Jump to content

ISUZU D-MAX 1.9 Ddi CREW Quasar 4×4 A/T – Istraživač


Kabe
 Share

Recommended Posts

22 hours ago, biciklista said:

Najpre, mislim da si omaškom napisao da je Vitara mk1 imala konstantan pogon 4x4 kao Niva. Ta Vitara nije imala stalni 4x4, kao što ga ni ovaj D-Max nema.

Po onome što si gore negde opisao, Vitara je imala isti problem kao i ovaj novi D-Max. Kada si hteo iz "brzhodnog" 4WD da "predješ" u "sporohodni" 4WD, morao si najpre potpuno da staneš (što u uslovima terenske vožnje nekada može biti baš loše). Dok sa prelazak sa 2WD pogona na 4WD (ili obrnuto) nisi morao da se zaustavljaš, mogao si to u vožnji. Kao D-Max.

Pogledao sam i onaj video (CarExpert), a doveo to i u vezi sa prvim tvojim postom. D-Max ne sme da se vozi u 4WD modu po suvoj i tvrdoj podlozi? Kao što nije smela ni Vitara, inače si rizikovao teška oštećenja (baš zato sam i pitao u mom prvom postu na ovoj temi šta D-max ima "na sredini", da li ima srednji diferencijal). Što mi sve govori da po pitanju 4WD-a Japanci kod D-Max-a (bez obzira na oku vidljive dugmiće i točkiće za izbor vrste pogona) u osnovi i dalje primenju neka stara, a veoma jeftina rešenja :)  Inače, dobra strana te mane je bila da si čak i na najvećoj nizrdici (ako je suva i abrazivna podloga, npr. asfalt), mogao da ubaciš u ler, smotaš volan do kraja, pustiš kočnicu i ... vozilo bi možda prešlo najviše pola metra-metar i stalo bi samo, bez šanse da ode dalje nizbrdo :) Ja zato sa Vitarom, kad bih je god parkirao na nekoj gadnoj strmini, više sam gledao da li sam smotao volan i reduktor ubacio u sporohodni 4WD, nego da li sam povukao ručnu  :)

Pregledao sam i onaj sajt sa JNA topografskim mapama (pogledah mape Fruške gore). Dobre su mape. Sve pašačke staze su na njoj, sve izohipske ... :) Svaka čast. Hvala ti za ono. Sad mi jasno odakle je i maps.me preuzeo te mape.

Ne znam gde si pročitao da sam napisao da je reč o MK1 Vitari? Govorim o ovom primerku:

IMG_9422.jpg.1bdc20934ec56d02966a5141a6e218d6.jpgIMG_9390.jpg.3ee1602e40ac644d471dda87371e2f88.jpgIMG_9393.jpg.5540aa72643ef130071c71e0a1afdd98.jpg
 

screenshot-473.png.903e748a03c26c4a7f3afa7d6140418c.png

 

 

Iskreno ne vidim problem sa zaustavljanjem da bi izblokirao vozilo ili promenio pogon. Takođe ne vidim ni problem, a ni "manu" kako ti navodiš u tome što određeni sistemi mogu da se oštete prilikom nepravilne upotrebe. Ukoliko ti nije jasno kako funkcionišu diferencijali i sistemi kada su ti ljudi veoma lepo objasnili na snimcima? U slučaju da nisi shvatio potdvozje evo ti jedan slikovit prikaz:

screenshot_476.png.de2cc8850c19c24cf650e5937701afd3.png

Dodatno, ovde možeš pročitati još stvari o pogonima i diffovima jer sam to obrađivao svojevreno na blogu, a evo ti i ovo da razradiš i materiju vezanu za lokomate i zaključavanje poluosovina. 

Apropo ispravne upotrebe

screenshot_475.png.4ae2bfe17645d4854a5696664aca03c2.png

 

19 hours ago, Misic said:

IMG_20211210_134311.jpg

IMG_20211210_134328.jpg

Prevoz za sopstvene potrebe :D 

 

Link to comment
Share on other sites

Za sve mogu da se složim, osim za ovo što si napisao - "Iskreno ne vidim problem sa zaustavljanjem da bi izblokirao vozilo ili promenio pogon. "  Bar je to bio moj doživljaj. Možda je i pogrešan, ali, tako sam ja to "doživljavao", kao ispod:

