Sign in to follow this  
Followers 0
gruja

Jazz 2007 Silver Storm

55 posts in this topic

Kad sam video kakva je navala Jazz-ova, evo i ja da se predstavim. Samo što ću ja odmah da kačim i slike :mrgreen:

Kačim i svoj review koji je pisan posle nekih 10000km. Iako je ovo Honda forum nisam siguran da svi znaju detalje o Jazz-u.

Jazz je kupljen u oktobru 2007, i do danas je prešao 42.000km. Zašto sam se odlučio baš za njega? Živim u Beogradu, ludim od parkiranja i treba mi manji auto. Sa druge strane jedna od prvih stvari koje gledam kod kola je prtljažnik. Jazz je pravi biser po tom pitanju – 385cm dužine, a prtljažnik 380l! Nije samo prtljažnik velik, ceo auto je veoma prostran za svoju klasu. Dodatni uticaj na izbor je bio i što jazz spada u najpouzdanija vozila – i po raznim statistikama, ali i po komentarima ljudi po internetu. Kad sam krenuo da istražujem, samo sam nailazio na pozitivne komentare!

989574.jpg

989602.jpg

Kad sam kupovao auto nisam bio lenj pa sam poneo 2 velika kofera sa sobom. Ovi u Hondi su verovatno mislili da sam lud, ali sam morao da proverim – spolja gledano nikad se ne bi reklo da je toliki prtljažnik. Ti koferi nisu mogli da stanu ni u Golfa 2, ni u Golfa 4, ni u Tipa – uvek je morala da se sklanja gornja polica. U Jazz-a su stali i još je ostalo mesta! Tajna je u rezervoaru za benzin koji je pomeren ispod prednjih sedišta. Zbog toga je prtljažnik natprosečno visok.

Ovako staju u Tipa:

989576.jpg

A ovako u Jazz:

989577.jpg

Magic seats

Druga unikatna osobina su Magic Seats. Pored Civic-a 5d, ovo je jedini auto gde može da se podigne sedalni deo zadnjeg sedišta, kao u bioskopu, čime se omogućava prevoz visokih stvari. Pored toga, zadnja sedišta se lako obaraju i prave potpuno ravnu površinu – idealno za prevoz frižidera (isprobano!). Takođe zadnje sedište se deli na 2/3, pa sam bez vađenja dečijeg sedište uspeo da prevozim šporet ili veliki muški bicikl. O trpanju stvari za duži put neću ni da pričam. Još jedan zgodan detalj je što prednja sedišta mogu da se pomeraju napred-nazad i od pozadi pomoću dodatne poluge pri vrhu naslona , pa ne moraš da prelaziš napred i da se saginješ.

989580.jpg

Sama sedišta su solidna, dobro drže telo ali je sedalni deo nešto kraći. Zbog toga me je nekad bolela desna noga na dužem putu. Da li mi se u međuvremenu noga izbildovala za taj položaj, ili pomaže što stavljam peškirče ispod kad idem na duži put, tek više nemam problema sa tim. Na auto putu nije nikada ni bio problem, pošto oslonim nogu na centralnu konzolu. Najviše se primeti ako je duža gradska vožnja ili regionalni put sa dosta krivina, tj. ako ima svaki čas kočenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor

Motor je nešto krajnje neuobičajeno. Za razliku od većine konkurencije, ovaj motor ima 8v, ali i dve svećice po cilindru. Cilj je bila mala potrošnja, a ne maksimalna snaga. Rezultat je iznenađujući rad na nižim i srednjim obrtajima. Od 1000o/min već kreće da vuče, dok između 2-3000 pokazuje svoj maksimum. Vuče i dalje do 4500, a posle već posustaje. Šta ovo znači u praksi? Pre svega tečna vožnja, bez mnogo potrebe za menjačem. Startuje izuzetno žustro – skoro uvek na semaforu ostavim sve ispod 2000ccm (a možda oni i ne provale da treba da se trkaju sa tim nedefinisanim mikrovanom, šta li je već :D). Do 50-60km/h me retko ko stiže. Posle toga Jazz gubi dah, ali u svakodnevnoj gradskoj vožnji spada u brža kola. Ipak, i za Jazz-a postoji penicilin, a to je Smart! Taj prdavac me uvek o’ladi na semaforu.

Na auto putu bez problema vozim 140-150. Uz bubanj potok može 100km/h i uglavnom samo cepam levom trakom. Probao sam i do maksimalnih 170, stigne relativno brzo, ali mi nije prijala ta brzina.

Pravo da vam kažem, iako je motor dobar, smeta mi to što se spuva na višim obrtajima. Jedan od razloga što volim benzince je taj adrenalinski doživljaj kad povuče na višim obrtajima. Ovde toga nema.

