi pogled, ali kada se bolje pogleda sasvim dovoljno dugačak sa agresivno postavljenim prednjim svetlima koja iako deluju preteće, ipak nisu previše pretenciozna i predizajnirana. Rekao bih u najmanju ruku, skladne linije i atraktivan autić....

Kada se otvore vrata od auta, tu zapravo nastaje onaj pravi utisak. Automobil ima onaj smart key entry i nije potrebno otključavati ga, nego samo držati ključ u džepu, a pritiskom na malo dugmence vrata automobila će se otključati isto kao što se i motor startuje; bez ključa ili bilo kakvog kontakta, samo pritiskom na kvačilo i na dugme START koje je smešteno odmah ispod volana sa desne strane table. Iako nisam preteran freak za dodatnom opremom na autu (lično mislim da koža ima više mana nego prednosti), spisak dodatne opreme na ovom autu je takav da će retk koga ostaviti ravnodušnim. Tu su dakle kožna sedišta od kojih su prednja grejana, elektronski podesiva, a vozačevao ima i tri memorije za podešavanje istog, zatim komande na volanu, Bluetooth i bežično povezivanje sa telefonom te komande na volanu za preuzimanje poziva, dupla digitalna klima sa ventilacionom otvorom za putnike na zadnjem sedištu (meni iskreno jako bitna stvar, što Accord na primer često nema, tj. ima ali tek u najjačoj opremi što je glupost), automatsko zatamnjivanje ogledala, naravno električni prozori i retrovizori i šiber. Lično, meni je šiber jako zaniljiva opcija za vozikanje po magistralnim putevima gde se ne vozim velikim brzinama. Daje više Sunca u autu, obezbeđuje odličan dotok svežeg vazduha, a ne pravi promaju. Od svih igračaka u autu, mislim da sam šiberom najviše oduševljen jer mi je ovo prvi auto sa šiberom. :) Auto naravno ima i raznorazne druge bezbednosne sisteme kao i svaki drugi auto ove klase, a ono što dodatno ima a što mnogi iz tog perioda te klase nemaju jeste i dodatni airbag za kolena sa vozačeve strane. Ima još i parking senzore napred i pozadi, fabričke ksenone kao i prskalice za farove. Na ovom autu su 18-ice felne standardne na modelima za Evropsko tržište. Moj ima i navigaciju, ali nažalost ne fabričku (koja je inače krš kao i kod svih japanaca iz ovih godina), koja radi malo sporije ali da kažem OK, mada me užasno nervira to što, pošto nije fabrička, nije povezana sa komandama audio sistema na volanu, pa se zbog toga ozbiljno premišljam da negde kupim sa oglasa originalni radio za Kizashi, ako tako nešto uopšte ima da se nađe. :) Jednostavno, volim da je na autu sve fabrički i mrzim bilo kakve budževe, ali je to nešto sa čime kao kupac polovnog automobila, moram da živim.

Pozicija sedenja za volanom je sasvim drugačija od one za Civicom. Kod Civica su bočne potpore na sedištu dosta izražene, pa se vozač seća nekako ušuškanije, tesnije i sportskije. Takođe mi se kod Civica sviđa to što je ručičca menjača podignuta malo ka gore, a kod Kizashija je standardno dole između vozača i suvozača. Međutim, nagrada za, da tako kažem klasičnu poziciju sedenja je svakako više mesta, i u Kizashiju je mnogo lakše vrpoljiti se levo i desno jer su i sedišta šira. Što se zadnje klupe tiče, na njoj ima sasvim dovoljno mesta, jer ja sa svojih 183cm i 90 i kusur kila bez problema sednem iza svog sedišta a da ne dodirujem kolenima prednje sedište. Sedišta pozadi imaju mali veći ugao nagiba između sedalnog i dela za naslanjanje leđa, pa se sedi malo zavaljenije u odnosu na CIvic, što svakako doprinosi većoj udobnosti na daljim putevima. Međutim, slično kao i Civicu, visoki ljudi neće imati previše mesta u ovom autu, pogotovo ako na vozačkom mestu takođe sedi neko visok i krupan. Gepek je ni malim ni veliki, i sa 470 litara nudi nešto kao BMW trojka ili Evropski Accord, s tim što je malo bolje profilisan od Accorda. Svakako zadovoljiće osnovne potrebe, ali praktičnost i prenošenje šporeta i veš mašina u ovakvom autu svakako nije ono za šta je on koncipiran.  Ponuda prostora je recimo kao u Accordu, što je takođe jedan minus ovog automobila i razlog zbog kojeg nije doživeo toliku ekspanziju prodaje u Americi jer debeli amerikanci, pre svega cene prostor u autu. Međutim, koncept ovog auta i nije takav da bude ultrapraktičan i preprostran. To za šta je on namenjen se vdi čim se startuje motor.

