Jump to content

Recommended Posts

Pozdrav drugari,

 

evo pronadjoh malo vremena da predstavim auto kao sto je i red. Pre skoro dve godine civicu EJ9 pridruzio se i civic MB6, 1999 godiste sa 189000 km. Prvi vlasnik ga je kupio novog u Pragu i uvezao za vreme bombardovanja. Po papirima ja sam drugi vlasnik ali ga je pre mene vozio decko tri godine koji ga nije preneo na svoje ime.

Pri kupovini auto je vizuelno  dosta dobro izgledao za svoje godine ali sam odredjene nedostatke video tek u mojoj garazi. Ti nedostaci su uglavno uzorkovani time sto se auto nije vozio jedno 6 meseci a stajao je na vlaznoj podlozi - travi. Izduvni sistem je kompletno stradao, kocnice su zapekle, velur sa neba se odlepio a pticiji izmet na nekoliko mesta pojeo lak i farbu. Trebalo je dosta vremena, truda i novca da auto dovedem na nivo koji meni predstavlja zadovoljstvo kako u voznji tako i vizuelno. 

 

Prvo sam poceo da sredjujem mehaniku. Promenio sam:

 

- prednje amortizere, stavljeni Kayaba Excel-G

- kocione plocice, stavljeni ATE

- izduvni sistem, stavljen srednji i zadnji lonac od Accorda 2.4 CL9

- promenjen akumulator, stavljen Exide Premium 45Ah

- zamenjen prednji levi nosac motora, stavljen originalni

- uradjen veliki servis, stavljeni originalni delovi

- zamenjene sve tecnosti ( antifriz, servo ulje, ulje u menjacu, kociono ulje)

- zamenje svecice, Denso

- nastelovani ventili

 

Onda je na red dosla estetika i druge stvari pa je uradjeno:

 

- tapaciranje neba eko kozom (DiY)

- popravljen alarm

- izradjen jos jedan kljuc sa komandama za centralnu bravu i zakljucavanje

- ugradjen TNG kod Rasica i atestiran

- kupljene zimske gume UltraGrip 8+ 

- centriran trap

- kupljene 15" Allesio Spirit 4x114,3 ET38 i deteljno sredjenje

 

Pre slika da napisem nesto o subjektivnom dozivljaju voznje ovog auta. Prelazak sa EJ9 na MB6 je kao kvanti skok. Nema tu nikakve linearnosti niti najmanjeg zajednickog sadrzaoca sem naziva civic. Ej9 je lagan, hitar, okretan, stvoren za grad dok je MB6 jako tezak na volanu (sada sam se i navikao), inertan ali uradjen sa mnogo boljom zvucnom izolacijom i malo cudnim osecajem ubrzanja jer si za cas u prekoracenju brzine. Kad napisah da je tezi na volanu moguce je da je to i uticaj LSD-a.

Za sada nisam imao nikakvih problema sa autom niti izdataka sem redovnog odrzavanja (razni filter i ulje). Potrosnja u gradu ( Beograd - Palilula, Stari grad) iznosi 12.5 litara TNG /100km sa klimom. Klimu ne gasim. Na otvorenom - autoput ~150km/h - 11 lit,  Ibarska 9 lit.

 

Trenutno sam na 218000 km, motor ima odlicnu kompresiju ali i vecu potrosnju ulja 1lit/1000 km pa je u perspektivi i osvezenje motora.  Toliko za sada a evo i slika.

 

 

post-785-0-55213900-1411154625_thumb.jpg

 

post-785-0-83920300-1411154669_thumb.jpg

 

post-785-0-55690000-1411154700_thumb.jpg

 

post-785-0-45028600-1411154730_thumb.jpg

post-785-0-49320100-1411154781_thumb.jpg

post-785-0-87405700-1411154831_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno, ta serija engleza deluje luksuznije u odnosu na japanski sivik i , nekako, blize akordu deluje. Sa tim motorom je ozbiljan prevoz. Sta mu je ugradio Rasic i da li prelazi na benzin u visim obrtajima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavljen je STAG 300 ISA 2 sa Tomasetto Antartic isparivacem do 280 KW, bez flashlube-a. Plin radi perfektno. Za 30000 km sem redovnih servisa ja problema nisam imao. Blokadu ( promenu sa TNG na Benz) sam trazio da mi pomeri na 8600 tako da ga ja vozim samo na plin. Sad ima hiljadu teorija da li treba ili ne ali i ja imam svoju :) 

 

Zaboravih da napisem da se u ekspoataciji pokazalo da mu od ulja prija Liqui Moly 10w-40 sa MoS2 aditivima. Najmanje ga pije, najkultivisanije radi. Sa Stalkerom sam imao prepisku pa mi je pomogao pri izboru ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovako, kod voznje na plin ugao paljenja je malo pomeren unapred u odnosu na benzin. Tako je podesen jer ga i vozim na gas. Onih prvih par minuta tj. kilometara voznje na benzin je voznja u malim obrtajima dok se motor ne zagreje. Posle kad prebaci sam auto ide lepo i u niskim i u visokim obrtajima. Kada bi ugao paljenja bio podesen na benzin osetila bi se razlika u performansama 10 -15 %. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se pridruzim ovoj temi jer i ja tu pripadam :). Jos jednom da ti cestitam kupovinu i to sto te lepo sluzi. Sve sto si napisao za osecaj je tacno, ali sto se agilnosti tice, veruj mi da kad se poradi na vesanju kao sto je kod mene uradjeno i sa adekvatnim tockovima (205/45 16) se izgubi naravno na udobnosti, ali se do neprepoznatljivosti auto bolje ponasa, kad budes ponovo dolazio u Cacak, slobodno se javi da se i licno uveris. Sto se plina tice i ja vozim vec x kilometara kompletno na plin i nemam nekih zamerki. Moguce je da je na pojedinim temperaturama vazduha auto malo zivahniji na benzin, ali ni blizu dovoljnog da bih svaki cas jurio B/G prekidac kad treba sa nekim da se popeglam ili da za svoj gust teram pun gas.

