Jump to content

Konsultacije oko kupovine motocikla, saveti, iskustva...


Recommended Posts

Motori postaju sve popularniji u danasnjem savremenom svetu, u ovoj temi svako ko ima neku nedoumicu oko kupovine, zeli da cuje neki savet, tudje misljenje o nekom dvotockasu slobodno to moze uciniti u njoj.

Planiram neki 125ccm kros da pazarim 1995+/- godista, te ako imate predloge, dobrodosli su... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Imam predlog da se manes tih testera, veliki si ti za to :D Uzmi ljudski endurku :) Mada, s obzirom da ti je prva masina, mozda stvarno bolje nesto slabije.. Ali ispod 250ccm ja ne bih isao, mada, kad bolje razmislim ti mozes odmah i na 600ccm, imas do jaja opremu :)

Link to comment
Share on other sites

Iz vise razloga odlucio sam se za testeru :D. Prvi je zato sto mi nije mala (nisam bas toliko visok :) ), drugi je zato sto mi treba nesto lakse za grad jer ne mogu da se muvam sa necim velikim, zelim nesto pokretljivije i lakse za parking ispred gajbe, odmah zatim i potrosnja mi je manja. Inace prva masina u licnom vlasnistvu da, ali nisam bas totalni nOOb (uvek sam ganjao tudje sprave- Suzuki TSR, Yamy DT i jos ponesto :) ). Nisam ja za DZ kupio opremu koju mi navodis :). Elem, tek sada mi treba pojas, jasa, lone, cirada za motor, kofer za back, itd. Zelim da se potpuno opremim i imam spravu za grad + neku medjugradsku avanturisticku varijantu. Sto se tice jaceg motora, u buducnosti planiram i sekundarnu masinu, a to ce biti sigurno Honda Varadero, Dominator ili nesto slicno :mrgreen: . Elem, sta ti bese ono ganjas?. Ajd' predstavi spravu ovde u podforumu, posto se ovih dana bas przim posle dugo vremena opet na motore (mislio sam da su me adolescentske bolesti prosle :D ).

Link to comment
Share on other sites

Nista vise :cry: Cekam svojih 5 min :) Ali ozbiljan sam bio da preskocis 125ccm i ostalu boraniju. Ja sam prvi put seo na motor sa menjacem kada sam ga pazario :) I to je bila yamaha XJ 600ccm, nesto oko 60ak konjica. Prva, druga, treca, kao da sam rodjen na motoru :D A iskreno ako ni zbog cega, bila mi frka oko menjaca. I taj model je izuzetno friendly za pocetnike. Na njemu sam i polagao bez ikakvih poteskoca. Mana mu je sto je tezak kad ti pukne sajla kvacila :) No, nisam ni ja visok, ali mi je on bio onako nizak i kratak, jbm li ga.. Ortak nabavlja motore iz inostranstva, pa sam tako vozikao sve i svasta i ENDURO je motor za mene :) A kad bolje razmislis, i za nase puteve i dzep.. Ja sam posle ovog uzeo odmah BMW F650 i ostao sam prezadovoljan njime.. Vozio sam pojedine koje sam razmisljao uzeti, XTZ, Virago, Transalp, GSXF, DR... i uvek mi je najprijatnije bilo na F650 8-) Mada, nisam sve vozio u svim uslovima i relacijama. Ne znam na kog Varadera i Dominatora si mislio?! Za tu medjugradsku i gradsku avanturu bi ti Dominator i legao, kao i XTZ, F650 i slicno sa jednim cilindrom, mada ako vise ides na otvoreno, ja sam ipak za bar 2 cilindra, sto sam kasnije i jurio, ali da sam to pazario ne bi me bilo sada ovde sa vama :mrgreen: A na Varadera i slicne azdaje zaboravi, sem ako ne planiras na put oko sveta :) Za grad definitivno nisu. Uostalom, da ne sirim ovde pricu, pricacemo kad se vidimo :) Podrzavam - oprema pa posle motor, posto znam likove koji su pazarili prvo motore i tako vozali dok se ne skupi za kacigu, jasu i ostalo.. Ortak iz vojske pozajmio od mene kacigu :) da preveze svog ZZR-a do grada i dekne.. Otisla kljucna kost i zgulio svu trenerku sa sebe :cry: SRECA, pa je imao kacigu, ne znam sta bi bilo da je zveknuo glavom (posto je kaciga dobila svoje). Tako da, pamet u glavu, takve stvari se jednom dese..