I tu dođosmo do najbitnijeg dela - motorizacije. Kao što većina zna, ovaj auto ima u ponudi samo jedan bezinski agregat, sa četiri celindra, dve bregaste osovine, 16 ventila, 2.4 litra zapremine i 180 konja koje isporučuje na prednjim točkovima. Ima naravno dve izvedbe, sa manuelnim šestostepenim menjačem i sa CVT-jem koji ima simulirane stepene prenosa, i pogon na sva četiri točka koji se po potrebi može uključivati i isključivati. Iako je pogon na sva četiri točka u ovoj klasi, a pogotovo u ovom cenovnom rangu jako velika retkost, Suzuki je i to ponudio kao opciju i tu je svakako imao prednost. Međutim, koliko god AWD bio odličan izbor za sneg i loše vreme, toliko taj CVT uzima dušu autu. Sa CVT-jem je auto čak 150 kila teži, a od nula do 100 ubrzava za grubo 9,5 sekundi, dok sa manuelnim ubrzava za ispod 8. (fanovi se kunu da ide i do 7.5). To je već lepo vreme za auto težak 1,5 tona. U svako slučaju meni je zapao manuelni, a da je bilo drugačije ne verujem da bih se odlučio za kupovinu ovog auta jer je poznatao da CVT pravi probleme i zna da crkava već od 150tkm.

Motor je, iako velik i snažan, refinisan, uglađen i tih. Na leru se sa podignutim prozorima ne čuje u kabini. Na dodavanje gasa čuje se tek minimalan zvuk. Menjač je precizan i tvrd, mada su mu hodovi nešto malo duži za moj ukus. Ovaj motor, moram da priznam, nema onu ludačku elastičnost po kojoj su Hondini benzinci novije generacije poznati. To znači, ne može se voziti šestom brzinom 50 na sat, a da se auto ne guši. Ovde se ipak radi o jednom konvencionalnom benzinsko motoru, kojem za krstarenje najviše prija negde oko 2 do 3 hiljade obrtaje, dok pravo lice pokazuje na 4 i više hiljada obrtaja. S tim u vezi, do 4 hiljade obrtaja se skoro ni ne čuje. Izolovanost automobila je tako dobro urađena da se na brzinama do 160 ne čuje jako, pa čak i preko toga, mada se tada već pojačava šum vetra. Kada se vozi na obrtajima većim od 4000, tu se već čuje zvuk motora, ali meni ta muzika neverovatno prija za uši, jer ovako dizajniran auto mora imati, bar u nekom režimu vožnje autentičan zvuk. Upravljanje je poprilično precizno, volan onako težak i stabilan, nešto slično kao kod moje ex Alfe 159. Daje utisak sigurnosti na putu, i omogućava se auto vozi većim brzinama i sa jednom rukom, bez bojazni da će se izgubiti kontrola nad vozilom. Kočnice su snažne, i zaustavni put mu je, koliko se sećam sa testova koje sam čitao, bio jedan od najboljih u klasi, kao i ponašanje auta prilikom nagle promene pravca. Karoserija deluje izuzetno čvrsto, i čitav automobil deluje kao da bi bez problema podneo motor od 400 konja. Kakva je karoserija, takav je i unutra. Sve se svodi na jednostavne linije, bez previše kiča i dizajnerskih ispada, ali zato precizno ukrojeno, simetrično postavljeno, i ništa ne škripi, ne uvija se, ne diše.... Najzad automobil 100% iz Japana!

