Jump to content

Novo TRIO "Luce" - Mazda 1500 (1968)


Recommended Posts

Idem sad da je oteram do Robike, da je pretresemo spolja i iznutra, da prodjem tehnicki i dobijem tablice, a kasnije cu detalje sa slikama... :D

Inace, Mazda je neverovatno prostrana visinski, ako bude prilike, provozacu nekog krakatog, kosatog, glavatog, tj. reprezentativnog primerka HCSovca, da pokazemo da mozemo da stanemo... :D

Link to comment
Share on other sites

"Luce moje, pa gde si ti do sad?!" :lol:

Neko bi pomislio da je ovo obracanje devojci, keru, svalerki, ili nekoj trecoj osobi zenskog pola, ali jedino sto je ovde isto je sto je ONA, tj. rodno opredeljenje reci MAZDA, kome je upucena ova recenica - TA !! :lol:

IME I PREZIME DAME:

Mazda 1500 De Luxe, na nekim trzistima poznata kao Luce, a kod nas u Evropi kao 1500 model.

Ono sto sam i sam shvatio tokom jednomesecne veoma opsirne potrage(koja je ukljucivala Honda Club Serbia forum, Mazda Club Serbia, Toyota Club Serbia i Oldajtmeri.rs forume, licne kontakte, oglase u novinama i cak trku i licno spopadanje vlasnika jednog od potencijalnih kola.. :lol: ), shvatio sam da japanskih vozila pedesetih, sesdesetih i skoro sedamdesetih i nije bilo u Srbiji, a to mi je bilo kristalno jasno, tek kad sam na nedavno odrzanom oldtimer skupu, sa najvise vozila do sada, koliko cujem, spazio samo jedan japanski automobil..

Pocetna prica bila je bilo koji automobil, samo da je japanskog porekla. Hteo sam da bude coupe, i po mogucstvu lep, sto je jako bilo tesko izvesti, jer japanska vozila, iako brutalno pouzdana i sposobna da predju kilometre i kilometre, svojom estetskom pojavom bas nisu oduzimale dah..

Prva opcija bila je vanredno ocuvana Toyota Celica 1977 sa 1.6 motorom, no vlasnik nije bio voljan da je prodaje. O ovom autu pricam:

DSC00914.jpg

DSC00913.jpg

Kad to vec nije moglo, sledece sto mi je upalo u oci najrealnije bila je Mazda. Iako sa 4 vrata, ima veoma lep dizajn, sto je posledica sto je njen stilski otac Bertone, i to iz razloga sto je taj predlog dizajna trebao da bude nova 1967 Alfa Romeo 1750. Medjutim, Italijani odustali, Japanci pristali, i na svoju pouzdanu mehaniku obukli privlacno odelo.

Vise info o samim kolima, pogledajte ovde(tekst by HEMI426):

http://www.flickr.com/photos/vocko/sets ... 072462097/

Dobra stvar je i da je auto dugo na prodaju, te mu je i cena padala, tako da sam ga kupio za skoro 50% nizu u odnosu na pocetnu, kad je osvanula u oglasima.

Sam prodavac je bio veoma korektan, covek je mehanicar, i ima svoju radionicu, sto je kasnije imalo svojih dobrih i losih strana.

Prednost je i sto je iz Smederevske Palanke, malog mesta(30 hiljada stanovnika), gde svako zna svakog, sto nam je pomoglo kod registracije i probnih tablica.

POTENCIJALI DAME:

Sa danasnjeg aspekta, performanse i snaga 1500 modela su relativno skromni, ali ako se poredi koja su se kola vozila onda, a pogotovo u Srbiji, Mazda je bila ozbiljna limuzina.

Njena konstrukcija je krajnje rusticna, napred diskovi, nazad dobosi. Napred spiralne opruge, amortizeri van njih, dok je nazad lisnate opruge, kardan, posto je zadnji pogon.

Motor je jedna bregasta, sa jednim karburatorom.

Vise samih tehnickih podataka ovde:

DSCN1969.jpg

Drugi deo ekipe, Strle, osobu koju ni Adriana Lima ne bi digla ujutru iz kreveta, jednu dozu kafe na eks odmah:

DSCN1970.jpg

Ali dzaba sve, kad ja idem po moju Mazdicu, eto nama osmeha:

DSCN1971.jpg

HVALA VAM JOS JEDNOM!

DSCN1973.jpg

Onda je Strle otkrio najnoviji model Insignie OPC traktorce edition:

DSCN1974.jpg

I na kraju, MAZDA JE TU!!MOJA!

DSCN1977.jpg

Moje dve bebe:

DSCN1978.jpg

Malo smekerisanja za FB i ostale drustvo-kulturne tekovine:

DSCN1980.jpg

DSCN1982.jpg

DSCN1983.jpg

A i svima nama je postala odmah draga:

DSCN1984.jpg

Jos malo slika:

DSCN1985.jpg

DSCN1986.jpg

DSCN2004.jpg

DSCN2035.jpg

DSCN2038.jpg

I jedna oldschool:

Lifeisahigway.jpg

KURIOZITETI TOKOM PUTA:

Za razliku od Hemijevog vadjenja Capri, sto je zahtevalo ozbiljnu logistiku(i imalo kasnije veliku cenu u rucku, ja sam prosao sa 4 Cezar salate, palancinkama i ribljom corbom), ovo je bilo totalno u skladu sa japanskom reputacijom o pouzdanoscu.

