Jump to content

Recommended Posts

Moracu da te razocaram, ali pickup nikad nece biti zamena za luksuzan SUV. Cak i najudobniji pickupi na trzistu, kao sto su Chevrolet Silverado i GMC Sierra, nisu nesto posebno udobni, a cak i najveci pickupi, kao sto je Dodge Ram MegaCab, nemaju mnogo prostora na zadnjim sedistima. To su sve radnicka vozila i ako su ti cilj prostor i udobnost - mnogo ces se razocarati. Sto me dovodi do sledeceg pitanja - ako su ti bitni prostor i udobnost, a ne vuca i tovarni prostor - zbog cega uopste gledas pickup?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Od 01.09.2013. godine preduzeće TRIO motors d.o.o. iz Novog Sada, zvanično je nastupilo na teritoriji republike Srbije kao autorizovani prodavac i serviser vozila japanskog brenda ISUZU od strane ital

Odlično. Manje troše, Euro 6 jedini bez AdBlue, tiši, lakše se voze, jedino im fali malo daha između 100-130 km/h ubrzanja, ali to je kamion pre svega.. Ima onih koji hoće samo veliko, za nj

Isuzu D-MAX na Bođani Offroad 2016 I ove godine, krajem decembra, održan je već tradicionalni Bođani Offroad, na kojem su, između ostalih, učešće uzeli i Isuzu D-MAX terenci... http://isuzu.

Posted Images

Zbog poreskih davanja i jeftine registracije.. :)

 

Pickup mora biti tvrd nazad, jedini nacin je da se skine po koji gibanj od nazad, cime dobijas na udobnosti, ali gubis na nosivosti..

 

Mislim da si u zabludi, kad radis motor na V8, sve je duplo, vece, komplikovanije, ali da je nasviran da izdrzi dugo, istina je..

Ja iz prve ruke znam da ce Isuzu 2.5 tuci 500k km bez da diras motor, bice posla oko trapa,kocnica, kvacila, ali 500k je 500k...

Link to post
Share on other sites

Evo, Trio je dao odgovor.

 

Radije cu dati 200 eura registracije za luksuzni pikap, nego 900 eura za regularnu registraciju SUV-a. Nije u pitanju da nemam para da placam registraciju, daleko od toga, ali ne zelim da se neko bogati na moj racun, stvar principa. Shvatam da je drzava nesposobna da proizvede novac  ali cene registracija su kod nas cist legalizovan lopovluk.

Ne bi me ni bilo briga za to da znam da se taj moj novac koristi za opravku puteva ili unapredjenje bezbednosti saobracaja u zemlji, ali posto ga koriste policijski generali da sekretaricama kupuju nova kola i slicno, imam pravo da biram da ne da budem ovca koju ce neko da sisa.  

 

U Srbiji je trenutno aktuelna manija dizel motora i utrka ko ce da kupi auto koji ide sto brze a da trosi sto manje, a to je mozda i zakasnela reakcija ovog podneblja na nemogucnost kupovine dizela kada su oni bili pozeljniji za kupovinu i povoljniji za eksploataciju, ali tada nisu bili u modi niti jeftini pri kupovini (90-e godine).

 

 

Dalje, veliki benzinski motor ima mnogo vise obrtnog momenta, gotovo jednako kao aktuelni dizeli reda 3000 kubika. Zbog velikog obrtnog momenta koji je dostupan na niskim obrtajima (opet karakteristika dizela), taj auto nema razloga da se vrti puno, i frikcija izmedju pokretnih delova i fizicko habanje takvog motora je manje znacajno nego na nekom malolitraznom motoru koji mora da stalno da se vrti, logican princip.

Ljudi se uglavnom  smeju americkim visokolitraznim motorima koji imaju malo konjskih snaga, 2 ventila po cilindru i pushrod mehanizam kontrole bregaste osovine ali zaboravljaju jedan, najbitniji detalj i kvalitet tih motora a to je dugovecnost.