O potrošnji goriva sam malo pisao u onoj drugoj temi, pa da ne davim sad ovde previše i o tome. Reći su samo da je auto očigledno napravljen za otvorene puteve, gde se em vidi potentnost i efikasnot mehanike, a em je uživanje zagarantovano. Moja postignuta potrošnja od 7.5 litara na autoputu jednostavno nije merodavna za davanje nekog proseka. Kada sam seo u auto, video sam da po bordu, za poslednjih 6000km kada je poslednji put kompjuter resetovan, trošio je 9,.2 litra. To mi deluje onako sasvim realno za ovakav auto. Fabrika kaže da mešovito troši oko 7.9 litara, ali ja tim vrednostima uvek dodam pola litre do litru, i tada budem u pravu. Svakako, mislim da je to ipak dosta bolje od Accorda sa 2.4 motorom, a da ne pominjem da je bar na papiru, ovaj auto od Accorda Type S do stotke brži od 0,3 sekunde, haha! :)

Moj primerak konkretno ima 105000 km, kupljen od drugog vlasnika. U početku održavan u ovlašćenom servisu, posle naravno ne. Servis je rađen na svakih 10 do 12 tkm, što se uredno vidi iz dokumentacije. Diler sa plavca je tvrdio da auto nikada nije bio udaran, mi smo detaljnim pregledom utvrdili da su suvozačka vrata ipak bila malo čuknuta pa farbana, ali ozbiljnijih intervencija na autu nije bilo. Enterijer je skoro perfektno očuvan, uz jednu malo poderotinu na koži na vozačevom mestu u dužini od možda 5mm. Za auto 8 godina starosti, poprilično dobro, rekao bih. Mislim da ću morati da prekontrolišem zadnji trap jer mi nešto malko lupka kad prelazim preko neravnih puteva, a čitao sam da jsu jedne od retkih boljki ovog auta ustvari zadnji amortizeri koji prebrzo stradaju.

Iskreno, baš sam zadovoljan kupovinom za sada, i jedva čekam da se bilo gde ide, samo da bih pokrenuo motor. :) Da ne ispadne da ovaj auto nema mana, rekao bih da je najveći nedostatak ovog automibla to što ne zna mnogo ljudi za njega, pa će kasnija preprodaja sigurno biti upitna, kao i njegov gubitak vrednosti iako za sada sasvim solidno drži cenu koja je mora se priznati, na oglasima šarenolika. Još jedna loša stvar je nabavka rezervnih delova. Što se tiče potrošnog materijala, znam da se bez problema može naći pogotovo ovde u Nemačkoj, ali u slučaju ne daj Bože udesa ili havarije, jedna od opcija je i naručivanje preko bare i čekanje na isporuku što ume često da se jako oduži. Daj Bože da mi to nikad ni ne zatreba. U svakom slučaju, na neke kompromise sam morao da pristanem kupovinom ovog auta, i kada sve stavim na papir, mislim da sam doneo pravu odluku. Vreme će pokazati da li grešim.... 1261933882__3(3).jpg.3a235eb208812954b41930ab114becd1.jpg

$_3 (2).jpg

$_3 (5).jpg

$_3 (9).jpg

$_3 (7).jpg

$_3 (11).jpg

$_3 (12).jpg

$_3 (14).jpg

$_3 (15).jpg

$_3 (16).jpg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Danas sam morao da putujem 370 kilometara u oba pravca. Poslala me firma na neku jednodnevnu obuku. Naravno, bio mi je obezbedjen prevoz, ali posto nisam zeleo da vozim firmin traktor, odlucih se da n

Mali update što se tiče Kizashija. Jedna od mana auta je katastrofalno loš kvalitet laka na felnama koje posle nekoliko godina pranja (ili nekoliko pranja agresivnijim sredstvima za felne) jednostavno

Pozdrav društvo.     Kao što napisah u temi o mom bivšem Civicu, red bi bio da predstavim ovaj auto koji ne samo da je redak kod nas, nego nažalost i u čitavoj Evropi. Naime, posle

Posted Images

Gledao sam detaljno gepek i mesto gde dolazi rezervni tocak. Tu je obicno lako uociti neke nepravilnost lima  kad je auto "naguzen". Mislim da nije havarisan, sem ako je tako hirurski popravljen da se to okom ne moze primetiti.