Link to comment
Share on other sites

Hvala na isrpnom postu. Nije mi frka od menjaca, cak mi i prija :). Enduro je prava sprava i za mene iskreno, kada sve saberem i oduzmem, zato mi i pada izbor na nj. Transalp, Varadu i Dominga sam pomenuo kao neke masine koje bih voleo da posedujem u buducnosti kao sekundarne. Jos jednom cu se vratiti na veoma bitan aspekt zbog koga tezim ka manjoj kubikazi i konjazi - to je potrosnja. Za prvu varijantu bih se zadovoljio i time. Nisam "trkac", volim uzivanje u voznji (sto autom, sto motorom), tako da mi treba nesto sto ce me izvuci na uzbrdici, a bice mi komforno + ce trositi razumno :). Pikiram ovu spravu od mog prijatelja, nije regovana to joj je jedina "mana", ali videcu u buducnosti da je nekako capim:

img4565l.th.jpgimg4564.th.jpgimg4558u.th.jpg

To je look, setup, kao i godiste koje trazim, nista ispod toga ne bih da pazarim...

Trenutno imam ponudu za ovo cudo, generalno mi izgleda ok, ne znam sta ti mislis:

20100110143410012010180.th.jpg20100110143410012010180.th.jpg20100110143410012010180.th.jpg

500e ocarinjeno, nove gume + svi papiri...

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: padam na ove magnezijum felnice :D

nx650nprdominatorrd0291.jpg

odoh na BJBikers da ucim :D

Link to comment
Share on other sites

Kabe ako hoces da se pokajes a ti onda kupi 125 ccm... pogotovo cvaju...

Ako bas hoces malu kubikazu ispod Dominatora 250 ne bi trebao da ides a i sa njim ce ti medjugradska koju pominjes biti smor... najpametnije resenje, po meni i mom 16-to godisnjem iskustvu, bi ti bio Transalp 600 ili 650, zavisi koliko love planiras da potrosis, jer je izuzetno puzdan, lako se vozi, a potrosnja koju pominjes je prihvatljiva, posebno u poredjenju sa dvotaktnim 125-cama a da ne kazem da je manja :)

Takodje moje licno misljenje je da ne treba da se toliko vezujes za potrosnju i da ona igra bitnu ulogu jer razlika izmedju 3,5-4 litra kod recimo malog Dominatora i 5-5,5 litara kod Transalpa je zanemarljiva jer ti je i sama voznja i uzivanje u istoj razlicita... Kad sa tim malim izadjes na otvoreno i malo ga stisnes, a hoces sigurno veruj mi, potrosice ti i preko 6 :D dok na drugoj strani imas konstantnu potrosnju.

Link to comment
Share on other sites

Dzabe komentarisemo dok nam ne kaze koji je budzet u pitanju :)

Mozda postoji dobra 125-ca ali je malo skuplja, za te pare moze dobar 650... to je mali Varadero :)

Inace, kros i enduro su dve odvojene kategorije... pravi kros nema farove i ne moze se registrovati a ono na sta Kabe puca je verovatno hard enduro...

Ima jedan zanimljiv Suzuki DR 650 na bj-u za soma ipo, pogledaj...