 

Moj auto ima solidno tvrdo ogibljenje na koje sam navikao, nije medju najudobnijima tako da smatram da luksuzni pikap  ne bi bio daleko od njega. Doduse, i americko poimanje udobnog SUV-a je verovatno bitno drugacije od evropskog.

 

Dalje, pikap bi svakako bio malo vise kompetentniji van puta, makar zbog viseg klirensa, znacajna prednost.

 

Prosecna potrosnja 16 do 18 L/100km autogasa je ekvivalentna ili cak bolja od 10L/100km dizela, sto je referenca za vecinu evropskih dizel SUV vozila oko 3000 kubika.

 

Veliki benzinac nema skupih dizni koje crkavaju, turbina koje traze remont, DPF flitera koji se zapusavaju.

 

Svecice su meni prema potencijalnim troskovima gore meni gotovo minorna stavka. Naravno da je kupovina polovnog vozila macka u dzaku ali mislim da je rizik daleko manji kada se bira ovakvo vozilo, prvenstveno zbog konstrukcije motora i nacina rada i prednosti koje proizilaze iz toga, a samim tim i pouzdanosti sa kojom je pravljeno da bi izdrzalo torturu radnog vozila.

 

 

Slazem se da je DMAX dokazano dobro vozilo, Trio, ali mislim da nije za poredjenje sa fullsize pikapima koje spominjemo u ovoj temi.

Link to post
Share on other sites

Jedini pickup koji je luksuzan, udoban i koliko-toliko ima prostora na zadnjim sedistima je Cadillac Escalade EXT. Svi ostali su jednostavno radnicki pickupi koji cesto umeju da budu pretrpani opremom da izgledaju luksuzno, ali nemaju ni "l" od luksuza. I dalje su neudobni i dalje nemaju prostora na zadnjim sedistima, i dalje imaju slab kvalitet enterijera (jer su svi zamisljeni kao radnicka vozila) tako da nikako ne mogu biti alternativa SUV vozila.

Link to post
Share on other sites

Btw, General Motors ima 20% deonica u Isuzu, zato sto mu Isuzu razvija Duramax dizel motore, a to su oni od 6.0 pa navise, sto traju milionce, a vuku kucu pride..:)


Isuzu nema nista vece, a ni manje od Dmax, cak nazalost nema nista drugo u ponudi, iako za RHD  trziste ima i MU-X s kojim bi razvalio trziste, samo da ga daju LHD i Euro V...

Link to post
Share on other sites

Synyster,

Ja ne vidim nista neobicno u toj potrosnji. Stavise,voznja nas kosta slicno,jer tih tvojih 25l u gradu i to jos u ekstremnoj hladnoci je prakticno ekvivalentno mojoj redovnoj gradskoj potrosnji od 13 do 14 l dizela,s obzirom da ti trosis cak i duplo vise ali ti je i litar goriva u USA duplo jeftiniji nego meni. Opet,naveo si ekstrem,sto znaci da trosis i manje. A vecina velikih benzinskih pikapa po statistikama upravo americkih vlasnika trosi u proseku oko 16-18 litara.Baci pogled na fuelly.com,recimo.

Zato i kazem,kad bih ovde vozio nesto slicno tvom autu na autogas kostalo bi me opet manje nego dizel koji sada vozim.

Volim ja Escalade,Suburban i Yukon i ostale derivate,ali takve jahte koje lebde po putu meni nisu sinonim za udobnost,ako pod time podrazumevamo sposobnost upijanja neravnina na putu. Vise volim auto koji mi daje informaciju po cemu vozim,a ne nerealan osecaj lebdenja po putu.

Drugo,ne znam da li je moguce da jednom Dodge RAM-u u Laramie opremi i dalje nesto nedostaje u odnosu na srednje opremljen ML ili X5,kad vec pricamo o luksuzu.

Kad pricamo o prostoru pozadi,opet,evropske potrebe su malo skromnije.