Sto se tice toga sto amblemi fale, to mi je prvo zapalo za oko. Medjutim, nemci iz nekog samo njima poznatog razloga smatraju da je jako kul kada imas auto i sa njegovog gepeka poskidas sve oznake modela ili motora. To obicno rade sa nekim autima koja po pravilu imaju neku krmacu od motora ispod haube. Verovatno kao ono kad te obidje pa ga vidis od pozadi da ne mozes da znas kakav motor ima. Kizashi je ionako redak auto, a pretpostavljam da je prethodni vlasnik isto bio u tom fazonu pa takodje sve poskidao, pa kad je druge obilazio nisu kao fol imali pojma sta ih je obislo. Ako mene pitas, totaln* glupost. Svakako cu naruciti te ambleme i polepiti gde treba da dodju. To je vec na listi eventualnih korekcija. :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Mali update što se tiče Kizashija. Jedna od mana auta je katastrofalno loš kvalitet laka na felnama koje posle nekoliko godina pranja (ili nekoliko pranja agresivnijim sredstvima za felne) jednostavno počne lak da se ljušti, nestaje a ispod njega izbija prajmer. Prvo sam mislio da sam jedini koji ima taj problem, ali onda sam na Kizashi forumu našao da se dosta ljudi žalilio na taj problem tako da to definitivno možemo da pripišemo kao fabričku grešku. Hteo sam da mi farbar sredi felne, ali je problem što mu za taj posao treba 5 do 7 dana a za to vreme bi auto morao da stoji na klocnama a toliko vremena dok sam bio u Srbiji jednostavno nisam imao. Zbog toga sam sve četiri felne prešao plasti dipom u Sivu antracit boju i dosta sam zadovoljan kako je ispalo. Nije baš sve ispalo savršeno, ali kad budem stavio zimski set, mislim da ću se malo više pozabaviti tim plastidipom jer očito imam problem u glavi i patim od savršenstva. :)

Za neka skoro 2 meseca koliko je kod mene, autom sam prešao nekih 5000 km. Uradio sam mu i mali servis i zamenio svećice. Trebalo je da zamenim i gumice na zadnjoj blaans štangli, i s tim u vezi sam nazvao nekoliko prodavnica kod nas da priupitam da li imaju na stanju. Dosta njih se isčuđavalo kada sam im rekao za koji model mi trebaju delovi, među njima i momci iz Trio motorsa. Kontam da ja da je to redak auto i da se kod nas jako, jako slabo ili nikako prodavao, ali ako ja prodavca treba da učim o delovima koje bi on trebalo da prodaje, to za mene i nije prodavac, 'fala lepo. Tako da ću te delove poručiti i zameniti u Nemačkoj. Auto je detaljno pregledan kod mehaničara, daljih ulaganja za sad neće biti, mehanički je skroz korektan.

Neki utisci iz vožnje... Auto je jednostavno napravljen za dug put. Sjajno izolovan, tih i nečujan, pa čak i na većim brzinama. Već sam pisao o tome, ali mnogo je dobar taj osećaj stabilnost i sigurnosti na putu koju upravljač ovog auta pruža, jednostavno nije ga frka voziti brzo jer upravljač slepo sluša svaku komandu i ne dozvoljava karoseriji da nervozno leluja na putu. Mnogo dobar osećaj. Ima snage na gotovom svim obrtajima i zahvaljujući velikoj zapremini motora, nije ga neophodno uvek šaltati da bi ubrzao, ali kada se to pak radi, motor daje performanse koje stavljaju osmeh na lice, a konkurente na retrovizoru koji voli da se zalepe na zadnji branik, lagano čini sve menjim i manjim dok ubrzava. Lakše se podnosti dug put u ovakvom vozilu, jer iako ne izgleda ogromno, centimetar tamo, centimetar vamo, i na kraju ipak to malo prostora više, mnogo znači. Žena je sve pripremila a ja uspešno popakovao sve stvari u gepek prosečne zapremine od 460 litara, ali zato lepo profilisan tako da se prostor skoro pa maksmialno iskoristi čak i uz manja dečija kolica u njemu.

