Jump to content

Konsultacije oko kupovine motocikla, saveti, iskustva...


Recommended Posts

KLE sam vozio, ali izbegavao, mada i on je dvocilindras, ali ipak je malo laksi za razliku od transalpa. Ja sam u dva pokusaja za malo seo, jednom na Transalpa , drugi put na Africu, tako da su za moje potrebe to prave masine. Na zalost, oba puta me ispali italijani i prodje leto :) Za F650 sam se izmedju ostalog odlucio i zbog tog vodenog hladjenja, a razlika je u ventilima izmedju njega i Pegasa (njega bih zaobisao), a manje vise, svaki ima neke boljke i sve zavisi od odrzavanja, kao i kod kola. DR i Free su svakako ispod navedenih, ali daleko od toga da su losi. Za XT sam cuo da je odlican, mislim da je Minarelli agregat, ali nije bio za moje potrebe, pa ga nisam imao u planu. U svakom slucaju potpuno druga prica od Transa.. Svakako, strpljen - spasen :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

ajde i ja da se pridruzim ovoj temi

do sad sam mogao samo da pratim raspravku kabeta koji kupuje i vas ostalih koji ste pod guzicom imali sve ono sto njega, a i mene zanima

od petka sam ponosni vlasnik pecata u prvom polju u dozvoli koje je sve ove godine, ne znam ni ja sam zasto, skupljalo prasinu :lol:

obozavam motore, jos kao klinac sam se navukao na to, da bih kasnije sa 15 god prohodao prvo sa APN6, pa onda sa 3 puta jacim CTX-em koji mi je ostao u jako slatkom secanju

nakon njega sam seo na kineski skuter od 125ccm koji je reg-an bio na 50ccm, sto je umnogome nas opredelilo za kupovinu njega jer niko nije imao dozvolu

dosta korektno je mehanicki sluzio, stavise, 3 puta sam prevalio distance cacak beograd sa njim pun gas bez ikakve greske, samo sto na zalost svetla, prekidaci, plastike, patosnica..... ne spadaju u mehaniku

ali sve u svemu sam se njime jako slatko vozio

kazem vozio jer je pre 2 godine ispario ispred zgrade :)

posle toga nismo uzimali nista jer ni cale ni nas dvojica nemamo dozvolu, a 50ccm necemo

i tako se to razvlacilo dok ja nisam puko i resio da polazem to jer stvarno zelim motor, a i da ugrabim dozvolu pre novog zakona

sad sam to polozio i odmah posatao kratak za bar 2000e :D

mom vozackom temperamentu bi najvise legao neki supermoto, ali oni em su skupi, em su katastrofalni za otvoreni put zbog nikakve zastite od vetra, tako da cu se verovatno i ja odlucivati za neki veci enduro koji ce imati dovoljno snage za brzo i udobno kretanje putevima uz poneki izlet i van asfalta

ono sto znam jeste da necu sebi dati 4 cilindra ni lud :D:)

mada, iako se odlucim za enduro, opet ce mi srce zadrhtati svaki put kad vidim neki LC4SM, XT660X, Husquarnu SM....

transalp je dobar, ali nije lep motor

meni se konkretno od enduro klase ponajvise dopada Suzuki Freewind ili ovaj Dominator zbog SM tockova

Link to comment
Share on other sites

e, da, od vas iskusnih, ko bi mogao jos neki savet da da na koji motor obratiti paznju, a koji zaobici i zbog cega

znaci, poznavajuci mene, supermoto bi mi najvise legao zbog agresivnog nacina na koji se vozi, ali sam svestan da je on paklen za duze ture (200-300-400... km) na koje bih voleo s'vremena na vreme da se uputim

moze li se spojiti nespojivo, ili da ne sviram onu stvar i da odaberem neki od pomenutih enduro-a?

Link to comment
Share on other sites

Ne bih da miniram, ali mislim da ti je prava adresa za toliko "strucna" pitanja BJ Bikers. Osim ako Velja ne izvuce nekog keca iz rukava 8-)

Btw - hvala jos jednom na detaljnom objasnjenju oko polaganja. Ako te ne mrzi ( posto ja nisam siguran da imam u history a nisma odstampao odmah, konj ) izvuci ti iz history nasu konverzaciju pa pukni samo ono sto si mi ispisao oko samog polaganja itd. Ukratko, ono sto bi bilo beskrajno korisno svima koji planiraju da se upuste u tu pricu. Thnx ;)

