Jump to content

Razna pitanja od nekog ko razmišlja o novijem Subaruu


gazza

Recommended Posts

Pozdrav svima, nov sam ovde i neko vreme već gledam neki solidan 4x4. Naravno da je Subaru na vrhu interesovanja ali razni faktori utiču na strah od kupovine.

Prvo išao bih sasvim sigurno na dizel, i zbog potrošnje i zbog toga što sam navikao poslednjih 20 godina da vozim TD vozila sa jakim obrtnim momentom.

Što se tiče Subaru dizela, razne priče su tu, najgenijalniji dizel ikada, kanta, kvari se, ne kupuj, uzmi i vozi - da li je situacija u međuvremenu raščišćena i da li su sigurna godišta od 2012. naovamo za 147KS 2.0D?

Vozilo koje gledam nije ni Forester ni Outback, to sve volim ali mi je preveliko jer mi automobil pokriva i grad i 2500km dugačke ture ka Grčkoj ili skijanju u Austriji - nego XV koji mi se uvek svidjao kako izgleda, idealni gabariti, pravi 4x4, a interesovanje mi je posebno pojacalo to sto je vozilo dosta jeftino u Švici. S obzirom da mu je delimični (u smislu prodaje, ne kvaliteta) konkurent Qashqai a i ASX, a ovo je mnogo skuplje u kupovini, ja bih imao herca da ga uzmem pod uslovima da auto nije poznat po problemima, a to do sada nisam našao na internetu. Takođe mi se sviđa to što je u kokpitu za volanom osećaj vožnje bliži hatchbacku nego SUV pošto zaista ne volim kada mi visina i gabariti utiču na osećaj u vožnji, otpornost na bočni vetar, pa i upravljivost kroz krivine.

No problem svih problema ostaje održavanje, ovde u Beogradu je Ćurčić na ne baš najboljem glasu, uvoznik EHOM radi po servisnim procedurama proizvođača (mada je na dobrom glasu za Hyundai koji takođe rade), da li se u međuvremenu pojavio neko ko zna da uradi barem rutinske stvari kod Subarua, tu mislim i na očekivane stvari kao što je zamena kvačila/plivajućeg, ne samo mali/veliki servis. Od ove informacije mi dosta zavisi jer nemam nameru da se zlopatim sa majstorima ako stvari krenu nizbrdo.

Moram sasvim otvoreno da kažem da ne verujem u ono što se piše po forumima o tome da je Subaru nepouzdan, nijedna firma sa tako visokom reputacijom prosto ne bi opstala da napravi vozilo koje je toliko loše kao što se piše. Pre sam sklon da poverujem da se uvoze olupine i leševi gde na kraju nastrada neko nedužan. Ali ću rado pročitati i razmotriti argumentovan i kredibilan odgovor i drugačije mišljenje.

https://www.parkers.co.uk/subaru/xv/hatchback/review/driving-and-performance/

http://www.theaa.com/allaboutcars/cartestreports/2012018.html

https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/subaru/xv-2012/data/

 

Eto pa otvaram temu za samopomoć i razmenu mišljenja u ovom odsudnom trenutku ;)

 

XV

 

 

 

 

Pozdrav 

 

 

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, AleksaZP said:

Neka ti SaleVti napise sta misli...ja bih taj brend zaobisao svakako...

Moj kum vozi 2.2 dizela, neke dve godine ako ne i jace. Kupljen auto u srbiji, nov, on ga pazario od prijatelja sa nesto manje od 100k na satu. Sem creva od turbine koje je puklo u grckoj (480e sa zamenom tamo), seta kvacila koje se rasulo na 120-130k km, cene malog servisa kao na bmw-u, plastike u kabini kao na fiatu 500L, i jos sitnica usput, ok je autic.