Potrošnja na autoputu na duge staze? Pa sasvim zadovoljavajuća, čak iznenađujuće niska za taj motor. U odlasku 7.8 litara, u povratku 7.7. Lepota je i u rezervoaru od 63 litre koji dozvoljava da se u cugu pređe skoro 700 kilometara pre nego što sipanje goriva postane apsolutni prioritet. Kao što već napisah, pravi auto za krstarenja po autoputu, koji je dosta okretan i spretan po gradu zahvaljujući ne tako velikim gabaritima, i motoru koji čak i u gradskim uslovima razumno troši. (meni nikad iznad 9.5 litara u gradiu veličine Novog Sada).

 

Slučajno bacih oko na ogalse kod nas, i videh da se prodaje jedan Kizashi u Srbiji, 2011 godište sa nekih 190 km na satu. Cena od oko 7500 mislim da je realna a auto je stvarno super, za mene najbolji koji sam imao do sad. Problem je jedino što mora da se čeka na delove jer ih skoro niko nema na stanju (oko 2 nedelje) i što je pitanje ko zaista želi kasnije da kupi ovaj auto, ali onaj kome se svidi, teško se od njega rastaje. :)

IMG_20200823_1500498.jpg

IMG_20200918_1302487.jpg

IMG_20200918_1303137.jpg

IMG_20200918_1304082.jpg

IMG_20200918_1304416.jpg

Link to post
Share on other sites

Da, baš je lep ... Već sam pisao, kod mene u bloku u kome živim često bude parkiran baš kao tvoj, beli, pripada beogradskom dileru Suzukija. Kako je lepa ta bela boja uživo. Baš dosta perle u njoj.

A, koji su to delovi koje si hteo da kupiš u Srbiji, a ipak ćeš u Nemačkoj ?

 

Link to post
Share on other sites

To sto mi treba su gumice za zadnju balans stanglu, mislim da sam vec napisao. 

Nazvao sam i jednog dilera u Beogradu, mislim da je jap star u pitanju i oni su mi rekli da mora da se naruci u originalu i da se ceka 2 nedelje. Kada sam ih nazvao i rekao sta mi treba i za koji auto, odmah sam pitao da li zna o kom autu je rec. Covek se nasmeja i rece da naravno da zna. Da nije taj iz Jap Stara taj sto vozi tog belog Kizashija u Beogradu?

Link to post
Share on other sites

Imam jednu malu dilemu. Uskoro dolazi zima a sa njom naravno i montaza zimskih guma. Kada sam dao Civica, zadrzao sam 17-ke felne i sa njima skoro nove Nokian zimske gume 225 45. Njih sam planirao da zadrzim za Kizashija jer je raspon rupa isti a i joti odgovaraju. Medjutim, vidim da ako se za Kizashi montiraju felne od 17 cola, tad ide guma 215 55. Sto znaci da cu "stare" zimske gume morati da prodam i da kupim nove sa tom dimenzijom.

Moje pitanje je kolika je razlika u udobnosti izmedju gume 45 i 55 milimetara visine? Da li veca visina gume mnogo utice na performanse i da li bi po vama auto izgledao smesno sa tim polubalonkama? 

Link to post
Share on other sites

A da, vidis, ja nisam ni razmisljao da su to procenti a svakako ima logike. :)

Medjutim gume mi nisu u Srbiji pa ne znam koliko ti to uopste igra ulogu?

Svakako ako je guma 215, onda je 55% od toga svakako manje nego 55% od 235 sto je sirina gume za fabricku felnu. Mozda i nece lose izgledati...

 

Link to post
Share on other sites

I felne su mi isto  u Nemackoj.

Gde si to nasao da sve te gume mogu na 17? Ja nadjoh u uputsvu za koriscenje, a stoji i na vratima da za 17 ide samo 215 55...

