Jump to content

TRIO krstarica on the way - Toyota Supra 3.0 MA70


Recommended Posts

Dakle, da predstavim svoje novo vozilo... :)

Dosta vas je vec znalo(oni koji se blize druze sa mnom), ko ima mene za FB takodje, no sad cu da napisem lepo detaljno reportazu, jer me mrzi da pricam istu pricu 250x puta ... :D

U pitanju je:

TOYOTA SUPRA MK III, iliti model trece generacije, kod sasije MA70. Moj je model iz prve godine, iliti 1986 je godiste, kod poznavalaca poznat kao 86.5 model.

Motor je 7MGE DOHC 24v, 204 ks koji teraju zadnju osovinu (RWD). Pored mog motora, isti takav postoji i sa turbom (7MGTE), a koji ima 245 ks. U biti sve je isto, samo je dodat turbo, plus menjac se razlikuje (moj je W58, a turbo R154).

DSC01706.jpg

DSC01707.jpg

DSC01708.jpg

DSC01709.jpg

DSC01712.jpg

DSC01714.jpg

DSC01717.jpg

DSC01721.jpg

DSC01722.jpg

DSC01723.jpg

DSC01728.jpg

DSC01727.jpg

DSC01724.jpg

DSC01734.jpg

DSC01740.jpg

DSC01743.jpg

Za modelnu godinu od 1990-1992, postojala je i JZA70, iliti moja piksla sa 1J motorom, single turbo...Za neupucene, mladji(single turbo), motor iz MK IV Supre (1993-...), zbog koga Supra ima slavu kakvu ima.

Malo o Supri:

Supra je imala 4 generacije za sada, suska se i o V generaciji, no pored Lexus LFA, videcemo..

Prva generacija se zvala Celica Supra, sto je zadrzala i u drugoj generaciji. Odlika je da je Supra uvek RWD coupe, flagship Toyotine perjanice.. Vec u drugoj generaciji se polako deli na Celicu Supru i samo Supru. Celica Supra je RWD 2.0 4cyl, dok je Supra 2.8 6cyl.

U trecoj(mojoj), su ih konacno razdvojili, tako je Celica postala FWD i 4cyl, non i turbo verzije, sa namenom jeftinijeg sportskog prevoza, ali i sa 4WD turbo verzijama(koje su postale slavne u WRC konkurenciji), dok je Supri dodeljena uloga Toyotine GT krstarice.

To se i vidi po tome sto moja Supra ima preko 1600 kg izvorno, a nakrcana je opremom kao space shutlle..

Cetvrta generacija je dosla u pravo vreme, kad su Japanci poludeli i takmicili se sto vise, sto bolje, tako da je slavni biturbo 2J motor uskocio na scenu, i otuda slava Supre.

Sve pre, pa do moje, nosile su M seriju motora, tada najvecu i najprestizniju za export Toyote, 3M, 5M u MK II, dok je 7M poslednja evolucija M motora, 24V, DOHC, protokomer, fuel injection, itd.

Da me lakse ispratite, evo sve cetiri generacije zajedno:

4gens.jpg

A sad malo o mom autu:

Prvo pitanje: Koliko para?

0 dinara. Auto je isao glava za glavu za Elantru, s tim da sam sa Elantre skinuo felne, spojler, kadice, pojaseve, volan i kompletan izduv. Sve to ce ici na prodaju.

Drugo pitanje: Koliko trosi i kolika je registracija?

Po recima bivseg vlasnika, cruise voznja 12 litara, vadjenje duse 20 litara. Ja sam vec presao 500 km do sada u zadnja 2 dana, i bilo je svega, jurnjave do 2 glave, lagane voznje, pokusaja burnouta, auto puta 140 km/h, itd...I prosek 13 litara.

To ce se sanirati sekvent plinom od nedelje, zadovoljstvo koje kosta 700 evra, ali ce mi se za ovaj auto brze isplatiti nego za Elantru. Briga me da li plin ide na sportski auto ili ne, ovo je moj daily driver, i posle 60k km sa Elantrom i plinom, nikad problema, mada ja nisam tipican plinadzija, cesto vozim i na benzin kad se peglam, ili kad mi nestane plina, i po 100 km predjem dok ne sipam opet.