Potrošnja

Ibarskom do CG – 5l. Zadnji put kad sam išao čak i manje - 4.5l. Po gradu, 6.5-8l, sa klimom. Pre nego što mi neko ne uleti klizeći vičući „faul!“, da kažem da je moja gradska vožnja uglavnom po novom beogradu i auto putu, i da je bliža regionalnoj nego pravoj gradskoj vožnji. Jednom sam uleteo u gužvu i vozio 15 minuta mic po mic - tad je bilo 10l. Gradska vožnja je toliko promenljiva stvar da je teško porediti i dve različite rute u istom gradu, a ne nešto drugo. Fiat Tipo mi je na istim tim relacijama trošio od 10l leti do 15l zimi! Jadničak nije stizao da se ugreje i stalno je bio pod saugom. Jazz se jako brzo greje, čak i zimi za 500m dostigne radnu temperaturu, pa i zimi imam sličnu potrošnju kao leti.

Enterijer

Izgleda jako kvalitetno za svoju klasu. Plastika je tvrda, ali po meni jako lepo dizajnirana. Ručice za otvaranje vrata su metalne. Metalni su i podizači stakala nazad (samo napred su na dugme). Po mom ukusu, nijedan auto te klase ne može da parira Jazz-u po enterijeru. Volan, instrument tabla, sve mi se sviđa. Posle 3 godine nema neprijatnih zvukova u enterijeru leti. Kad je hladno e onda već zna da cvrči svašta kad je lošiji put, bar dok se kabina ne zagreje.

989581.jpg

989585.jpg

989586.jpg

Eksterijer

Da se ne lažemo, to mu nije najjača strana. Meni je lep ali priznajem da ima i lepših kola u klasi. Stvar malo vade fensi detalji poput žmigavca u retrovizorima. Možda bi stvar popravilo da stavim alu felne, ali se ne ložim nešto preterano na to.

989588.jpg

989590.jpg

Kakav je za vožnju

Pre svega ogibljenje je kruće. Kad se to sabere sa relativno kratkim međuosovinskim rastojanjem, dobijemo auto koji je jako precizan i okretan, ali i koji skakuće po neravninama. Servo je dobar, nije ni težak na malim ni lak na velikim brzinama. U bržim krivinama (70-80km/h)se primeti da mu je visoko težište - niža kola bolje leže . Menjač je prava igračka, precizan i lak – samo klizi. Na autoputu bi mi prijalo da ima i 6. brzinu, čisto da bi se vozilo na nešto nižim obrtajima. Kočnice su snažne ali i osetljive, trebalo je dosta privikavanja da prestanem da ljubim šoferku kod svakog kočenja. Na sva 4 točka su diskovi, što je super pošto i dalje ima dosta kola koja švercuju doboše pozadi.

Zvučna izolacija je solidna, i do 120-130km/h nema veće buke. Posle toga već kreće sve da se čuje, i gume i motor i vetar, ali i dalje može da se priča i sluša muzika. U leru se skoro ne čuje. Inače sa zimskim Michelin Alpin je tiši nego sa originalnim letnjim Yokohama gumama, tako da bi sigurno letnje mišelinke popravile stvar.

989596.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitne zamerke

Glavno svetlo se ne gasi na kontakt, već pišti ako izvadiš ključ a ostaviš svetla. To viđam i na drugim kolima, ali nikako da shvatim zašto bi iko poželeo da ima svetla bez kontakta, pa još i sa pištanjem. Upozorenje za pojas krene da bipće čim se uključi motor – a meni je logično da prvo upalim motor da se greje bar tih 5-6 sekundi dok vezujem pojas.

Kaseta ispred suvozača nije mnogo velika, a nije ni osvetljena. Poklopac motora ima samo šipku, ne i amortizer :D

Voleo bi i da imam i tempomat, naslon za ruku, podizače pozadi i otvor za hlađenje pozadi. Možda tražim previše od ove klase?

989599.jpg

Zaključak

Auto spoljašnjih dimenzija B klase sa unutrašnjim prostorom C klase. Pravi japanski kanistar od 10l u koji stane 20l :). Za grad idealan, a ipak može i na duži put sa njim. Za mene nema auta koji bolje odgovara mojim potrebama. E sad, jedno su potrebe, a što bi ja hteo Accord koji nemam gde da parkiram to je druga priča...

989600.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlican opis auta! Neke stvari sada prvi put cujem. Bas su ga uradili kako treba :D

Neka je sa srecom i dalje sa njim i da se veseo navozas! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala momci. Pošto sam izuzetno zadovoljan automobilom posle 3 godine, ne verujem da ću ga skoro menjati. Pre će se desiti da uzmem još jednu veću Hondu za putovanja, ali to je za neku drugu temu.