Link to comment
Share on other sites

Obrni, okreni, dodjes do endura :) U sustini sve zavisi od tvojih potreba i zelja, mada, moram ti reci, najbolje je ako imas mogucnosti da probas par razlicitih tipova. I ja sam ceo zivot zeleo da vozim nekog chopera i sanjao o tome :) I na kraju sam seo, probao i skontao da nije to za mene.. Mislim, tada nije bio.. Jednostavno mi nije legao, iako sam ga skoro pa kupio.. Duze staze - relativna stvar :D koliko duze 20km, 50km, 350km ili 1500km :D Jasno je da neces naci nesto sto ce zadovoljiti bas sve potrebe. Ali da zaokruzim pricu na zemlju Srbiju :D enduro je stvoren, jedno ili dvocilindras kako god. Transalp je takav kakav je, ali je Honda :lol: i sigurno je izuzetno pouzdan i udoban, za ture od 200-300, pa i mnogo vise km. Ako si adrenalinski tip, ovaj tip bajka te mozda i nece ispuniti, s obzirom da je malo tezi za neki offroad, zato mislim da probas sa jednocilindrasem, a tu su ti i ova dva pomenuta Freewind i Dominator. Ja sam od Dominatora odustao zbog vazdusnog hladnjenja i nesto manje dimenzije, ali je svakako odlican izbor za tu klasu..

Link to comment
Share on other sites

nakon neke price na BJ bikers smo malko iskristalisali pricu na Yamahu TT600R supermoto, kao nesto sto je cistokrvni SM, blesav, brutalan, a opet nesto sto uz zamenu lancanika moze da se tera i na otvorenom, i da to bude jako zabavna, ali svakako ne bas udobna voznja :lol:

mimo toga mi savetuju Pegaso koji je snazan, lagan, upravljiv, jako agilan, ima manji prednji tocak , mlada je jeftina, lepo izgleda, ima vizir, korektno udobna za otvoreni put....

pegaso ima neki problem sa strujom, ali problem koji se , kad se desi, nesto smesno lako resava, tako da ljudi koji ih voze su u principu prilicno zadovoiljni

i Pegaso, odnosno enduro je bolja varijanta od SM-a i zbog mesta za drugog putnika, ali srce mi je kod SM i to me mnooogo muci

pod duze staze mislim na distance 200-300-400km i cesce popodnevne varijante do ispod 100km

inace, nisam vezan ni za hondu ni za japance, trazim motor :)

Link to comment
Share on other sites

Ako hoces sve u jednom onda spremi 15 soma i kupi novu Multistradu 1200... ako ti fali neki dinar do te cifre :lol: onda lepo kupi ono na sta se palis tj. SM pa ga teraj neko vreme i videces da li te zadovoljava... previse dizes frku oko putovanja od 200-300 km i te zastite od vetra jer svakako SM i ne ide preko 150 - 160 a do te brzine vetar nije problem i lako se resava nekim manjim vizirom koji se lako montira i skida ako ne zelis uvek da ga vozis... inace prosecne putne brzine i nekih ozbiljnijih motora nisu preko 150 na sat - pricam o magistrali, auto put je nesto drugo ali koji god motor da imam ja ga uvek maksimalno izbegavam jer je monoton a motor se vozi zbog krivine :)

Za pocetnike uvek predlazem neki soft enduro tipa transalp, dominator ili neki nejked manje zapremine jer su upravljivi i dosta gresaka oprastaju...

Link to comment
Share on other sites

e, pa montazni vizir znatno menja aspekt razmisljanja. ostaje jos mesto sedenja na cross-u, tj supermotou koje je dosta visoko i mesto za drugog putnika

inace, sad kad je prenocilo, citajuci tvoj savet, razmisljajuci malo, mislim da bih se pre odlucio za laksi soft enduro kao pocetnu, univerzalniju varijantu

inace, malo tumarajuci po oglasima, nasao sam par tema za razmisljanje

http://www.mojauto.rs/polovni-auto/544576

http://www.mojauto.rs/polovni-auto/456699

Link to comment
Share on other sites

Mani se Pegasa... em je vencanica, em ima za te pare mnogo boljih... KLR sam posedovao ali noviju i jacu varijantu, 650 ccm, nije los bajk ali ako si vise orjentisan na asfalt onda je bolji Freewind a meni licno i lepsi...

Ako si spremio kintu samo reci koji je budzet i lako cemo naci makinu... pozz

Link to comment
Share on other sites

ok, ok, Pegasa zaobilazim, sad mi je to i poznanik koji popravlja motore rekao

super ide, super vesanje, ali kvarljiv prilicno i necu sebi da zagorcavam zivot bez potrebe

Freewind ili KLE su mi za sad best buy ili neki hard enduro sa SM tockovima, ali to samo mozda

kintu nemam jos :lol:, razmisljam za sledecu sezonu da pristedim ili da se zaletim i dignem kredu, a do tada cu obilato da koristim koleginu Yamahu xj600s, obzirom da je on vozi samo na posao

a budzet ce verovatno biti 2000

Link to comment
Share on other sites

Posto imas dosta vremena dok ne stigne sledeca sezona :lol: ko zna sta ces jos sve pozeleti... KLE... hmm, ja ne bih :D

Sto se tice tih izleta koje pominjete u prirodu mora da znate da sve osim kros motora moze veoma ograniceno da sidje sa puta... pri tom ja i ne pamtim kad sam imao priliku ili pozeleo da idem negde u sumu kad su krivine mnogo zanimljivije :) a ovo ti govorim da bih ti ubacio jos po nekog crva u glavu... naked bike :) mislite o tome... mnogo sposobniji na putu od svih tih enduro motora koje pominjemo a i neuporedivo lepsi... real bike... masina i ram :D jeeeeeee !!!!!