Inace taj 2.2 dizel, kasnije je saznao ili da kazem kasno, ima problem sa radilicom, hoce da pukne na pola. Subaru je to menjao u garantom roku ali kod nas u ovlascenom ne znaju za to :vristanje

Inace sto kaze trio za ove naturpijane, ja ne znam ni jednog da je sastavio neku lepu kilometrazu a da je radio besprekorno. Posle pucanja vrate na stock i jedino sto stave aftermarket su kocione plocice. Ja sam donedavno bio odusevljen hatch sti-em, ali nazalost zbog iskustava ljudi koji su ih posedovali, ostao i ostacu na hondi jos neki duzi period dok neka korvetica ne uleti u pricu:skrivac

 

@gazza to sto si napisao je glupo, da ne verujes forumima i da ti je sve to malo neobicno sto svi pljuju taj brend i opet trazis pomoc na istom. Mada, opet ruku na srce, mora da je bas odsutan trenutak kad si trazio misljenje za subaru na hondinom forumu :ziveli

Pozdrav i sasrecom sta god da resis

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sale vti said:

Moj kum vozi 2.2 dizela, neke dve godine ako ne i jace. Kupljen auto u srbiji, nov, on ga pazario od prijatelja sa nesto manje od 100k na satu. Sem creva od turbine koje je puklo u grckoj (480e sa zamenom tamo), seta kvacila koje se rasulo na 120-130k km, cene malog servisa kao na bmw-u, plastike u kabini kao na fiatu 500L, i jos sitnica usput, ok je autic.

Inace taj 2.2 dizel, kasnije je saznao ili da kazem kasno, ima problem sa radilicom, hoce da pukne na pola. Subaru je to menjao u garantom roku ali kod nas u ovlascenom ne znaju za to :vristanje

Inace sto kaze trio za ove naturpijane, ja ne znam ni jednog da je sastavio neku lepu kilometrazu a da je radio besprekorno. Posle pucanja vrate na stock i jedino sto stave aftermarket su kocione plocice. Ja sam donedavno bio odusevljen hatch sti-em, ali nazalost zbog iskustava ljudi koji su ih posedovali, ostao i ostacu na hondi jos neki duzi period dok neka korvetica ne uleti u pricu:skrivac

 

@gazza to sto si napisao je glupo, da ne verujes forumima i da ti je sve to malo neobicno sto svi pljuju taj brend i opet trazis pomoc na istom. Mada, opet ruku na srce, mora da je bas odsutan trenutak kad si trazio misljenje za subaru na hondinom forumu :ziveli

Pozdrav i sasrecom sta god da resis

 

hvala ti, ne znam šta drugo da ti kažem iako sam implicitno saopštio da preferiram mišljenja iz prve ruke i stvarno iskustvo, ne rekla kazala koje ne retko dominira na forumima. subaru već 20 godina na svim listima pouzdanosti u prvih 5, više godina najpouzdaniji po stvarnom broju dijagnostifikovanih kvarova od strane nacionalnih udruženja kao što su ADAC, RAC i tome slično, samo se u srbiji piše o servisima i popravkama. 

subaru 2.2 dizel motor ne postoji. postoji stari benzinac s pocetka 90-tih koji se vise ne pravi. 2.2 dizel motor ima honda. da kum nema hondu dizel ili subaru benzinca?

Link to comment
Share on other sites

Dobio si misljenje od nekoga ko je bio itekako zagrejan za taj brend i koji se dobro izokola raspitao, a i isporbao. U pravu si, 2.0 je, 163ks ili tako nesto slicno...mahinalno zbog honde ode prst na dvojku.

I to sto je u prvih pet u pouzdanosti, ne znaci da je besprekoran, nego da ostali nisi toliko dobri, mozes i tako da gledas na to.:kreza:  I dalje hejtujes forume a na istom trazis misljenje koje ces dematovati nekim casopisom. Odavno si ti resio to da pazaris samo ti treba ruka da te potapse i pogura da uradis to. Sasrecom kao sto rekoh, puno lepih km. 

Link to comment
Share on other sites

Stvarno ne zelim da poverujem u to da je Subi takav krs. To sto ga pakuju pa puca pa vracaju na stock, govori da je problem u pakovanju. Dizeli su sigurno imali neku falinku sa radilicom, ali to je tesko moglo da se ne desi do sad na kolima koje gledas. Tako da ili je vec zamenjena ili se nikad nece ni desiti.

Sto se tice servisa, popuni lokaciju odakle si, pa ti mozda neko i predlozi nesto.