I nemoj molim te da gledas vise 125-ce :D:) :)

Link to comment
Share on other sites

Ohoho, stigao i Velja ;). Ajd' da probamo da rascistimo guzvu i iznesemo cinjenice da bi smo mogli dalje da "teramo" :D. Vidi, vidi, pa tu je i Djura ibertura, Power Hrcak driver :D (kada te provozam na motoru ima samo da pricas: bim, bim, bim :D ). No salu na stranu da predjemo na cinjenice. Zamisao da pazarim u ovom trenutku motor mi je dosla suvise spontano. Planirao sam da pazarim neku H do 2k e, ali nikako da dobacim zamisljenu cifru zbog velikih rashoda koji stalno iskrsnu, pa sam stao na 1.5k ;D. Doslo je leto, te pomislih da je ok da usmerim deo kesa na neki motor koji ce mi omoguciti da prekinem mucno kretanje po gradu u toplim danima, dok ne prodje leto, nastekam jos malo para + uvek mogu da prodam motor i pazarim auto po zelji. Odmah sam izacio iz kombinacije skutere, jer meni vodu pije neki maxi, ali je on van moje platezne moci + nije za offroad kome sam sklon (vec vidim osmehe - Kosutnjak naravno :) ). Jos jedan razlog je zato sto volim offroad klasu estetski, kao i zbog sopstvenih gabarita. Kada govorimo o njima ja imam 2.0m i 110+ (preko leta 100-Kg :D ). Samim tim sam svestan sebe i izbora koji zelim da napravim da to ne bude smesno kao sto vi kazete. Pa nema smisla pored onako lepih i dubokih cizama da imam mali motor 8-) . Iskreno, moracu da istestiram gabarite sto pre da vidimo da li se nesto promenilo, ali ja sam ovaj Suzuki (koji je sada malo "rastimovan") jedva "savladavao" pre 3 - 4 god.

img4556t.th.jpg

u pitanju je TS 125 R >>>>> KLIK

,moguce da sam se istripovao, ali moracu da proverim to sto pre na nekoj slicnoj masini.

Zahtevi su pali na malog potrosaca od 125, 200, 250ccm, ali niko nije rekao male konstrukcije, podrazumeva se da bih nesto vece od minimuma, ali ne preterano, zbog parkinga i manipulacije, sto sam pomenuo, tako da bi mi neki kompromis odgovarao (ako postoji), zato konsultujem sve vas :). Mada mislim da je ova recenica presudna:

Mozda postoji dobra 125-ca ali je malo skuplja
I nemoj molim te da gledas vise 125-ce :) :) :)

Ajd' odgovorili ste me :D, nek' bude i 250, samo da su dimenzije OK, potrosnja je vec tu negde... Takodje Veljo, skapirao sam o kom odnosu potrosnje govoris :). Od nekih medjugradskih varijanti nisam mislio na nista preterano extremno, vec tipa 50 - 100km u cugu.

Uzgred, mislim da je Dominatorko ok izbor (jos Honda :obozavam ) , ali cena khara, mada mozda i mogu da zavrsim nesto iz inostranstva... Citam o njima, izuzetno pouzdane i bez kvarova. Moze i 90to godiste, sasvim super izgleda, samo da bude u ok stanju.

Link to comment
Share on other sites

TS125R - pa nije ni cudo sto si ga jedva savladao :) To je samo za ono tesko blato, kida i cupa kao bolesno :) Sem toga, nemoj mesati dvotaktne i cetvorotaktne masine :) Ti imas 2m!? Brate, zaboravi na motor, suvise je veliki otpor :zzzd::blesplez Pa ti nista bez Strom-a i Varadera 1000.. Jedva cekam da vidim kako izgledas na 125ci :) Nemoj uopste razmisljati o manipulaciji i parkingu :) nijanse su u pitanju, jedino tezina, ali ako ti sa 2m i 110kg ne mozes da drzis 1000ku, onda do k.. "..uvek mogu da prodam motor.." Pa nije bas da to ide kao alva. Ti ces puci lovu, pa malo sredis, ovo, ono, pa ulozis, pa registrujes, za koliko mislis da ga prodas.. A smorices se u roku od mesec dana i pokajati. Relacije 50-100km?! po gradu sa manjim OK, ali otvoreni put, popizdeces veruj mi. Naravno, sve moze, ALI... Bolje ti je da se stisnes malo, pozajmis i uzmes motor :) Uzmes nesto malo, dok ga dovedes u red, prodje mesec, smoris se, dok ga prodas, nadjes drugi, prodje leto i tuki.. Ti najbolje znas, na kraju krajeva, ovo samo iskustvo govori iz nas, da se ne zaebes bar onde gde smo mi. Kad bolje razmislim, tebi nije problem kinta.. .. visina tebe hebe :) Jbg i sar-planinac mnogo vise jede od kokera :) Jednostavno ne ide da sedas na nesto pidzavo. Par predloga :