1. kada je uključena blokada, zavisno od vrste podloge i trakcije, vozilo ima osetno manju upravljivost na terenu. Hipotetički, ti ga "smotaš" za 20 stepeni, a on faktički ima putanju skretanja za samo 10 stepeni, a "veličina" tog odstupanja zavisi od vozila do vozila, čini mi se, zavisi od odnosa opterećenja prednje i zadnje osovine. A da bih imao bolju upravljivost na terenu, ja sam sa nivom znao u toku same terenske vožnje (bez zaustavljanja), zavisno od potreba, naizmenično uključujem i isključujem blokadu (tipa - ulaziš u mulj i glib - "pališ" blokadu ispred gliba, a čim izlaziš iz njega ili procesniš da ipak rizika uglavljivanja nema i npr. treba naglo da skreneš, odmah "gasiš" blokadu i to sve uz kretanje vozila). E, vidiš, pošto kod Vitare mk1 to nije moglo, dešavalo se da zbog slabe upravljivosti (uz blokadu) ona ode gde ona hoće na klizavom terenu ( otprilike, ti skrećeš, one ode pravo ). Zato mislim da je velika blagodet da blokada može u toku samog kretanja da se "pali" i "gasi".

2. oko uključivanja redukcije - nekada ćeš po terenu ili makadamu ići "brzohodno" i naići ćeš iznenada na veoma rizičan teren (klizav, sa rizikom uglavljivanja). I ako se uopšte ne bi zaustavio (radi uključivanja redukcije i blokade), možda bi i prošao taj rizičan deo bez da se uglaviš. Ali, ako tu staneš ( da bi "prešaltao" reduktor u sporohodno, pa makar "prešaltao" i sa točkićem ), možda tuda uopšte nećeš proći ... Doduše, zato i imaš vitlo :) 

Ne shvati sve ovo pogrešno, već samo sam se nadao da je danas to bitno drugačije i mnogo naprednije. Ne vidim prosto u čemu je bio problem da se kod tog reduktora primeni i sinhron, kao u menjaču, jer taj reduktor i nije ništa drugo do običan menjač, sa dve brzine i neutralom. Razumem da nekada davno "fićo" nije imao sinhronizovan prvi stepen prenosa u menjaču. I da si za prebacivanje "u sporohodno kretanje" najpre morao da se potpuno zaustaviš, pa vratiš u prvu ... Ali, od tada je dosta vremena prošlo :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ovih dana malo smo se vozili po šumama i gorama, zimskim centrima...

NS - Jahorina - Sarajevo - NS

Prosečna potrošnja sa A/T gumama 8.5L. Šta reći sem - bravo. Full natovaren opremom za skijanje i svim ostalim stvarima.

Skije, bord itd. staje bez problema i još ostane kusur, tako da trpaš sve što ti treba i ne treba :) Poseban osećaj slobode...

01.png.8d87d4bbf1a62d33834683edde4b372f.png02.png.a12260c3c9d420113f666fe5a74b19c7.png03.png.2483219f1212830c698ffa71d3f62d7e.png04.png.cd43e288310c0ffdeb977f9ca93b8938.png05.png.7a8ff2c64bd0649e8c7837940afdbd25.png

Link to comment
Share on other sites

@Kabe

Fantastične fotke. Snežne.

Jasno mi je da ova vrsta vozila sama po sebi nije čudo aerodinamike, pa da stoga ni unutra ne može biti neko posebno carstvo tišine pri većim brzinama, ali, koliko je tebi mentalno teže i zamornije duže voziti ovaj Isuzu auto putem ili magistralno sa ovim gumama sa fotografija, nego li sa nekim "drumskim" gumama ( i koje su kod njega uopšte OEM gume, koji brend i model )?

Ne sumnjam ja da on ima odličnu zvučnu izolaciju, ali, prosto, svaka "kramponka" pravi značajnu buku. I zato te pitam, kakav je tvoj osećaj razlike? I kada planiraš dužu vožnju po asfaltu, čime se generalno rukovodiš pri izboru seta točkova koji ćeš da montiraš, OEM ili ovaj sa slika ?

Link to comment
Share on other sites

Tnx.

Ajd da krenemo prvo od izolacije. Ona je po meni izuzetno dobro odrađena. Buka je minimalna u odnosu na sve ono što ide sa ovim autom - od aerodinamike, preko nestandarnih dodataka i guma.