Registracija je 45k dinara trenutno, zbog godista, zapremine i kilovata. Sa moje tacke gledista, to je samo 200 evra vise nego za Elantru, a ja to potrosim u izlasku na godisnjem nivou, tako da mi nije zao..

Trece pitanje: Performanse

Level3 i Pinhead su vozili, i razocarani su jer su kontali da ce da ih zalepi za sediste, dok je Djura hteo da driftuje, ali dzaba... :)

Sustina je u tome da ovo nije trkalica, vec krstarica. On ima tri rezima voznje: do 3k obrtaja, kada najmanje trosi, izuzetno lako se vozi, milina. Do 5k obrtaja je vec osetan priliv snage, taman za vadjenje iz svih situacija...Ali, na 5k do crvenog, on naprosto poludi, i zvuk rednih 6cyl je neopisiv!!!No, tada trosi 20 litara... :D

Do sada, ja u cetvrtoj krstarim na 60 km/h, on prede i vuce...Zapremina pre svega daje obrtni momenat, to je neopisivo koliko on rastereceno povuce u bilo kojoj situaciji...

Sto se tice smih brojki, nisam gledao, ide 2 glave opusteno(provereno juce), i nekih mozda 7-8 do 100, ali kao sto rekoh, dosta neprimetno...

Cetvrto pitanje: Oprema

Auto je space shuttle, jer 1986 je imao: tempomat, elektricne podizace stakla, podesavanje retrovizora, servo, klima, elektricno podesavanje sedista(kadice i lumbalni deo), volan po dubini i visini, podesavanje amortizera elektronsko, ABS, diskove na sva cetiri tocka, dodatne cajgere za pritisak ulja, voltazu i temperaturu vode, i jos dosta opreme...Zato i ima 1600 kg prazan.. :mrgreen:

Peto pitanje: Kakvo je stanje moj primerak?

Mogu da kazem, jedna od najboljih MA70. Auto je bio kod ljubitelja, koji je za 5 godina vlasnistva presao samo 20k km..Auto je isao na pregled kod mojih partera u BGD, na dizalicu, auto je farban potpuno, delovi su kupovani u MAG auto Toyota ovlasceni servis, pricao sam sa njihovim covekom za delove, svi znaju vlasnika sa Suprom, jer im je ostavio 5600 evra za 4 godine...Sve je novo, reci cu samo da je isao do toga da je menjao i znacku, masku, lajsne, da ne pominjem ostalo..Znak napred 80 evra, glavni kocioni 450 evra, itd...4 nove Michelin Pilot Exalto za 650 evra 225/50/16.. Boban07 sa foruma je ugradjivao dosta delova, kaze i on da je vrh ocuvana...Pricao sam i sa covekom koji je odrzavao, a sve to pre kupovine..

Raspitao sam se za odrzavanje, imam iskustva, jer vec odrzavam sve 3 novosadske, 2 non turbo, i jedna turbaljka... Robi moj majstor ima iskustva sa ovim autom, tako da me ni to ne brine...

Sve u svemu, dobio sam ultra ocuvan auto, a ja cu ga samo jos vise utegnuti....Razlog prodaje je sto se covek iziveo, nece da daje u proseku 1000 evra godisnje, hoce da ima decu, itd...

Sesto pitanje: Sta ima da se radi?

Zadnji amortizeri treba da se menjaju.

Letva volana da se remontuje, curka malo.

DSC01741.jpg

Nesto lupka pri menjanju brzina, kardan, diferencijal, menjac, videcemo..

Fabranje prednjeg i zadnjeg branika, krova, detalji, da bi bio savrsen.

Sedmo pitanje: Sta mi je u planu?

Na veliko zadovoljstvo JDM puritanaca, sto se tice izgleda samo karbon jap style izduv sa moje bivse Elantre, 18" K3 Kosei koje ce biti ofarbane u zlatno sa poliranim rubom, spustanje oprugama i to je to.