Do sada sam imao 2 sitna problema sa Jazz-om. Prvi je da su mi se zapušavale prskalice za šoferšajbnu. Na kraju sam problem izolovao u OMV-ovoj zimskoj tečnosti za stakla koja je puno penili i ta pena se izgleda stvrdnjavala kad je toplo i zapušavala brizgaljke. U svakom slučaju kad sam promenio tečnost više mi se nikad nije desilo, a od tad je prošlo godinu i po dana.

Drugi problem je bio sa auspuhom - na nekih 38000km je počeo ponekad da se čuje kao konzerva, uglavnom kad kočim motorom. Dijagnoza je da se odlomila neka pregrada u srednjem loncu i to je zamenjeno u garanciji.

Inače garancija mi se upravo završava ovih dana ali mislim da ću i dalje da radim redovno servisiranje kod Delte. Meni je prihvatljivo tih 80-90e za redovan servis, blizu su mi i do sad sam imao korektan odnos sa njima. Inače pored standardne zamene ulja i filtera, sad menjam i filter polena na svakom servisu. Prvi put sam ga promenio na 20000km i to je već bilo prekasno jer je ventilacija jedva duvala, zimi je bio problem da se razmagle stakla a kad je došlo toplo nije mogao ni da rashladi kako treba. Od tad menjam i taj filtar na svakih 10.000km, to je nekih 20-30e veći trošak ali primetim razliku. Na 40.000km sam promenio prednje pločice, i to je to za sad od servisiranja. Ne računam što sam limariju radio par puta, jednom sam ja nešto zakačio ali su me par puta kucali sitno u gradskoj vožnji. To je pokrivao moj kasko ili njihovo osiguranje, i mana je što se dosta čeka da dođu delovi i da se dobije termin u servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, iskreno...

Mislim da ovakvih iskustava i predstavljanja treba biti sto vise. Ovo je od velike pomoci svima onima koji su u nedoumici da li da kupe ovaj auto :)

Dobrodosao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav i dobro nam dosao...opis na profi nivou hmmm...ko bi rekao, tako mali a tako veliki.Vidjao sam jazz-eve po gradu ali iskreno mislio sam da je bez gepeka. Cestitke druze i puno puno km ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav. Ako si video moj profil, skontao si možda da i ja imam Jazz, isto godište kao i tvoj, takođe kupljen nov, samo je boja tamnija (ne znam fabričku oznaku). Svaka ti čast na tekstu, ja nisam toliko iskusan sa vozilima da bi znao sve ovo da napišem, ali kada bi napisao, to bi bilo baš to! Jako dobar opis motora i ponašanja,potpuni pogodak do 70-80 km/h, posle, kako si rekao malo gubi dah, da ni iznad 130 već sve bilo previše bučno itd. Drago mi je ako si zadovoljan dosadašnjim zvaničnim serviserima, ja novosadskim nisam, i baš ove godine kada mi je istekla garancije, prešao sam na domaću radinost i nisam se nimalo pokajao. Inače i ja sam prvi filter za klimu menjao tek na 20 000 ali treba na 10, jer kako si naveo, sav se zaguši i ne ponaša se dobro u toj drugoj godini.

Baš me interesuju i druga iskustva koja si imao sa autom, neke zamerke i sl. Moje iskustvo sa prtljažnim prostorom je inače sjajno. Ovog leta - tri odrasle osobe, nedelju dana na moru, koferi su stali samo u prtljažnik, a na zadnjoj klupi, tj ispod nje bila je umotana jedna vreća za spavanja. prostora do mile volje. Inače, što se tiče obrtaja, jeste da guni na snazi, ali probaj da uđeš drugom ili trećom brzinom na 6000 rpm ... ide to sasvim ok :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako smo kod još mana, napisao sam u temi o CR-Vu da mi smeta što samo vozački prozor ima auto podizač da može sam da ide do kraja. Suvozačev mora da se drži. Eto, to je nekom sitnica ali kad je toplo ja nekoliko puta dnevno spuštam/dižem prozore do kraja i to bi bio prvi deo opreme koji bi promenio da mogu.

Na drugo stvarno nemam zamerke i evo posle 3 godine još me drži oduševljenje. Naročito sam uživao pre par nedelja kad sam išao do CG i nazad. Bio je radni dan i u odlasku i u povratku, već kraj sezone pa je i na putevima bilo malo saobraćaja. A ja sam u kolima, što se retko dešava, obično deca nešto kukaju od pozadi. Tako da mi je to omogućilo da se maksimalno opustim, da puštam muzika do daske i cepam po krivinama koliko je moglo. I naravno preticanja u drugoj i trećoj do crvenih obrtaja ako treba.

