Jump to content
gazza

Razna pitanja od nekog ko razmišlja o novijem Subaruu

Recommended Posts

Pozdrav svima, nov sam ovde i neko vreme već gledam neki solidan 4x4. Naravno da je Subaru na vrhu interesovanja ali razni faktori utiču na strah od kupovine.

Prvo išao bih sasvim sigurno na dizel, i zbog potrošnje i zbog toga što sam navikao poslednjih 20 godina da vozim TD vozila sa jakim obrtnim momentom.

Što se tiče Subaru dizela, razne priče su tu, najgenijalniji dizel ikada, kanta, kvari se, ne kupuj, uzmi i vozi - da li je situacija u međuvremenu raščišćena i da li su sigurna godišta od 2012. naovamo za 147KS 2.0D?

Vozilo koje gledam nije ni Forester ni Outback, to sve volim ali mi je preveliko jer mi automobil pokriva i grad i 2500km dugačke ture ka Grčkoj ili skijanju u Austriji - nego XV koji mi se uvek svidjao kako izgleda, idealni gabariti, pravi 4x4, a interesovanje mi je posebno pojacalo to sto je vozilo dosta jeftino u Švici. S obzirom da mu je delimični (u smislu prodaje, ne kvaliteta) konkurent Qashqai a i ASX, a ovo je mnogo skuplje u kupovini, ja bih imao herca da ga uzmem pod uslovima da auto nije poznat po problemima, a to do sada nisam našao na internetu. Takođe mi se sviđa to što je u kokpitu za volanom osećaj vožnje bliži hatchbacku nego SUV pošto zaista ne volim kada mi visina i gabariti utiču na osećaj u vožnji, otpornost na bočni vetar, pa i upravljivost kroz krivine.

No problem svih problema ostaje održavanje, ovde u Beogradu je Ćurčić na ne baš najboljem glasu, uvoznik EHOM radi po servisnim procedurama proizvođača (mada je na dobrom glasu za Hyundai koji takođe rade), da li se u međuvremenu pojavio neko ko zna da uradi barem rutinske stvari kod Subarua, tu mislim i na očekivane stvari kao što je zamena kvačila/plivajućeg, ne samo mali/veliki servis. Od ove informacije mi dosta zavisi jer nemam nameru da se zlopatim sa majstorima ako stvari krenu nizbrdo.

Moram sasvim otvoreno da kažem da ne verujem u ono što se piše po forumima o tome da je Subaru nepouzdan, nijedna firma sa tako visokom reputacijom prosto ne bi opstala da napravi vozilo koje je toliko loše kao što se piše. Pre sam sklon da poverujem da se uvoze olupine i leševi gde na kraju nastrada neko nedužan. Ali ću rado pročitati i razmotriti argumentovan i kredibilan odgovor i drugačije mišljenje.

https://www.parkers.co.uk/subaru/xv/hatchback/review/driving-and-performance/

http://www.theaa.com/allaboutcars/cartestreports/2012018.html

https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/subaru/xv-2012/data/

 

Eto pa otvaram temu za samopomoć i razmenu mišljenja u ovom odsudnom trenutku ;)

 

XV

 

 

 

 

Pozdrav 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan moj prijatelj ima subaru legacy,sa onim 2.0 , 150ks dizel motorom (boxer). Covek je presao preko 150 000km i kune se u njega. Kaze sem redovnih servisa i pločica ,nista nije menjao. Ali je on prvi vlasnik , mislim da je auto 2014.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, AleksaZP said:

Neka ti SaleVti napise sta misli...ja bih taj brend zaobisao svakako...

Moj kum vozi 2.2 dizela, neke dve godine ako ne i jace. Kupljen auto u srbiji, nov, on ga pazario od prijatelja sa nesto manje od 100k na satu. Sem creva od turbine koje je puklo u grckoj (480e sa zamenom tamo), seta kvacila koje se rasulo na 120-130k km, cene malog servisa kao na bmw-u, plastike u kabini kao na fiatu 500L, i jos sitnica usput, ok je autic.

Inace taj 2.2 dizel, kasnije je saznao ili da kazem kasno, ima problem sa radilicom, hoce da pukne na pola. Subaru je to menjao u garantom roku ali kod nas u ovlascenom ne znaju za to :vristanje

Inace sto kaze trio za ove naturpijane, ja ne znam ni jednog da je sastavio neku lepu kilometrazu a da je radio besprekorno. Posle pucanja vrate na stock i jedino sto stave aftermarket su kocione plocice. Ja sam donedavno bio odusevljen hatch sti-em, ali nazalost zbog iskustava ljudi koji su ih posedovali, ostao i ostacu na hondi jos neki duzi period dok neka korvetica ne uleti u pricu:skrivac

 

@gazza to sto si napisao je glupo, da ne verujes forumima i da ti je sve to malo neobicno sto svi pljuju taj brend i opet trazis pomoc na istom. Mada, opet ruku na srce, mora da je bas odsutan trenutak kad si trazio misljenje za subaru na hondinom forumu :ziveli

Pozdrav i sasrecom sta god da resis

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, sale vti said:

Moj kum vozi 2.2 dizela, neke dve godine ako ne i jace. Kupljen auto u srbiji, nov, on ga pazario od prijatelja sa nesto manje od 100k na satu. Sem creva od turbine koje je puklo u grckoj (480e sa zamenom tamo), seta kvacila koje se rasulo na 120-130k km, cene malog servisa kao na bmw-u, plastike u kabini kao na fiatu 500L, i jos sitnica usput, ok je autic.