Ostalo sve ce biti maksimalni stock, ali da se sredi do detalja.

Ugradnja plina radi ekonomicnosti..

Otprilike ovako:

kakocemojaizgledati.jpg

Sleepy eyes:

fatboys1sx7.jpg

Osmo pitanje: Zasto sam je uzeo?

Neko ce pomisliti da sam lud. Mozda i jesam, ali nisam ni glup ni naivan. Prvo, bio je to prvi posten JAPANSKI auto ponudjen u zamenu, posle 5 meseci.

Ima takav pedigre, da mi je vlasnik ostavio relativno sitna ulaganja.

Delove necu komentarisati, jasno je da ce me kostati manje od drugih.

Majstori nisu problem, ni farbari, elektricari, mehanicari, gas majstori, imam proverenu iskusnu ekipu, tako da sam bezbrizan.

Registraciju cu preziveti, nije mi ogroman izdatak, iako nije bas ni da mi je svejedno(lesinari od drzave!!! :evil: )

Potrosnja ce biti ekonomicnija sa gasom, vec sam spremio sve, sledece nedelje se ugradjuje.

Jos ne mislim da se zenim, tako da za mene i devojku je vise nego dovoljno.

Auto je momacki, i privlaci paznju gde god stanem.

Pored Supre, imam i dizel dzip za duga putovanja, ili ako nesto nosim. Po gradu mogu da capim skuter svoj ili sestrin mali Swift, tako da mi ni to nije problem.

Imam gde da parkiram tamo gde radim, tamo gde zivim i gde cu ziveti, i to u garazi, pod nastresnicom.

Ja zbog posla i ne idem u centar jer mi je posao na istom mestu gde i kuca(kuca-pos'o, pos'o kuca,,, :mrgreen: )

Planiram da je i zadrzim, kada za par godina budem imao potrebu za novijim autom(CL9 karavan Type S.. :)).

Inace, najbolja po meni MA70:

RodelSupra-2010June-Side.jpg

RodelSupra-2010June-Rear1.jpg

RodelSupra-2010June-Front3.jpg

RodelSupra-2010June-ARZBrakes-Fr-2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dobar Nissan xD Shalu na stranu , gotivim ovaj auto , samo me pomalo nervira logika kojom su ishli da je prave , 3.0 204ks i 1600kg :x Kontam da je krstarica i tako to , ali ostavi prazno mesto u glavi za turbo , RWD + duvaljka = neces spavati 7 dana :) Sa srecom da te sluzi! :D

Link to comment
Share on other sites

glavni kocioni 450 evra

Ja taman na TCS htedoh da te pitam od cega je kocioni, sija, izbi oci :D

Peri taj motor, da zablista malo, a ne samo kocioni da sija :mrgreen:

PS.

Sto ti je mutna ova slika fara??? Ne vidi se dobro sta pise na njemu, jel KOTO ili ...???

Link to comment
Share on other sites

To je bolt-on stvar, ali necu da je radim, iz prostog razloga sto dok je vozim everyday, onda je 204 ks vise nego dovoljno..

A za par godina, imacu ja i mocnija kola, bolja mi je solucija AE86 sa ludim motorom inside... :twisted:

A onda cu imati Supru MA70 u originalnom stanju(vratim stock opruge, a felne imam), sto se kasnije mnogo vise ceni...A ja mislim da je imam dugoooo....

I jednog dana, u salonu moje firme stoje Mazda 1500, Toyota Supra i Datsun 240Z.. ;)

Link to comment
Share on other sites

glavni kocioni 450 evra

Ja taman na TCS htedoh da te pitam od cega je kocioni, sija, izbi oci :D

Peri taj motor, da zablista malo, a ne samo kocioni da sija :mrgreen:

PS.

Sto ti je mutna ova slika fara??? Ne vidi se dobro sta pise na njemu, jel KOTO ili ...???