Još u povratku nisam išao preko Ljiga, nego sam prvi put išao preko Rudnika, Topole i Mladenovca. To je tek bio doživljaj - put krivudav, ide malo i gore-dole. Već je pao mrak pa se bolje vidi ako iza krivine neko dolazi, nigde policije, samo navigacija svetli u mraku i pokazuje kako dolaze krivine, kao u nekoj igrici. Cepao sam ga koliko god je mogao. Kad sam se vratio bio sam u fazonu hoću odmah opet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni su mogli da nameste jos par centimetra da se sediste pomera u nazad (vozacevo) ne znam koliko si ti visok , ja sam 190-191cm i malo mi fali da imam lep konfor, mada se to oseti tek na duzim putovanjima, kao sto si i ti slicno pricao.

Meni je trosio do cg 5.6, 5.8l ali brze voznje dvoje u autu , put gepek i malo stvari na zadnjem sedistu.

Sto se tice izgleda meni i nije nesto lep, tek bocno kada se gleda, nikakav- bar po meni, ja imam sport opremu pa ga to malo vadi, mogu ti reci da mi je dosta lepsi od obicnog, dosta ga ulepsaju drugi branici(dublji), kao i felne.

Meni je isto izasao iz garancije ali ja ga ne servisiram vise u delti, nisam zadovoljan, servis je 100, 110e a ja sam pre leta zamenio sve filtere kao i polen filter, ulje naravno i sve me izaslo nekih 60e sto je po meni dosta jeftiniji. U delti prvo sto cekas nedelju i vise dana na zakazivanje ali to je manje bitno, doteram ga i pitam kada ce biti gotov kazu mi, ne mogu odmah da ga prime ali da ostavim auto i da dodjem za 3 sata (naravno da ga nisam ostavio i da nije bilo po njihovom)? Imali su jos nekih ispada , da ne pricam sada, sada sam kupim delove, odem kod majstora sve mi zameni, i jos dobije pecat u serv.knjizici :))) jeste da nije deltin ali nema veze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po meni su mogli da nameste jos par centimetra da se sediste pomera u nazad (vozacevo) ne znam koliko si ti visok , ja sam 190-191cm i malo mi fali da imam lep konfor, mada se to oseti tek na duzim putovanjima, kao sto si i ti slicno pricao.

Ja sam 187 i čak ni ne volim da mi je sedište skroz pozadi. U stvari prijalo bi mi za noge, ali pošto volan nema pomeranje po toj osi onda su mi previše izpružene ruke - zato sedim za mrvicu bliže.

U delti prvo sto cekas nedelju i vise dana na zakazivanje ali to je manje bitno, doteram ga i pitam kada ce biti gotov kazu mi, ne mogu odmah da ga prime ali da ostavim auto i da dodjem za 3 sata (naravno da ga nisam ostavio i da nije bilo po njihovom)?

Za ovo si u pravu, već sam se toliko svikao na taj maltretman da mi više i ne smeta :mrgreen:

Realno gledano, to je solidna mana. Videću, sad sam skoro radio servis tako da imam dosta fore da razmislim do sledećeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam 194 visine, ali mi nije problem, valjda sam navikao na drugačiji položaj - nisam zavaljen. A što reče Gruja, pošto volan ne može napred-nazad, onda se ja, da prostite, malo rskrečim i nije frka. Ove godine sam tako vozio po 700 - 800 km u cugu, i tek onda sam se malo ukočio. Što realno za ovako mali auto nije loše. Definitivno je sportska varijanta spolja lepša od obične, ali je bila 2500e skuplja tada, što mi je bilo previše. Možda naknadno kupim alu felne 15', ali o tom-potom. Spolja nije neki lepotan, ali iznutra je za tu klasu odličan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrodošao! :D

... Poklopac motora ima samo šipku, ne i amortizer :)...

Mislim, stvarno nema smisla, da nas truješ sa ovim OOOO forama... :):blesplez

Što se tiče predstavljanja, Gruja je iskusan forumaš pa se ništa manje nije ni očekivalo.

Mane koje navodiš postoje većim delom i na civicu tako da...

:ziveli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro došao na HCS forum i svaka čast za predstavljanje!

Lepo je zaista kada čovek sedne i pročita tekst u dahu i da uz to još i prija. :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlican review, ali cini mi se da sam ga negde vec procitao :geek::mrgreen:

Super autic, meni bas i nije mali.Moda spada u tu klasu, ali meni je dzezer sasvim solidne velicine. A uzivo mi je ogroman, kao mini van :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0