http://www.bjbikers.com/index.php?optio ... &Itemid=62

http://www.bjbikers.com/index.php?optio ... &Itemid=62

Link to comment
Share on other sites

U cenovnom rangu koji je naveo, ne moze bogzna sta da uzme. Moze da bira izmedju ovih koje je parezan naveo ali treba uzeti u obzir da su to ipak motori koji su 15-20 godina stari motori a njihova starost nikako nije ekvivalenta starosti automobila. Posebno zato sto se motori generalno slabije odrzavaju i sa njih moze da se padne i sumnjam da iti jedan od navedenih ima pravu viljusku a to nije za salu. Za same agregate nemam sumnje preterane. Dakle, ako bi se od navedenih probrao neki pre svega 'prav' onda podrzavam. U suprotnom, bolje mladja 125-ica koja je 'prava'. Btw, s obzirom da vozim ne bas 'bogzna sta' cuo sam da Kymco na lageru ima novih Grand Dinkova (model iz 2008) za 2000eur, mada ako te zanima offroad- dzaba ti pricam. U sustini i ovo je van budzeta ali je ok prelazno resenje po meni. Ja za sledecu godinu pucam na strom-a :) .

Link to comment
Share on other sites

Kad budes hteo da gledas neki motor javi se i rado cu ici sa tobom... a mozda te i provozam na stromu 1000 :)

Sad kada si rekao da je budzet soma ipo lakse mozemo da ti damo neki savet... ne opterecuj se puno godistem jer svi oni izgledaju isto i nepromenjeno pa tako je i 1991 i 2001 skoro isti motor sa drugacijim sarama, vec gledaj stanje motora i sta je odradjeno na njemu... ipak servis sa zamenom lancanika i lanca nije mala stavka a ako jos nemas kacigu i jaknu onda ti budzet nije soma ipo :D BEZ OPREME NE SEDAJ NA MAKINU.

Iz klase koju gadjas vozio sam tj. imao u vlasnistvu Yamahu XT, Kawasaki KLR i Hondu Transalp i za sve ti mogu reci da ce te zadovoljiti, lako se voze, ne trose puno a svakako ako uzmes motor u dobrom stanju lako ces ga prodati jer je to kategorija gde se nesto i desava po pitanju prodaje a uvek ga mozes dati uz doplatu za neki bolji... inace, ne nadaj se nekom ozbiljnijem off-u jer ti motori nisu za to napravljeni, za to sluze kros motori :)

Po meni Honda Transalp je odlican izbor jer je V2 masina a svi drugi su jedan cilindar ali je i najskuplja od svih pomenutih...

Jos jedna stvar - to sto mislis da ces prodati motor i vratiti se u auto zaboravi slobodno... znam sta pricam... :)

Link to comment
Share on other sites

Huh, ParTiZaNe uozbilji se, govorimo o zahebanim masinama, nemoj tu dva zeca tri zecice :). Mogu da se izborim sa tezinom, mislio sam na tezinu i gabarite kao parking faktor jer zivim u kuci do koje se treba malo "provuci" :D, no to se nekada moze staviti po strani. Prvo da odrndam ovo polaganje imam jos fore da vidim sta i kako ce biti. Znam samo da ako se popnem na motor sto kaze Velja, bice mi zao da ga prodam jer se najiskrenije pronalazim u kruzingu, voznji u drustvu, avanturama, kampovanju itd... (pricamo sada o vangradskoj voznji i nekoj jacoj masini). U svakom slucaju voleo bih da zadrzim oba u vlasnistvu. Ah Veljo, navlacis me na tanak bajkerski led :). Naravno da mi ne igra ulogu godiste preterano, samo da nije bas old school design, ali ovako nesto sto je 90to godiste i ovako izgleda, mislim da je za svaku pohvalu:

img1520x.th.jpgimg1519xq.th.jpg

Za pocetak pokusacu preko nekih prijatelja iz inostranstva da dobacim nesto ako mogu, ako ne uspem preorjentisacu se na nase oglase. Opremu namam, ali ce neka donacija uleteti sigurno, makar za kacigu i ostale sitne periferalije - snacicu se.