Pisemo se na TCS, ali da i prednji farovi su ganc novi, made in Japan, KOITO proizvodjac, videces auto i sam na skupu... ;)

Link to comment
Share on other sites

Sta da ti kazem Zile sto ti vec nisam reko...nek je sa srecom i da te dugo dugo sluzi....pa onda jednog dana kad ' postrojis ' unucice...i odvedes do garage...pa onda...' DA VIDITE STA VAM DEDA VOZIO U VASIM GODINAMA ' :twisted: ...ha ha ha...sala nastranu..puno puno predjenih KM... :lol:

p.s.

- jedina mana auta je sto NIJE HONDAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaa :packa

ali jednooooogggg danaaaaa.... :twisted: BICEEEeeeeeeeeeeeeee

Link to comment
Share on other sites

Veoma lepo predstavljanje i prica. Prica o intimnim detaljima je cool da bi se izbegla suvisna pitanja... :)

Uzivaj u auticu, sminkanju i voznji jer imas mogucnosti da se igras sa jednim ovakvim autom. Meni iskreno prija sto je to krstarica, jer se kao vreme odmice sve vise palim na kupe varijanu (ne preterano eksplozivnu), samo sa motorom manje kubikaze od ovoga (zato mi se bas dopada EX Vedranov coupe), nebitnog godista, samo da je nakrckan opremom do koske i naravno iz Japana. Ova Supra je meni jedna od lepsih, pogotovo zbog dugacke prednje haube i popup motiva :)...

Kao bonus, dajem ti fotografiju jedne iz Bg, na diplomatskim tablama koja je fotnuta ako EXIF ne laze 2004. godine

s2010024.jpg

s2010025.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bice, bice, polako, za sada samo uzivam, cisto da ljubomornim tunerima malo bodem oci... :mrgreen:

Mazdice cekaju da se garaza zavrsi, trenutno me koci administracija, kao i svuda u zemlji Srbiji, cim se zavrsi, ide tamo, i nastavljamo sa restauracijom, ima da se radi cele zime polako... :)

A Suprici sad cu da sredjujem mehaniku, da je utegnem do savrsenstva, onda prelazim na estetiku, i tek onda felne i opruge, ne zuri mi se, vozim i uzivam...

Vec sad uvidjam koliko znaci obrtni momenat...

Razmisljao sam se da oblepim belom folijom auto, ali za sada ne, lepa je boja, to kad se smorim malo.. ;)

Link to comment
Share on other sites

E extra :) ono sa JDM mi se naravno sviDZa :D to i jeste auto za tako nesto sto si ti napisao,plin,skroz te razumem,znam da svi imaju primedbe na plin ali meni nekad dodje zao sto nemam plin kad pocnem da cepam 1.3...a sta je tek kod tebe :)

Cekam da bude kao crna sa prve slike :) srecno sa makinom.

Link to comment
Share on other sites

Isprobao u Visnjickoj ulici zajedno sa Pinhedom, zalepio papucucu do kraja i nish.

Razocarenje ogormno. ZNA SE ko vlada ATMOSFERCIMA :)

zato samo Turbo, turbo, turbo... inace ce ga moja Aca sa duplo manjom konjazom i trecinom manjka kubika samleti tako da ti ni momenti nece pomoci :)

Sto se tice izgleda, svako bi ga pozeleo, udoban, volan i menjac poslusni (direktni). Sve u svemu smekerski auto.

Uzivaj!!! :D

ZIPA, CC7 ti je u braniku :)

Link to comment
Share on other sites

Duvaljku u svojoj kolekciji cu ostaviti za jedan drugi auto sa magicnom recju STI... :twisted: I ona nece ici na plin... ;)

Nisi me pitao, ne bih te ja ni provozao od 0-100 km/h, pa da se odusevis...Vec recimo idemo 50 km/h bulevarom sirokim, npr. Kneza Milosa, i otvori se semafor, leva traka slobodna, obrtaljka na 3k obrtaja...Onda kad nagazis papucicu do kraja i obrtaljka skoci na 7k obrtaja, onda cu te pitati jel te sta zalepilo za sediste... :))):))) E, tada trosi 20 litara... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...