Svakako, sto se tice felni ne znam sta da radim, da li da ih prodajem ili zadrzim. Nisu one nista wow, ali posto su u dve nijanse siva i srebrna, mislim da bi na Kizashiju lepo stajale jer ima tu hromiranu lajsnu na boku, a opet ima zatamnjena stakla da se uklopi sa tamnim detaljima na felnama. Jedino se plasim kako bi te polubalonke izgledale na autu, i pitam se da li bi sa njima auto bio nesto udobniji jer koliko god da je upravljanje precizno i kruto, auto jeste malo tvrdji kad se prelazi preko neravnina...

 

Sa druge strane je i opcija da uzmem zimske gume 235 45 za osamnaestke fabricke felne i da taj setap ostavim za zimu, a da kasnije uzmem nove osamnaestice za letnje gume. Pale mi za oko Borbet Y felne, mislim da bi mu legle ko budali samar...

Evo i slike kako su te sedamnaestke sa gumama 225 45 izgledale na Civicu...

 

IMG_20200409_0856311.jpg

Link to post
Share on other sites

Ako su ti vec gume i felne u De, odvojis pola sata i namontiras te felne na auto i vidis kako ti se svidja kako mu stoje pa i provozas i sve ce ti biti odmah jasno da li je to dobro ili ne. Sto se samih guma tice, bile bi dosta u minusu, odstupanje je preko 5%, a neka tolerancija je 3%, i svakako bi auto bio jos "tvrdji" jer je manji profil gume i bio bi nizi za oko 1.7cm.

Link to post
Share on other sites

Heinz ima sve informacije. :) Centralna rupa stvarno nije ista, i trebace prstenovi od cini mi se 3mm.

Inace, ovde su Nemci jako strogi sto se tice dimenzija pneumatrika i felni. Uglavnom traze da se na tehnickom strogo drzis fabrickih preporuka, a najveci problem nastaje ako ne daj Boze imas udes a nisi koristio pneumatike i felne dimenzija koje preporucuje proizvodjac. Moze lako da se desi da osiguranje nece da pokrije stetu a na primer imas taj peh da se skucas sa Porseom i eto debelog finansijskog problema.

Zbog toga 225 45 ne dolazi u obzir nikako. To sam vec stavio na oglase. Mislim da cu 99% staviti 215 55 jer u januaru imam tehnicki pregled i to mora biti dimenzija gume koju Suzuki preporucuje. Mogao bih teoretski da idem i na 235 50 ali je to dosta sira i manje standardna dimenzija koja i vise kosta. 

 

 

Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da ne bi mogao da atestira dimeziju guma koje odstupaju za 5% od fabričke dimenzije, jer razlika nije mala, i sigurno utiče na upravljivost zbog scrub radiusa.

https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=215-55-17X7ET55&wheel2=225-45-17X7ET55&fcl=50mm&scl=50mm&wcl=30mm&sr=0mm

https://www.youtube.com/watch?v=SUDMEd1bMZI

 

Link to post
Share on other sites

Dimenzija guma ne moze da se menja, to jest moze ali samo u slucaju da odstupa maximalno 3% od originalne dimenzije. Sto se saobracajne tice, u nju moraju da se upisu felne koje nisu standardno na vozilu ili da se makar prilikom tehnickog pregleda ima takozvani ABE, to jest papir proizvodjaca koji potvrdjuje da ta felna od tog proizvodjaca odgovara tom modelu auta. 

To sam sve citao i cuo. U januaru imam tehnicki i tamo cu se pojaviti sa zimskim gumama standardnim za auto po specifikacijama proizvodjaca (215 55 r17) a felne ce imati originalne ali za Suzuki Vitaru. Zivo me zanima da li ce mi praviti problem i traziti pare da upisu felne u saobracajnu jer nemam tu potvrdu za felne...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Imam dva mala "problema" na autu pa reko da priupitam da li neko mozda ima ideju za resenje...