Ovo tebi treba... iscenjkaj se malo i uzivaces sa njim :)

http://www.t-rexriders.com/index.php?to ... 2#msg18182

vidim, poznat mi motor, a delimicno i lik sa avatara, vratim film i skapiram da je to lik koji je na Honda skupu malo "leteo" i slomio coveku rucicu upravljaca na "Repsolki" dok sam ga snimao:

:mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Za te pare, juri neku 600ku jednocilindrasa.. Slazem se da je Transalp idealna V masina, ali za te pare tesko da ces naci nesto u OK stanju, a on bas nije ni za kakav offroad, zbog tezine. Ali sa KLE, KLR, Dominatorom, F650, XTZ, DR-om mozes u neki laksi off, blato i ostalo.. Ja sam bar bio po sumi, planinskom putu i kozjim stazicama :) sa F650 i DR-om koji je kao i KLR bolji za taj vid eksploatacije, ali za pravi off idu testere, kao sto smo vec i pominjali.. I kao sto Velja rece - BEZ OPREME NE SEDAJ NA MAKINU - ni pri parkiranju :D Vijaj ako mozes sa nesto vecim vizirom, mada ce tebi svaki biti mali :) jer ces na otvorenom u tom polozaju primati ogroman otpor..

http://www.moto-berza.com/ponuda.php?id ... uki-DR-650

Link to comment
Share on other sites

Moze da se nadje dobar motor bez obzira na godiste samo treba biti strpljiv i biti u materiji :D

Druga stvar - ako kazes da KLE moze u off onda svaki moze a posebno Transalp, tako da... to sam hteo jos ranije da pomenem da taj model zaobidjes u sirokom luku... kao sto sam rekao KLR sam ganjao, skroz OK masina mada nisam ljubitelj motora te fabrike...

Posebno navlacim na Transalp jer je Honda pre svega :) i jer covek pominje medjugradske voznje i izlete a tu ce mu trebati masina koju moze poterati a koja u tom slucaju nece biti u velikim obrtajima vec ce imati opustenih 120-130 na sat sa umerenom potrosnjom... sledeca stvar je vodeno hladjenje dok vecina 600-ki ima uljno vazdusno pa se moze ocekivati i potrosnja tj. gubitak ulja, posebno ako bude malo vise zavrtanja gasa... u sta opet ne sumnjam jer neko ko nosi superherojke mora pozuriti ponekad u pomoc damama u nevolji... heheheheheee...

Afrika twin koja je pomenuta je odlican motor ali je skuplja i od Transa koji je opet najskuplji u kategoriji ( govorim o tome da su svi isto godiste ) tako da za taj odredjeni budzet mora uzeti ispod 1990 g a nece dobiti vise od Transa...

Aprilia pegaso i BMW F650 imaju istu Rotax masinu... ne znam puno o njima, kazu da nisu losi, mogu da se izguglaju neke karakteristicne mane kojih ima ali ne mogu da se setim sta to bese...

Suzuki DR 650 i recimo Freewind 650 su skroz zanimljivi i njih bi gadjao posle Transalpa... posebno free-a jer moze da uleti dobro godiste...

Yamaha XT... imao je pola sezone, OK motorce, dobro upoznao staze Kosutnjaka sa njom, izletao pun gas uz ski stazu... ali, Yamaha je ipak fabrika klavijatura :)

Kabe... u prvu pa... na tocak :) :) :) a za lika sa video snimka nemam komentar... mada, mozda - kaciga po glavi stanovnika...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...