 

Moje misljenje o brendu :cestitam

Kad smo vec kod Subija, odvojte malo vremena, pogledajte ovaj kanal https://www.youtube.com/user/bollunjanumberone/videos

Ima poooodooooosta edukativnih stvari, kako za koga, ali sigurno ce imati nesto pametno i za one koji inace dosta znaju. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Momci , znate me vecinom... Hondas do pre par meseci sam imao bar jednu H u kuci. Ali pre par godina mi se desio Subaru i to Foresteri od 20 atmo pa preko 2.0 XT pa do 2.5 prepravljenog na STi. Sada imam Imprezu 1.5 2006to .Nasao sam vec ko odrzava to dobro a bez da bude Curcic i preskupi zvanicni uvoznici... 

Sto se tice 2.0 D motora ...istina je da su imali probleme sa radilicom do 2010 god. u sledecim godinama su resili taj problem , da bi 2018 godine preskinuli proizvodnju diesel agregata. 

Skup je brend za odrzavanje ali i extra kvalitet. Pa ko kupi dobar komad ne mora da racuna na neko nenormalno skupo odrzavanje. Potrosnih materijala ima i moze se i borati.

 Ako treba sta, javljajte...znate moj kontakt ili bar znate ko zna ;) 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nije to auto za Srbiju. Prosto> ako uzimas auto koji je vrlo malo ili nikako zastupljen tamo gde živiš, šta misliš da možeš da očekuješ? Servisna mreža -? Znanje prosečnog majstora ako se negde zaglaviš na putu =0 A svi ti podaci o pouzdanosti su u USA, dakle nikakav ili minimalan značaj za banana republiku a.k.a. Srbiju. Naravno, ti ga uzimaj ako misliš da je to prava stvar. Samo moje (ne-expertsko) mišljenje. Pravo mišljenje ti može dati neko ko ih servisira recimo - TRIO, ali nekako izbegava diskusiju...

Link to comment
Share on other sites

Trio pregovara da bude ovlasceni diler za Vojvodinu...:-D

Dobra su kola, specificna, na granici su egzotike, ali ako ih ne cackas srpskim izumima, mogu lepo da predju.

Bude ih sa falinkama, ali kako se uvek cuje da se razleteo neki STI ili WRX, kako se ne razleti obicni 1.5..pa zato sto je i do vozaca i odrzavanja.

Oni su malo caknuti, inzenjerska su kompanija i vole da su prvi u svemu, a posto ne zaradjuju samo od kola (Fuji Heavy Ind. je konglomerat), mogu sebi da priuste da ne idu u mainstream.

I profil pravog novog kupca Subarua je nepogresiv - to su lekari, advokati, inzenjeri, diplomate, itd. koji tacno znaju sta hoce i ne menjaju brend.

Opet, tu izostavljam vlasnike STI i WRX, pogotov iz druge ruke, ekipa drag i slicno, to nisu stock vozila niti se voze nezno.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Kad smo se već dotakli teme o Subaruu, možda je bolje da nastavimo ovde.

Elem, i meni je krivo što Subaru u svojoj ponudi za Evropu ima isključivo neke uštrojene motore. Problem u tome je kao što spomenusmo najverovatnije u strožijim ekološkim normama, a sem toga potrebno je imati klijenta koji će da kupi takav auto. U Evropi koja ima jako ozbiljne proizvođače verovatno je teško napraviti neki bum i preokret pa privoleti evropskog kupca da kupi Subarua. Kia i Hyundai su uveliko u tome uspeli ali ne time što su kupci počeli da vole ta auta nego zato što su ih Koreanci prilagodili željama i potrebama evropskog kupca.

 

Outback sa 2.5 turbo motorom od 250 konja bi za mene bio san snova kad je u pitanju porodični auto, uz naravno pogon na sva 4 i samo da nije švaba. Međutim, takav auto nikako ne bi mogao da bude jeftin i cena bi mu sigurno bila blizu 50-ak hiljada. Iako ja lično smatram da takav auto vredi toliko, većina evropskih kupaca se ne bi složila sa time i upravo zbog toga ih Subaru ne nudi na starom kontinentu. Levorg se na primer nudio sa 2.0 turbo Boxer motorom od 200 kw u Japanu i Australiji, a Evropa umesto toga dobila atmosferac od dve litre iz prošlog milenijuma.

