Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mala je verovatnoća da ko god je vozio ili vozi/će ultramegagiga popularni ADV segment nije razmišljao o Tenere700, a tako i ja...

 

 

IMG_20230621_110633702_HDR.jpg.996e1a5bee3e622988cdc8e4160b4d73.jpg

 

 

Imao sam priliku da isteram na jednodnevni test zahvaljujući sjajnom Ivanu iz Yamahe Plattner, koje moram zaista pohvaliti jer su zaposleni izuzetno posvećeni a i firma im je obezbedila alate da se bave prodajom kako treba...

U pitanju je MY23 sa nešto sitno preko 500km na satu kada sam ga preuzeo.

CP2 agregat je paralelni twin od 689ccm sa 72ks na 9k rpm i 68Nm na 6,5k rpm što će reći voli da se vrti i snaga je visoko. Lepo linearno vuče, nema prevelike izlive snage gore, koje ja inače ne volim. Možda u nižim da su ga malo pojačali samo, do nekih 3 - 3,5k se ništa posebno ne dešava. Recimo isti agregat sam probao u XSR700 i dole je mnogo življi, verovatno je malo drugačija mapa i prenos.

IMG_20230621_112710332.jpg.049464387e1155c23fc885995d87e209.jpg

 

 

Motor ima 204kg spreman i natankan i 210/200mm hoda, tako sam pročitao iz brošure. Šasija/vešanje mi se čini poboljšano u odnosu na prve verzije od pre koju god. Sada je malo tvrđi na putu, taj prvi deo hoda su malo zategli ali kada se pređe na neravnu podlogu sve radi više nego odlično za prvi susret, jedino Pol Tares ima prava odma da nađe manu. Na ovogodišnjem modelu je ogibljenje podesivo. Sišao sam kratko na dve deonice van puta i iz poštovanja prema novom motoru i ljudima koji su omogućili sve nisam bio ko sa lanca, te je vožnja bila vrlo umerena.

IMG_20230621_112654227.jpg.fda50ab947e3fbd2879199d9c2386898.jpg

IMG_20230621_112638670.jpg.10a0085f2acb27cba066e90a27dcd239.jpg

IMG_20230621_112721505_HDR.jpg.f39708a6c03e6c6348e881ffc83c48e0.jpg

 

Brembo napred/nazad radi sasvim solidno posao, a dolazi na Pirelli scorpion rally str koje su opet dobar kompromis asfalt - lakši off, za prave enduraše već treba ozbiljnija kocka.

IMG_20230621_133341521.jpg.5f3cbb69b6f6deace30cdbf9ab9634f4.jpg

 

Sedenje prijatno, kolena nisu puno savijena, korman baš gde treba, stojeća pozicija perfekt, sedište kanal. Ne znam kako koriste carevi T7 za jake ture i obilaske država, jako je neudoban. Njegova namena i nije da bude turing motor, ali svi oni tu završe...
Meni sa 174cm visine malo fali podloge, dohvatam vrhovima prstiju.

IMG_20230621_140534436.jpg.7b45710bbc964404d6a9cb17b38d1065.jpg

IMG_20230621_140552129.jpg.b600479f0ff6c3c8d0eb5fb87712715d.jpg 

 

Vizir minimalan, tek da ne šiba u glavu. Tabla redizajnirana, pregledna ali nisam ljubitelj poslednjeg trenda gde gotovo svi motocikli imaju tablet umesto kazaljki. Odmah do table ima brzi taster za gašenje ABS-a pozadi i USB priključak za punjenje drona.

IMG_20230621_112804830_HDR.jpg.ea31e5dbad2ef0a16caebef1baad9dfb.jpg

IMG_20230621_112757610_HDR.jpg.122f34990d85e82199d98a2c5636e7ff.jpg

IMG_20230621_130152665_HDR.jpg.306e4fde632767c61c91948157e4daff.jpg

IMG_20230621_112649122.jpg.b718000d9610d7f0a165b03ecfc7d058.jpg

 

 

Od dobrih sitnica tu su polugice kočnice i menjača koje se preklapaju, pa i kad ljusneš ne mogu baš lako da se oštete.

IMG_20230621_133320864.jpg.6e6ad869dedc4501c3b011094739c9d3.jpg

IMG_20230621_133332318.jpg.8ab874579ea855e0ebec5b94f5e64a8a.jpg

 

 

Sve u svemu jako solidan motor koji se već dokazao na tržištu. Ima pojavu ima priču ima moju pažnju.

IMG_20230621_120242648_HDR.jpg.998ee42f6cc56a42f56a3fe812ddf519.jpg

IMG_20230621_130037286_HDR.jpg.ef1dc2fb12274a791079fc31fa4044e9.jpg

IMG_20230621_120538468_HDR.jpg.b9cc1415e1d61141e34b77de9c9fb11e.jpg

IMG_20230621_130606636_HDR.jpg.86c0d8ae9e17d78637a91f0b65d79150.jpg

 

 

Čemu sve ovo?
Afriku sam probao i spakovao u prvu fioku, najbolji kandidat ali malo van budžeta, T7 je u drugoj fioci, ima naznake da bih mogao probati DesertX i Touareg660 čisto da vidim kako to rade Italijani, mada nisam kupac za njih. Kineski KTM me ne zanima nikako, u toj mid kategoriji su im modeli u problemu sa kontrolom kvalieta, od više ljudi iz prve ruke čuo za jake muke koje su imali u garantnom roku.
Ostaje ono što me najviše zanima a nemoguća je misija dobiti na test jer ih nema, i oni koji su kaparisani koliko sam čuo čekaju se mesecima - Transalp 750.

Ovo je svakako priprema za neku nadolazeću sezonu, sada uživam i bijem kilometre na ST ali valja čovek da vidi šta mu čačka živac.

 

Sportski pozdrav, Srđan

 

 

Posted

Super prezentacija

Iako sam vozio Tenere ranije nisam ni znao da postoji manja sa dva cilindra. Vidi se da je ovo veliki motor, kad mu 21/18 točak deluje tako malo. 

Po meni je samo premaleni rezervoar.

Posted

Pa da, oko 16ak L je rezervoar, neki prosek na uzorku od 200ak km je bio 4,5L/100 što i ne daje tako lošu autonomiju.

Zaboravih da pomenem, 18 inča pozadi i 21 napred, super za savladavanje prepreka i rupa, u vožnji se malo oseti taj veliki točak napred kod promena pravca...

Posted
6 hours ago, Nesh said:

Super prezentacija

Iako sam vozio Tenere ranije nisam ni znao da postoji manja sa dva cilindra. Vidi se da je ovo veliki motor, kad mu 21/18 točak deluje tako malo. 

Po meni je samo premaleni rezervoar.

Mislim da vecina proizvodjaca prelazi sa 4 cilindra na 2 a ostaje ista kubikaza.

I Hornet i Transalp su sad 2 cilindra a bili 4 

Dobijes isto snage sa vise torka,laksi agregat i manju potrosnju po njihovim recima

Posted

Transalp je nekada imao V2 a sad redni 2, na endurima je retkost inline 4 iz više razloga. Za drumaše je tako kako kažeš. Isto kao i sa kolima s 4 na 3 🙂

Mada bila je jedna Tenera na Dakaru sa 4 cilindra nekada davno

IMG_5365.jpeg

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...