Jump to content

Recommended Posts

Posted

autowpru_acura_legend_2_zpse75ea171.jpg

autowpru_acura_legend_3_zpsa60c64ae.jpg

Kada je Acura otvorila svoj prvi od 60 salona u Severnoj Americi u Martu 1986 godine, Japanska auto industrija je konačno dobila svoj prvi premijum automobil. Iako se mnogi neće složiti sa ovom teorijom i tvrdiće da su luksuzni Prince automobili ipak bili prvi Japanski premijum automobili, Acura ipak nosi ovu zaslugu zahvaljujući svojom popularnosti širom sveta, iako se na nekim tržištima prodavala i pod Honda oznakom. Uspeh Acure je dao krila i ostalim Japanskim kompanijama, pa je u roku nekoliko godina Nissan predstavio Infiniti dok je Toyota stigla sa Lexusom. Predstavljanje Acure je bio veliki rizik za Hondu. Kompanija je, ipak, širom sveta bila najpoznatija po manjim Civic i Accord modelima, koji su počeli da osvajaju kupce svojim kvalitetom i niskom cenom. Posle deset godina razvoja, prva Acura je publici predstavljena 1986 godine, a u pitanju je bio sedan (kasnije i coupe) sa Legend oznakom. Legend nije bio klon nekog već postojećeg Hondinog automobila već pokušaj da se napravi dostojan konkurent na Severno-Američkom tržištu proslavljenim Nemcima, kao što su Mercedes i BMW, i jednako popularnim domaćim Cadillac i Lincoln.

autowpru_acura_legend_coupe_18_zps6356043b.jpg

acura_legend_coupe_1_zpsb1384207.jpg

Tetsuo Chino, predsednik Honde za Američko tržište tokom 1980tih godina, je na zvaničnom predstavljanju izjavio da želi da Honda nastavi sa manjim i jeftinijim automobilima dok je plan Acure da postane prva Japanska premijum kompanija u Severnoj Americi. Prva dva automobila kompanije su bili Integra i Legend. Dok je cena Integre od $10,000 i mogla biti opravdana, cena od $20,000, koliko je kupac morao da izdvoji za osnovni model Legenda, je bila veliki rizik pošto nikada ranije jedan Japanski automobil u Severnoj Americi nije toliko koštao. Još jedna bitna karakteristika je delila Intergru i Legend. Naime, Intergra je bila unapređeni model Honda sa Japanskog tržišta dok je Legend (poznat kao Project XX tokom razvoja) bio urađen sa Britanskom kompanijom Austin Rover i takođe se prodavao kao Rover 800/Sterling. Iako na papiru Legend nije bio preterano velik i moćan auto, barem sa standarda gledanja Američkih kupaca, za jedan Japanski automobil je ipak bio ogroman. Sa šasijom dugom 276 cm i težinom od 1,400 kg, Legend je bio nešto duži i teži u poređenju sa Accordom, u to vreme najvećim automobilom koji je Japanski gigant ikada prodavao u Severnoj Americi. Kao i kod ostalih modela kompanije, pogon je bio na prednjim točkovima dok je suspenzija tunovana za što veću udobnost. Ovo se pokazao kao veliki izazov za kompaniju koja je bila poznata po tradicionalno tvrdim sportskim automobilima, ali se završen posao pokazao zadovoljavajućim. Ispod haube se nalazio potpuno novi 2.5L V6 motor, koji je razvijao 151 ks i ujedno bio prvi motor od šest cilindara za Japanskog proizvođača vozila na ovom tržištu.