Link to comment
Share on other sites

pazi, offroad samo malo, svestan sam da je ovo pretesko za ista ozbiljnije od makadama, ali bi mi bilo glupo da me ogranicava tarmac bike

naked me nervira sto je naked, inace s opasno lozim i na to, samo nesto mi se ne voze 4 cilindra

ovaj video ponavljam i ponavljam i nikako da ga se nagledam :lol:

Link to comment
Share on other sites

Lagana voznja kroz grad...

Predlazem ti nejked kao opciju jer ces za istu cenu registracije i za istu potrosnju imati bolje performanse i veci uzitak zbog ubrzanja... veruj mi, kad tad ces doci do istog saznanja koje ti ja sada govorim - snage nikad nije previse na motoru, veca zapremina laksa voznja jer imas snagu na manjim obrtajima... strasno je tesko drzati motor i uspesno kontrolisati u visokim obrtajima a oni su neophodni ako je motor male zapremine i zelis da postignes odredjene performanse... ne znam zasto ti se ne voze 4 cilindra :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja kada sam gledao sebi neki motor pre 2-3 god. savetovali su mi enduro (dominator, kle, pegaso..) ili neki naked tipa bandita ili z750. Posto sam nizeg rasta odbacio sam enduro i Izbor mi se sveo na Suzuki gsr600 ili Kawasaki z750.

Otprilike mi je trebao za vozikanje po gradu u sezoni uz poneko silazenje sa asfalta do Palica ili Kelebijske sume i prema savetima drugara iz kluba motowirus to bi bilo super za moje potrebe koje su bile slicne kao sky-ove, znaci vozikanje u sezoni za gustiranje.

Ja sam tada gledao samo nove masine jer su i polovnjaci bili relativno skupi, GSR600 i z750 su bili oko 6 - 6,5k u salonu. Sada su polovnjacima drasticno pale cene tako da bi se mozda moglo naci nesto polovno na taj fazon. Mada ako prodje ova stagnacija sa kupoprodajom motornih vozila cene bi za sledecu sezonu za koju sky tvrdi pazar mogle otici gore, tj vratiti se na nivo iz '07-'08. Sada su polovni motori stvarno jeftini.

Link to comment
Share on other sites

U nejked klasi predlazem bandita kao best buy... hornet je takodje dobar ali je skuplji i manji po gabaritima, mada moze da se pazari recimo 1998g. za nekih 2 ipo soma a za te pare moze 4 godine mladji bandit... najbolje je da sednes i provozas i jedan i drugi pa vidis koji ti vise lezi... hornet ima vise konja i dosta je agresivniji tako da mislim da bi ti bandit legao dok se ne uvozas dobro...

Ne zaboravi ni stavku opreme... nemoj sve da potrosis za bajk a onda vozis u nekoj bezveznoj jakni i kacigi :lol: jer je to ustvari najbitnije kad dodje do onoga - postoje bajkeri koji su pali i koji ce pasti... :)

Link to comment
Share on other sites

znam za tu izreku, samo sto sam ja vec odradio to padanje, tako da sam miran

a i ne planiram da padam, tako da nema potrebe da nosim bilo kakvu zastitnu opremu :lol:

zajebavam se, naravno :)

ne nagovaraj me veljo na naked-e

jesu brzi, blesavi, vozivi, ali ja sebi svesno oduzimam 4 cilindra i vise snage bas da ne bih dolazio u iskusenja

inace, vozio sam i vozicu jos xj600s koji je dosta slican hornetu i banditu i priznajem da je ta klasa motora jako zanimljiva

upravljiva za grad, a opet sposobna za otvoreni put

ali, hornet nikako, em je skup em prejak

a bandit mozda, who knows

opet mi je srce uz supermoto ili eventualno enduro, iako sam svestan da za iste pare dobijam univerzalnije, ali za asfalt, gde bih bio 90% vremena, manje sposobno vozilo

i jos jedna stavka, ja nisam neko ko nadima krivine do kraja, niti uziva u prevelikim brzinama (sem kratkih ispucavanja zarad uzitka u ubrzanju), vise sam osoba koja uziva u stunt-ovima, zato mi supermoto i prija (bar ovako napamet sto mogu da zakljucim)

ali priznajem da mi se nakedi uz ove 2 klase+cross, veoma dopadaju

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...