 

Prvi je taj da na autu kada se polako zaustavljam i lagano doziram kocnicu, ponekad hoce plocice da zacvile. Zanimljivo je da se cuju tek onda kada sam bas nezan sa papucicom, ako je ostrije zabodem,ili npr agresivnije kocim na autoputu, ne cuje se nista. Plocice su inace oko jednu trecinu potrosene, znaci ima jos dosta mesa. Pretpostavljam da je to do same konstrukcije plocice, ali me zanima da li postoji neka fora kojom to cviljenje moze da se utisa ili jednostavno plocice drugog proizvodjaca?

 

I drugi problem je to sto ponekad kad na autu nezno dodajem gas, desi mi se izmedju 1700 i 2000 obrtaja da se zacuje kao neku brujanje koje mi se cini kao da dolazi negde ispod vozacevog sedista. Medjutm taj zvuk kao da dolazi iz kabine, a ne spolja. Kao npr... Kada se novcic nalazi na metalu koji proizvodi vibracije, tako nekako. Pokusavao sam da pogledam da nije nesto ispod sedista, gurao ruku izmedju spoja sedalnog dela i naslona ali nista. Ne mogu da provalim sta je a nemam ideju sta bi moglo biti...

 

U sustini nisu to nikakvi problemi i bas zato sam ih stavio pod znake navoda, jer ostatak auta je perfektno utegnut, zategnut i necujan, pa cak i ako su ovo zvukovi koje iskljucivo ja cujem jer sam malo bolestan po pitanju toga, steta je da to kvari opsti utisak o kvalitetu voznje. ...

Link to post
Share on other sites

Mislim da će to cviljenje pločica da trajno reši samo njihova zamena. Ja sam imao taj "problem" sa prvim setom prednjih pločica na 307 ( na sličnoj istrošenosti ) i privremeno bi pomoglo kada bih ih očistio ( obrisao čistom krpom nakon što bih naneo sprej za čišćenje kočnica na disk pločicu ), ali, problem bi se na isti način vratio već posle 500-1.000 km. I zamenio sam ih. A problem je trajno nestao. Ako cvili samo pri prvom kočenju (dok su kočnice hladne, a napolju hladno i vlažno), mislim da problem može da bude nekada i do "gremlina"  :) Takav sam "problem" imao na Vitari, sa prvom setom zadnjih doboš obloga, ali, samo pod navedenim uslovima.

Link to post
Share on other sites
Imam dva mala "problema" na autu pa reko da priupitam da li neko mozda ima ideju za resenje...
 
Prvi je taj da na autu kada se polako zaustavljam i lagano doziram kocnicu, ponekad hoce plocice da zacvile. Zanimljivo je da se cuju tek onda kada sam bas nezan sa papucicom, ako je ostrije zabodem,ili npr agresivnije kocim na autoputu, ne cuje se nista. Plocice su inace oko jednu trecinu potrosene, znaci ima jos dosta mesa. Pretpostavljam da je to do same konstrukcije plocice, ali me zanima da li postoji neka fora kojom to cviljenje moze da se utisa ili jednostavno plocice drugog proizvodjaca?
 
I drugi problem je to sto ponekad kad na autu nezno dodajem gas, desi mi se izmedju 1700 i 2000 obrtaja da se zacuje kao neku brujanje koje mi se cini kao da dolazi negde ispod vozacevog sedista. Medjutm taj zvuk kao da dolazi iz kabine, a ne spolja. Kao npr... Kada se novcic nalazi na metalu koji proizvodi vibracije, tako nekako. Pokusavao sam da pogledam da nije nesto ispod sedista, gurao ruku izmedju spoja sedalnog dela i naslona ali nista. Ne mogu da provalim sta je a nemam ideju sta bi moglo biti...
 
U sustini nisu to nikakvi problemi i bas zato sam ih stavio pod znake navoda, jer ostatak auta je perfektno utegnut, zategnut i necujan, pa cak i ako su ovo zvukovi koje iskljucivo ja cujem jer sam malo bolestan po pitanju toga, steta je da to kvari opsti utisak o kvalitetu voznje. ...
Dosta plocica hoce da cvili. Kolega na bmw stavio Zimmerman oko 500-600e set i cvile dobrano. A za vibraciju. Meni na hondi isto tako iza kasete nekako zujanje pri jacim obrtajima. Mozda ti odpusteno nesto na sedistu sa donje strane :)

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...