Meni je ideja americkog pikapa u Evropi jako zanimljiva. Poseduju luksuz,ekskluzivnost jer ih ovde niko ne zeli zbog predrasuda da megalomanski trose i kvare se, upotrebljiviji su a losem terenu i u prakticnim aplikacijama radnog vozila,a i gabariti garantuju postovanje u saobracaju,sto je ovde zbog nedostatka vozacke kulture i znanja vecine ogroman plus.

Ovo je samo moje misljenje,a Boze daj pa cu i biti u prilici da se uverim koliko sam bio u pravu. A tudja misljenja su svakako korisna.

Link to post
Share on other sites

Ako pricamo o novim pickupima, Ram se dosta popravio po pitanju kvaliteta enterijera i trenutno je lider u svetu pickupa po to kvalitetu enterijera.

Ali posto pricamo o vozilima starim 6-7 godina, sve Chryslerove divizije u to vreme su bile katastrofa po pitanju enterijera, enterijer im je bio u rangu Dacije Logan. Mogu oni nabiti model opremom kakvom sve zele (sto Laramie i ima), ali kad predjes rukom preko plastike ili kad vozis i predjes preko rupe i cujes plastiku kako skripi ... Cak ni danasnji Laramie (koji danas ima najkvalitetniji enterijer od svih pickupa) nema kvalitet enterijera kao ML ili X5, a da ne govorim pre 6-7 godina.

 

Evo ti primer, ovaj auto znam jer sam ga vozio - Dodge Challenger. Hemi motor, 390 hp, puca od snage koliko je mocan, cena preko $40,000 jer je bio pun opcione opreme ...

 

... a onda pogledas enterijer i dobijes ovo.

 

2010-saleen-motor-sports-SMS-570-7.jpg

Link to post
Share on other sites

Slazem se da je tako, ali sam ja u prvom svom postu naveo  RAM aktuelne generacije od 2009-, a ona je po meni bitno drugacijeg/kvalitetnijega enterijera nego prethodna koju mi se cini da komentarises. Plus, u njoj je  puno jako pametnih ideja doneto kao sto su rambox, pa i odeljci za stvari ipod zadnjih sedista koja se dizu po vertikali...po meni dosta pametnih detalja za enterijer jednog radnog vozila.

 

Opet, imam utisak i da je Tundra od 2008 pa do 2013 takodje po enterijeru uporediva sa ovim novijim RAM-om. Opet napominjem, komentarisem samo najopremljenije verzije sa koznim enterijerom.

 

Slazem se da obicne verzije bez koze izgledaju jako obicno i jeftino, ali kada gledam kako izgleda Laramie verzija u toj poslednjoj generaciji od 2009 pa na ovamo, zaista ne vidim da joj nesto previse nedostaje po pitanju enterijera. Uzgred budi receno, vozim X5 E53, i jeste da je unutra jako kvalitetna dakota koza ali po meni ni RAM nije previse daleko od toga.

 

http://www.thesmokingtire.com/2010/1000-miles-in-a-ram-1500-laramie/

 

http://www.caranddriver.com/photos-09q1/260333/2010-toyota-tundra-crewmax-platinum-steering-wheel-and-instrument-cluster-photo-260482

Link to post
Share on other sites

Mislim da je Ram dobio obnovljeni tj. kvalitetniji entijer tek 2011 ili 2012 godine, ali nisam 100% siguran.

Tvoj novac i samim tim tvoj izbor, ja samo mislim da ces se razocarati jer Ram i Tundra ne mogu nigde da pridju BMW enterijerima. Posebno ako je Ram iz 2009 godine - moze on imati ceo entijer prekriven kozom, ali posle par godina ispod te koze se nalazi jeftina plastika koja ce da skripi svaki put kad predjes preko rupe.

Sad kad si rekao da vozis X5, ja sam se par puta vozio u X5 E70 i on je strasno neudoban, tako da kapiram da ti neudobnost Rama nece smetati.