Inace taj 2.2 dizel, kasnije je saznao ili da kazem kasno, ima problem sa radilicom, hoce da pukne na pola. Subaru je to menjao u garantom roku ali kod nas u ovlascenom ne znaju za to :vristanje

Inace sto kaze trio za ove naturpijane, ja ne znam ni jednog da je sastavio neku lepu kilometrazu a da je radio besprekorno. Posle pucanja vrate na stock i jedino sto stave aftermarket su kocione plocice. Ja sam donedavno bio odusevljen hatch sti-em, ali nazalost zbog iskustava ljudi koji su ih posedovali, ostao i ostacu na hondi jos neki duzi period dok neka korvetica ne uleti u pricu:skrivac

 

@gazza to sto si napisao je glupo, da ne verujes forumima i da ti je sve to malo neobicno sto svi pljuju taj brend i opet trazis pomoc na istom. Mada, opet ruku na srce, mora da je bas odsutan trenutak kad si trazio misljenje za subaru na hondinom forumu :ziveli

Pozdrav i sasrecom sta god da resis

 

hvala ti, ne znam šta drugo da ti kažem iako sam implicitno saopštio da preferiram mišljenja iz prve ruke i stvarno iskustvo, ne rekla kazala koje ne retko dominira na forumima. subaru već 20 godina na svim listima pouzdanosti u prvih 5, više godina najpouzdaniji po stvarnom broju dijagnostifikovanih kvarova od strane nacionalnih udruženja kao što su ADAC, RAC i tome slično, samo se u srbiji piše o servisima i popravkama. 

subaru 2.2 dizel motor ne postoji. postoji stari benzinac s pocetka 90-tih koji se vise ne pravi. 2.2 dizel motor ima honda. da kum nema hondu dizel ili subaru benzinca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobio si misljenje od nekoga ko je bio itekako zagrejan za taj brend i koji se dobro izokola raspitao, a i isporbao. U pravu si, 2.0 je, 163ks ili tako nesto slicno...mahinalno zbog honde ode prst na dvojku.

I to sto je u prvih pet u pouzdanosti, ne znaci da je besprekoran, nego da ostali nisi toliko dobri, mozes i tako da gledas na to.:kreza:  I dalje hejtujes forume a na istom trazis misljenje koje ces dematovati nekim casopisom. Odavno si ti resio to da pazaris samo ti treba ruka da te potapse i pogura da uradis to. Sasrecom kao sto rekoh, puno lepih km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno ne zelim da poverujem u to da je Subi takav krs. To sto ga pakuju pa puca pa vracaju na stock, govori da je problem u pakovanju. Dizeli su sigurno imali neku falinku sa radilicom, ali to je tesko moglo da se ne desi do sad na kolima koje gledas. Tako da ili je vec zamenjena ili se nikad nece ni desiti.

Sto se tice servisa, popuni lokaciju odakle si, pa ti mozda neko i predlozi nesto.

 

Moje misljenje o brendu :cestitam

Kad smo vec kod Subija, odvojte malo vremena, pogledajte ovaj kanal https://www.youtube.com/user/bollunjanumberone/videos

Ima poooodooooosta edukativnih stvari, kako za koga, ali sigurno ce imati nesto pametno i za one koji inace dosta znaju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/31/2019 at 2:36 PM, sale vti said:

plastike u kabini kao na fiatu 500L, i jos sitnica usput, ok je autic.

 

@gazza

E nećemo nogama :)... Nije baš 500L tako loš.. Bar sudeći po nekim sirovinama koje koristimo. Ovo je baš plastika za deo instr. table. 

 

03002846.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pouzdanost uglavnom datira sa US marketa a tamo mislim da i dan danas prodaju 2,5 atmo s početka veka.

Koliko sam ja pratio, problem pucanja radilice je zbog kasnijeg mapiranja a ne na fabričkim podešavanjima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momci , znate me vecinom... Hondas do pre par meseci sam imao bar jednu H u kuci. Ali pre par godina mi se desio Subaru i to Foresteri od 20 atmo pa preko 2.0 XT pa do 2.5 prepravljenog na STi. Sada imam Imprezu 1.5 2006to .Nasao sam vec ko odrzava to dobro a bez da bude Curcic i preskupi zvanicni uvoznici... 

Sto se tice 2.0 D motora ...istina je da su imali probleme sa radilicom do 2010 god. u sledecim godinama su resili taj problem , da bi 2018 godine preskinuli proizvodnju diesel agregata. 

Skup je brend za odrzavanje ali i extra kvalitet. Pa ko kupi dobar komad ne mora da racuna na neko nenormalno skupo odrzavanje. Potrosnih materijala ima i moze se i borati.

 Ako treba sta, javljajte...znate moj kontakt ili bar znate ko zna ;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×