 

Ima li neko ko je pošteno provozao neki Subaru, da kaže koji utisak iz prve ruke iz vožnje? Da li taj boxer motor sa izuzetno niskim težištem i nezavisnim pogonom na sva 4 točka, zaista tako dobro utiče na raspored masa na autu i daje taj osećaj da se mašina vozi kao po šinama?

Link to comment
Share on other sites

Evo ja ću da ti kažem iz prve ruke, igrom slučaja radim za Subaru već godinu dana tako da bih mogao da ti dam neke utiske. Konkretno Levorg koji si pomenuo sam određeno vreme vozio kao službeni automobil, upravo taj 2.0 atmo, iskreno mišljenje o automobilu je sledeće, motor nema obrtne sile i za čoveka koji vozi dizele od kako vozi sto je nekih 10ak godina (na zalost, ali promenice se to uskoro) je poprilično sporo i tromo. Sto se tiče ležanja u krivini stvarno je odličan, skoro besprekoran. O pogonu na sva 4 mogu reci da je sigurno najbolji koji sam ikada u životu probao, ne postoji opcija da se zaglavi negde, na ledu slobodno pun gas i kreće kao da je suvo. E sad, dok sam bio u Belgiji smo radili neka testiranja na 1.6DIT motoru u Levorgu, odnosno 1.6 turbo benzincu, veoma je živahan i daje mnogo mnogo bolji utisak od atmosfera, tako da ako neko razmišlja da uzme tako nešto svakako 1.6, takođe 1,6 u standardu dolazi sa sklopom upravljanja sa WRX tako da daje još lepši osecaj u vožnji. E sad naravno čuvena kritika CVT menjača, Subaru je u vlasništvu Toyota nekih 30-40% kako bi uzeli kompletnu tehnologiju Subaruovog CVT, nije previše lenj kao npr na Hondi i slično (lock up duty 100% je već od nekih 18kmh) tako da su taj deo stvarno dobro odradili. Naravno sada svi gledaju da se više svide evropi tako i subaru pocinje dosta da ulaze u enterijer i bezbednost, tako da sto se enterijera tiče jeftina plastika više nije slučaj. Najveći downside samog brenda trenutno jeste manjak snage, i jako loša ponuda agregata, ali nadamo se nekoj boljoj ponudi u narednim godinama! 😁 

Ako treba neki info iz prve ruke tu sam 😁

Link to comment
Share on other sites

Da, tvoje mišljenje potvrđuje većinu toga što sam pogledao i pročitao o Levorgu. Enterijer je nešto što mi se posebno sviđa kod ovog auta. Japanski jednostavno ali sa dosta kvalitetnih materijala i sitnica zbog kojih auto odiše luksuzom. Jeste problem nedostatak snage ali kao što već spomenusmo, Evropa ubi sa standardima a ovi što prave auta sa baterijama su skrkali ogromnu lovu u razvoj i sad je žele povratiti što je pre moguće. Svakako, kad je u pitanju Levorg nisam ni razmišljao o 2.0 motoru, samo 1.6 turbo iako smatram da bi prava mera za taj auto bila 200-tinak konja ali šta je tu je...

Kaži mi da li je Levorg zaista tako mali i skučen u kabini, pogotovo na zadnjoj klupi kao što bicijklista tvrdi? Da li je upotrebljiv kao auto za veoma duge distance tipa preko 1000km u danu za jednu četvoročlanu porodicu sa dvoje male dece?

Link to comment
Share on other sites

Ako uzmemo mene kao parametar od 193 i 100 i kusur kila, lagano se smestim udobno, iza mene opet može da sedne čovek naravno ne istih gabarita. Iskreno voleo bih da može još da se spusti sedište radi “sportskijeg” osećaja u vožnji, ali šta je tu je, to mi je zamerka sto se ergonomije tiče. Sto se tiče udobnosti nisam išao na neke duže puteve s njim, ali taj 2.0 ima jako lepu absorbciju rupa ležećih i slično, sedišta su malo tvrđa napred u varijanti sa kožom, ali su opet udobna, jebem li ga kako su to tako napravili. Gepek je ogroman tako da ćeš spakovati sve sto ti treba. Još uglavnom dolaze sa dodatnom kamerom za nazad ako pretovaris i ne vidiš kroz zadnji prozor povučeš onu ručicu ispod retrovizora sto su nekada koristili ako ti neko uleti sa dugim svetlima i imaš tu ekran (to je Toyota isto preuzela sad sa Highlanderom i RAV4). Ali svakako, ako planiraš dug put mnogo prostora i mnogo sposoban auto, moja preporuka je Outback. Smatram da je to trenutno najbolji model koji nude u Evropi našoj bednoj.