Opet kazem, tvoj novac i tvoj izbor, ja samo mislim da pickupi, cak i oni luksuzni, nikako nisu alternativa za premijum SUV, previse su to dva razlicita sveta. Pickup je radnicko vozilo, prakticno kamion, koji je napucan opremom za bogatase koji recimo obilaze svoje farme pa hoce da imaju svu opremu, ali niti imaju enterijer (kvalitet ili prostor) ni vozne karakteristike SUV vozila.

Link to post
Share on other sites

 Ne ocekujem ja da dobijem X5 pickup, i jasno mi je da u svemu postoje kompromisi. Jasno mi je da su americki i evropski parametri udobnosti i komfora tesko uporedivi, ne po vrednosti na istoj skali vec po tome sto su u pitanju totalno drugaciji kriterijumi. Kako gore vec rekoh, ne volim vazdusno ogibljenje koje imaju teski americki SUV-ovi jer daje po meni nerealan i nebezbedan osecaj puta ispod sebe. X5 E70 jeste neudobniji od E53, to sam cuo od mnogih razocaranih  vlasnika koji su presli na njega sa starijeg modela ali to je uopste trend u konstrukciji evropskih vozila, jer se sada prave da budu bezbednija i upravljivija i tvrdjeg vesanja. Sa druge strane, ne postoji veliki americki SUV koji je upravljiv i dinamican kao evropski pandani upravo zbog tog tvrdjeg oslanjanja. Meni je ovo sasvim korektno i odgovara mi, kompromis izmedju udobnog i upravljivog, te mi ni americki pikap ne bi previse smetao, pretpostavljam.

 

 

Moji zakljucci, poredjenja radi:

 

- Fullsize pikap vozen na autogas trosi manje od ekvivaletnog nemackog trolitarskog turbodizela

- zbog konstrukcije motora  i namene radnog vozila ako se voze u uslovima umerene eskploatacije (kao SUV) vrlo su pouzdani i manje skloni skupim kvarovima

- performanse su cak i bolje nego u trolitarskim X5, ML i Q7 dizelima- primera radi Tundra 5.7 i RAM 5.7 hemi ubrzavaju od 0 do 100 za oko/ispod 7 sekundi.

- registracija na teretno vozilo koja je gotovo 5 puta manja je ogroman plus

- prakticniji i svestraniji nego SUV, pogotovo ako se koriste vise u offroad-u

- eksluzivnost je zagarantovana jer su izuzetno retki upravo zbog predrasuda koje o njima vladaju. Slazem se da i mene u poslednje vreme smara ogroman broj istrosenih X5-ica i ML-ova koja su preplavila gradske ulice.

- sigurno da ne prolaze kroz krivine kao X5 i ML ali su  vrlo kompetentni

 

 

Jedina moja dilema je zasto bih uopste sada menjao nesto sto me fenomenalno sluzi za nesto sto mi potencijalno ne donosi previse sem jefitnije registracije koja mi nije prioritet sem da je deo mog nekog kaprica i otpora prema ovdasnjoj birokratiji i lopovluku. A terati nekome inat je retko kada pametan motiv za bilo sta. Mozda sacekam koju godinu da ovo sto sad vozim omatori jos malo i da zamenu smatram razumnijom. Da ovo radim prvi put, dileme ne bi bilo.

 

  

  Svako ima svoje misljenje i razumem da neko za vrednost onoga sto ja vozim recimo vise voli nov porodicni auto srednje klase. Po meni kupovina novog, pogotovo u danasnje vreme gde se u auto industriji sigurno ne dobija jednak kvalitet kao pre 15-ak ili vise godina nije pametan izbor. Pre cu uzeti premijum vozilo staro 5 godina kojem je opala cena a koje je kada je proizvedeno bilo pravljeno sa najmanje mogucih kompromisa. SUV i vozila velikih dimenzija volim i preferiram upravo zbog toga sto daju veci stepen preglednosti, bezbednosti i otpornosti na lose vremenske i uslove puta, a visi troskovi eksploatacije se mogu svesti na razumnu meru ili opravdavaju prethodno navedene prednosti.