Kada je reč o njima, BF koji je trenutno na njemu ne pravi veliku buku. Izuzetna guma. Naravno, valja je ispoštovati i za auto-put i asfaltne podloge držati na adekvatnom pritisku. Asfalt ja gazim i sa 3 bara. Ovde ti je preporuka za sve podloge:

01. Blatnjav teren 1.2-1.8 bar
02. Šljunak 1.5-2.2 bar
03. Talasasta podloga 1.8-2.4 bar
04. Kamenita podloga 1.2-1.8 bar
05. Tvrd pesak 1.1-1.6 bar
06. Meki pesak 0.8-1.2 bar 
07. Auto put 2.0 - 2.7 bar

Cooper gume su za nijansu bučnije, ali i one veoma meko gaze, te nisam imao zamerku ni kada su one bile na autu:
 

screenshot_553.png.0dc8c9c31ae641a7cd49e7d282549d8d.png


Takođe posedujem i OEM felne sa TOYO gumama. One se koriste isključivo za duge vožnje po asfaltu - letovanja, putovanja po Evropi i širem okruženju bez overlandinga (mada su u startu korišćene i za tu namenu).

U maju idem na put od 3000 km po EU, te ću tada montirati njih. Sa njima je još nešto tiši, a i potrošnja goriva je nešto niža:

screenshot_552.png.c3433c85de34da768195ebf2e74444a6.png

 

Komforu dodatno doprinosi i izuzetna audio podrška sa velikim brojem zvučnika te je uživanje u vožnji sasvim ok. Ja auto-putem i magistralama vozim u rasponu od 100 - 120 km/h na tempomatu, sem kada nekad ne jurim neka vremena. Na tom polju je najveće uživanje i rasterećenje bez preterane buke. 

Link to comment
Share on other sites

Tek nakon ovih novih fotografija i njihovim poredjenjem sa onima sa naslovne teme, se i ovde jasno vidi koji je bio obim dorada i modifikacija ovog vozila i na tu temu mogu samo reći - svaka čast.

Hvala za razjašnjenje oko pneumatika, zvučne izolacije i ostalog. Ima li neka specifikacija pritiska za sneg ili led? Pitam, jer bi možda potencijalno bilo korisno i za nas ostale, da znamo šta proizvodjač misli na tu temu.

Veoma pozdravljam tvoju filozofiju vožnje, u smislu putnih brzina.

Za kraj, još jedno pitanje - ne zameri :) Sećam se da mi pri prvom čitanju ove teme, podataka o nazivu paketa opreme (Quasar), nije baš bilo sve najjasnije, jer tog paketa nije bilo na sajtu uvoznika. Tada nisam pitao, ali, mogao bih danas :) Gde je ( bila) "kvaka"?

Link to comment
Share on other sites

Evo ti još jedna fotka vozila pa uporedi temeljno početak i trenutno stanje 🤣

0-02-05-f36831cbedd1aa07e2e87593205559742a66ceb149eac163be30fc63d6a01ad6_799924a5.jpg.08ecda7b633174fa59df241986e0d656.jpg


Po dužem i konstantnom ledu treba smanjiti pritisak u gumama zbog boljeg prijanjanja guma. Kako su takve situacije retke i kratko traju ja ostajem u standardnom pritisku. 

Ono na šta treba da se obrati pažnja u zimskim centrima i hladnijim regijama je da pritisak u gumama pada kada su temperature niske, te na -10 - (-20) treba iskontrolisati stanje i dompumpati eventualno.

Moja filozofija vožnje se vezuje u ovom slučaju za ovaj auto. Kada krenem na Kopaonik ja ne idem auto-putem. Idem magistralom i samo vijam poprečne puteve gde bih mogao da uletim u neki makadam, blato, selo, sač, jagnje, prirodu, Mionicu, Divčibare, Rudnik... Kruziram u svim uslovima trudeći se da pokupim što više stvari od onoga što me okružuje. Istražujem prirodu, lokalitete, otud i sam naziv projekta - istraživač. Putuje se što duže sa što više uživanja.

Kada je reč o paketima opreme, kvaka je u tome što je skorije vreme u etar izašao novi model D-Max-a (N60). Test njega u najvišem paketu opreme koji se zove Yamato imaš ovde. Cenovnik i katalog opreme imaš ovde.

A ovde, imaš test generacije iz ove teme u najvišem paketu opreme Quasar.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...