Link to comment
Share on other sites

Taj Levorg 2,0i ima ( po WLTP ) "kombinovanu" potrošnju od 8,7 i "kombinovanu" emisiju CO2 od 196 gr CO2.

Poredjenja radi, to je potpuno identično kao Honda CRV 1,5T sa CVT ( u Elegance ili Lifestyle opremi ).

Dakle, oba su AWD, oba CVT, jedan 150 ks, drugi 193 ks, jedan ima klirens 135 mm ( i visok je 149 cm ), drugi 208 mm ( i visok je 169 cm ). A ista deklarisana WLT potrošnja i emisija. 

Pri čemu ja uopšte ne mislim da je taj CRV neko "ekološko" vozilo. Naprotiv. Uostalom, sa tim (nehibridnim) motorom, mislim da se CRV nigde ni ne nudi na Zapadu, jer su na Zapadu emisije CO2 "zakon" ( zbog ako malusa koji prate vozila sa visokim deklaracijama CO2 ), a za neke vozače je (posebno danas kada je gorivo "nešto skuplje" ) bitna i prosečna potrošnja, pri čemu su potrošnja i emisija CO2 u direktnoj srazmeri, pa čim vidiš visoku deklaraciju CO2, jasno ti je i kakva je potrošnja.

Ali, meni, recimo, zaista nije jasno koliko ljudi danas u Evropi kupuje Outback sa nehibridnim atmosfercem od 2,5 litra, koji za današnje standarde i konkurente ima deklarisanu emisiju CO2 kao da je "ruski ZIL".

I baš zato sinoć i upitah našeg auto novinara Pericu Rajkovića koji živiu Parizu:

"Peki, "leba ti", kako se Subaru uopšte prodaje u FR uz ovolike emisije CO2? Skoro 200 grama za Outback? Zar ti ne reče da su tamo visoki malusi na toliku emisiju ?"

I čovek mi odgovori:

"Ne prodaje se, postoje ali nemaju nista u ponudi !!! Skoro sam pricao s gospođom koja je atase za stampu kod Mitsubishia i Subaru, nije imala ni jedan model, da bi pre koji dan dobio meil kako su napokon dobili Outback 2.5/169 ks ... ".

@LLP

I kod nas je bilo nekoliko testova Levorga koje su radile domaće auto redakcije ( Auto magazin i drugi ). Mislim da je bio na tetsu baš ovaj plavi panoramac sa gornje slike. Pa, pročitaj, dobar je prikaz. Korektan.

https://www.magazinauto.com/test-subaru-levorg-20i-high-premium-navi-sport/

A radio je i Perica Rajković i to jedan "mešan test", tj. ispostavilo se da je to bila kombinacija (teksta, utisaka i slika) testa koji je ranije radio za "Vrele gume" (verzija sa 1,6T) i posle za "AutoRepubliku" (verzija sa 2,0i).

https://autorepublika.com/2020/01/28/subaru-levorg-egzotika/

A on uopšte nije imao primedbi na to oko čega si postavio pitanje, takoda ne moraš da brineš.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jasna je politika EU o emisiji štetnih gasova, sve je jasno i sa novim Civicom koji će biti dostupan samo kao 2.0 atmo hibrid. Boxer motori generalno nisu eko friendly, zbog toga fabrika pokušava da smanji emisiji štetnih gasova uvođenjem eBoxera u XV i Forestera, koji su mild hibrid varijanta. Drugi način na koji pokušavaju to da rese jeste motor sa velikim stepenom kompresije, odnosno princip rada sa samozapaljenjem (čitaj benzinac koji radi po principu dizela) to je za sad uspela da uradi Mazda sa skyactive, ali konstrukcija Boxera to za sada ne dozvoljava, u slučaju da se to uradi u skorije vreme mislim da ćemo imati lepšu ponudu motora na našem tržištu. Ili da Rusi zavrnu gas pa da nema struje i da mora da se gori benzin bez obzira na eko zajebanciju 😂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...