 

Drago mi je da je bilo zaista dobrih odgovora u temi jer iskren da budem, nisam mogao da nadjem realno misljenje nekog ko je vozio licno neke od ovih vozila i komentarisao o njima bez predrasuda.

 

Nadam se da ce ovakvih vozila biti vise na nasim putevima a ako budem u prilici da izvedem ovo sto sam nameravao ili prenesem iskustva prijatelja koji je zagrejaniji od mene trenutno, svakako cu javiti.

Link to post
Share on other sites

Tek sada sam video deo koji si napisao o Fordu F-150. Bez uvrede prijatelju, i nije stvarno sto sam Fordovac hehe, ali kako moze ovakav pickup da ti bude ruzan? Ja mnogo volim pickupe i poznajem ih odlicno kroz istoriju, a ovo je za mene moderna perfekcija kada je rec o dizajnu i mozda najlepsi pickup jos od 1953-1956 Ford F1. A i ponuda motora je bogata - od atmosferskog 3.7, do EcoBoost 2.7 i 3.5 pa sve do velikog 5.0. A ima ih kao mrava, tako da ce se moci jeftino kupiti za koju godinu.

 

2015-ford-f-150-king-ranch-opt.jpg

Link to post
Share on other sites

Kao da Hemi govori iz tebe :)

 

Veoma bitan faktor za "kreaciju" ukusa i pogleda na dizajn je i lokalitet gde covek zivi, gde se krece, sta vidja itd. 
 

Ljudi koji zive u Evropi imaju neku svoju sliku, koja se u mnogome razlikuje od onih koji su preko bare. To je objasnjenje svih tih stvari :)

 

Jednostavno, svako trziste ima neku specificnu nisu i zahteve.

Link to post
Share on other sites

jednostavnije rečeno, ovaj f150 je za većinu evropljana ružan.

 

Posto imam vec 45k u tockovima voznje pikapa, za 14 meseci, u raznim uslovima, mogu reci da je dimenzija evropskih pikapova nesto sto je maksimum sto se tice uslova voznje u Srbiji..

 

Ako zivis u malom mestu, onda i ok, ali Beograd, Novi Sad i veci gradovi...jednostavno nisu prilagodjeni dimenzijama za fullsize pikapove. Probaj u Merkatoru npr da se uparkiras... :)

 

No, da su upecatljiva i jedinstvena pojava na putu, pogotovo u Srbiji, tu nemam argumenata protiv, ja bi prvi terao Tundru..

Apropo dimenzija Tundre vs. Dmaxa, ovde je sve jasno:

 

http://www.triodriver.com/preporucujemo/toyota-tundra-pripitomljena-zver/

 

post-18-0-81144100-1409846819_thumb.jpg

 

Zato i Ford ne prodaje na vecini EU trzista F-150, vec adekvatan Ranger (ali nazalost, kao da nisu iste fabrike, Ranger je daleko slabiji...):

 

post-18-0-98012200-1409846870_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Ne znam da li si imao prilike da ga vidis i probas, ali ja jesam, jedno popodne sam odvojio da ga istresem iz gaca, i zakljucak je da izgleda vau, mini F150, ali nije klasa sa Toyotom, Isuzuom, eventualno Mitsubishijem, po pitanju izdrzljivosti.


Mislim, pikap koji za osnovu ima dizel iz Mondea, i jos dosta putnickih gena...kod Isuzua je motor derivat iz kamiona NPR, isto tako sasija...

Link to post
Share on other sites

Imao sam prilike da vozim Americki Ranger, moj jedan prijatelj ga poseduje.

 

I neznam sto je problem da deli mehaniku sa drugim Fordovima. I F-150 ima motore iz drugih Fordova - 3.7 i 5.0 su iz Mustanga, 3.5 EcoBoost je iz Taurus SHO, ali u F-150 svi razvijaju poprilicno manju snagu da bi duze trajali.

 

2001-05_Ford_Ranger_zps10d8ed8e.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...