autowpru_acura_legend_14_zps2c19fb36.jpg

autowpru_acura_legend_15_zpsd98b54d5.jpg

Cenjeni Motor Trend magazin je imao prvu priliku da testira Legend na usporednom testu protiv BMW 528e, Pontiac 6000STE i Audi 5000S i prvi rezultati su bili veoma zadovoljavajući. Legend se pokazao kao tih i udoban automobil, a posebne pohvale su išle i za novi motor, sa kojim je Legend ubrzavao do 100 km/h za 9.8 sekundi i dostizao maksimalnih 177 km/h. I pored kritika na račun četiri brzine automatskog menjača, koji se nije činio idealnim za sportski sedan (Legend je imao i pet brzina manualni menjač kao opciju), Motor Trend je zaključio da je Legend više nego odličan prvi pokušaj za kompaniju koja nikada pre nije proizvodila premijum automobile. Prodaja je startovala više nego odlično i prve godine od 109,000 prodatih Acura, Legend je igrao ulogu sa 55,000 primeraka. Za 1987 godinu u liniju je dodat i coupe sa aerodinamičnijim linijama i novim 2.7L V6 motorom, koji je razvijao 161 ks. Jedan takav model se našao na usporednom testu popularnog Car & Driver magazina zajedno sa Lincoln Mark VII LSC, Mercedes 300CE i BMW 635CSi i dobio reči pohvale. Acura i Lincoln su pružali najviše prostora na prednjim i zadnjim sedištima, ali po vožnim karakteristikama BMW se ipak pokazao najboljim. Legend coupe je dobio pohvale ne samo za prostor već i za startan motor i ponašanje u krivinama, a sa početnom cenom od $27,500 je takođe bio za čak $20,000 jeftiniji u poređenju sa Nemačkim rivalima. Ubrzanje do 100 km/h je iznosilo 9.6 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 200 km/h, što nije bilo brzo kao Lincoln, Mercedes i BMW, ali je Legend bio jedini automobil sa testa koji je, na kraju godine, proglašen za jedan od Car & Driverov tradicionalnih "Deset Najboljih" automobila.

autowpru_acura_legend_17_zpsfbf8cfe3.jpg

Do kasnih 1980tih prodaja Acure u Severnoj Americi dostiže 150,000 primeraka na godišnjem nivou, od čega je Legend činio trećinu, u poređenju sa Mercedesovih 80,000 vozila godišnje i BMW i Lexusovih 60,000 vozila godišnje. To je značilo da je Acura stigla do treće pozicije u klasi, odmah iza domaćih Lincolna i Cadillaca, što je bio veliki uspeh za Japansku kompaniju koja je bila tek u trećoj godini proizvodnje. Druga generacija Legenda je debitovala 1991 godine i u pitanju je bio automobil veči u svakom pogledu u poređenju sa prethodnikom. Međutim, dok je publika očekivala sedan sa zadnjom vučom i V8 motorom koji bi konkurisao BMW-u i Lexusu, Acura je odlučila da ne menja proverenu formulu. Dizajn je ostao sličan, ali elegantniji, dok se ispod haube nalazio novi 3.2L V6 motor sa 200 ks. Kao i prošlosti kupac je dobivao izbor četiri brzine automatskog i pet brzina manualnog menjača, koji su prenosili snagu na prednje točkove, a u ponudi su se opet našli sedan i coupe. Kao što smo spomenuli, linije su povećane u svakom pogledu sa dužinom od približno pet metara i težinom od visokih 1,600 kg. Na testu Road & Track magazina, novinari su ponovo imali samo reči pohvale. Novi motor je smanjio ubrzanje do 100 km/h na solidnih 7.9 sekundi, a veće dimenzije su označile i veći prostor enterijera. Na kraju je zaključak bio da Legend pruža najbolju kombinaciju udobnosti Lexusa LS400 i sportske vožnje Infinitija Q45. Ovaj automobil će ostati u proizvodnji do 1995 godine, a jedina vredna promena se desila 1994 godine kada je debitovao novi GS coupe, koji je pružao najveću luksuznost ikada viđenu od strane neke Acure, kao i novi 230 ks motor i šest brzina manualni menjač. Posle 1995 godine Acura je odlučila da predstavi novi RL model kao zamenu za Legend kada su istraživanja pokazala da kupcima ipak mnogo više znači Acurina oznaka. RL je u proizvodnju do današnjeg dana, kada je poznat kao RLX, a zanimljivo je da se Legend i RL/RLX do današnjeg dana prodaju u Evropi kao Honda Legend. Danas je Acura jedna od najprodavanijih luksuznih kompanija u Severnoj Americi, a proboj je nedavno počeo i na Azijska tržišta. Kompanija je tokom 1990tih godina stekla ime sa NSX super-automobilom, koji i serijom sportskih sedana, kao što su TSX i TL, ali Legend i dalje igra veliku ulogu u istoriji Acure, jer je ipak u pitanju automobil od koga je sve počelo.

autowpru_acura_legend_coupe_5_zps459ad27a.jpg

autowpru_acura_legend_coupe_9_zpsa15399cf.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...