 

A dobar savet za paljenje, pokusacu i ja malo da poteram unapred. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U proteklih godinu i po dana hondica je sluzila perfektno. U martu prosle godine uradili smo osvezenje motora, zamenjene su karike (stavljene RIKEN), spaner, gumice ventila, obradjena glava... Motor sada trosi oko 0.2 lit LM 10W40 ulja na 1000km sto je 5x manje nego pre osvezenja. Plinski uredjaj radi bez greske uz redovno servisiranje. Pre 6 meseci ugradjeni morimoto H1 projetkori pa je voznja nocu uzivanje. Kupljene MICHELIN Pilot Sport 3 koje su zamenile ne tako istrosene TOYO T1R. Razlika u pneumaticima je primetna. Michelin je na prvu voznju veoma tih, auto je upravljiviji, ima bolji grip i ono sto me je odusevilo izuzetno kratak zaustavni put pri kocenju. Od ostalih stvari stavljene su maglenke sa projetorom (H3 sijalica). Jos malo pa jubilej 1/4 1Mkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prskalice su fabricka ugradnja za ovaj model

ПоÑлато Ñа HTC Desire 310 dual sim уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naleteh na stare slike pa rekoh da podelim sa Brothers in cars. Gledajući neke DIY klipove prošlog leta odlučih da uradim mali upgrade svetala. Evo kako je izgledao far pre ulepsavanja

ab1f96e77ba1c2113238d4fbdd35291d.jpg

Nakon tretmana vrućim fenom i otvaranja ugradjeni su projektori

0195524ca2031d8b981259942e79b26c.jpg

5d4028b6296793dc29d677a4c20abcda.jpg posle toga sam izmirglao masku, prajmerisao pa ofarbao crnom mat bojom

01b8477a7e155b154df9e4c9e7bd4180.jpg

nakon provere geometrije svetlosnog snopa na autu farovi su zatvoreni uz pomoć gore pomenutog fena sa dodatkom akrilnog silikona

d8dbd5a0fd72c786fbb5f6afcb2264d1.jpg

8a820c79645d8a5820119f8defbfdc78.jpg

Farovi su ismirglani 1000, 2000, 3000 i rucno izolirani pastom.

Do danas nije bilo puštanja vode niti kondenzovanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle sredjivanje felni, čovek bi rekao očistiš i ofarbaš. Možda bi se svelo na to da drugarov brat nije farbar pa sam odlučio da ispitujemo proceduru koju profesionalci primjenjuju. Ljudi moji, dosadnijeg posla od pripreme za farbanje ne postoji. Ceo dan sam smirglao da na kraju prste nisam osećao. Ko vam ponudi da vam sredi i ofarba felne za 60 evra moja preporuka je da prihvatite na jedan. Mene je materijal izneo toliko. Rad ne računam jer sam radio za svoju dušu.

Kada sam napokon pronašao iole zanimljive felne za šljivika jer je raspon 4x114.3 malo nezahvalan otišao sam do Lazarevca da ih pokupim. Izgledale su ovako

ee950165f56e93abcd63470974055abc.jpg

7bcb13a4f87b43ac8c6dd408ebff4caa.jpg

Na proljeće počeli smo sa pripremama, prvo pranje pa smirglanje

5815924110a0e18142636db09945c1b1.jpg

nakon toga pranje, odmašćivanje pa špric git

ac76e5767857fda6aa9fe2ff598b609c.jpg

a1c8d4e73c799fea25973231e264ba7c.jpg

d5e647e0e6bb7ae4c34038060b64896c.jpg

pa opet šmirglanje, pranje odmašćivanje

78c16e9236da03f1371f6231bb50614e.jpg

pa farbanje crnim špric gitom komplet

15600e9252b2d76728c5452c4200e3ea.jpg

1103dd0b60301a2ce9e3e698d446e753.jpg

Pa kada se to osušilo špricali smo zelenom farbom u tankom sloju da bi nam bio marker koliko smo skinuli gita jer opet sledi šmirglanje do savršenstva (sve finija šmirgla)

f4c8428a81604533d882eebf46bc4366.jpg

41230244c567e67d115bb55c78ea68c1.jpg

nakon toga ide pranje pa odmašćivanje jer ide prajmer sive boje pa farbanje pa lakbdb7fe469d8503a360b077f9c9858683.jpg

75f794999f15fb4c14708349052259f4.jpg

c722f0beb671fca137f6366fefbf85f2.jpg

e639c3555bb1858a188ee225abbebdf0.jpg

Kad saberemo sve utrošili smo dva radna dana nas dvojica, stim što je drugi dan otišao samo na lakirerske radove. Ispalo je i bolje nego što sam mislio ali smo prvi dan izginuli. Na kraju obuća na manekenu stoji ovako

1118399f5b3849bd57b981c6b8d1a3c2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×