Dosli, upalili, otisli. Mazdica je isla lepo, totalno oldschool feeling, vreme vam prosto sporije protice, nigde ne zurite...

Jedan totalno drugaciji svet, ako se razume, ovaj vid naseg hobija ima definitivno dusu, a to primete i ostali..

Kad smo kretali iz Smederevske Palanke, stali smo na pumpu(30 litara OLOVNOG BENZINA), svi su vadili telefone, slikali, pitali za auto, koji je, sta je, koje je godiste, JEL NA PRODAJU!?!? :lol:

U jednom selu me je zaustavio lik sa Golf 4 da pita jel bi mu je prodao, ima odmah pare....Da, da, rodjace, ali juce, malo, sutra!! :mrgreen:

U sledecem me zaustavio pandur, proverava podatke, pa pita koji auto, pa odakle je, ko je vlasnik, kako on ne zna za njega(iz Sd.Palanke je), pa ode u auto da proveri podatke, pa da pita kolege, proslo mu 20 kola pored mene, dosla i koleginica, kao da je zaustavio Ferrari, a ne Mazdu, i to u nekoj vukojebini, ni ime ne znam da ponovim.. :lol:

Ali kad pogledam par slika, kako mala Mazdica stoji u gomili na semaforu u BGD, a drugi automobili sa modernim linijama oko tebe, ima neverovatan smek, kao da si sa druge planete...Ali ima i kretena, koji koce kao manijaci, ulecu sa kojekakvim kantama i glume ludilo, jednog bi poslao na rehabilitaciju o mom trosku, ja racunam koliko mi je krilo, ako ga ikad igde nadjem, a on ce svog Golfa da pokrpi na prvom otpadu za 50 evra.. :evil::evil:

Na autoputu(nikad nisam isao 100 km/h na autoputu, ovo je otkrovenje), mnogo brza vozila usporavaju, stranci usporavaju, gledaju, deca se okrecu, blicaju, masu....

I dosla je Mazda u svoje okruzenje, gde i pripada, novi clan(iako NOMINALNO(Hemi iskomentarisi, prebicu te) najstariji) TRIO Motors porodice...

I to je sve za pocetak, jos mnogo toga ce slediti..

Ovo je projekat, koji ce trajati dugo, radice se postepeno, nigde se ne zuri, ova Mazda ce zasijati punim sjajem, bicete redovno obavestavani o napretku, po mogucstvu sa slikama..

Link to comment
Share on other sites

U petak je doterana, dosla na svojim nogama(tj. tockovima) kuci, ali ipak 2 godine neredovnog vozenja, kao i mog nepromisljenog teranja preko 100 km/h na autoputu, dovelo je do toga da je, kada sam uvece hteo da je oteram i pokazem nasoj novosadistickoj oldtimer ekipi, pri kontaktu i radu u mestu, pocela da strca i piski ulje, te je u roku od minut izgubila svo ulje iz motora.. :(

Sreca u nesreci je da se to desilo u mom dvoristu, i da je moj majstor Robi udaljen 500 metara od mene, tako da smo imali gde i kako da je smestimo..

Jedna od cinjenica je da ja hocu da je svojim rukama radim(ja se bavim ovim poslom, ali isao sam u gimnaziju i sad sam apsolvent), tako da mi prakse treba, ako nesto prodajem, moram da poznajem materiju, a od teorije nema bas vajde, ako je ne prati i konkretna praksa.

Mazda je veoma jednostavan auto, tako da verujem da cu, uz USER MANUAL koji cu poruciti polovan, na 400 strana, i mog majstora Robija, biti u stanju da sam srafim i popravljam moju Mazdu.

Oterao sam je u subotu kod Robija na kanal, da je pregledamo, i dogovorio sam se da svake subote mu kradem kanal od 10h pa nadalje, dok me istrpi... :lol:

Prvi cilj je bio da prvo ustanovimo koje delove Mazda nosi, tj. ja nemam EPC za nju, naravno, tako da sam morao da skinem sa nje sve potrosne delove, uzmem kao uzorke, ispustim svu tecnost(iovako je sad staticna zbog gubitka ulja), a kad se rascupa motor, to izgleda upravo ovako:

Ogoljenmotor.jpg

Inace, desifrovao sam sta je u Mazdi, to je motor UB, 1500 kubika, malo mi je problem, jer nigde ne nalazim sta i kako za nju, ali recimo za druge Mazdine motore tog godista ima da se nadje delova..

Sreca, pa imam kontakte u Grckoj, odakle moze da se dobije dosta delova, a jos ludje je da posto je mator automobil, Grci su spustili cene, a moje su jos nize, sto daje kao rezultat stvarno jeftine delove... :lol:

kODMOTORA.jpg

Do sada je uradjeno svojerucno:

Skinuti svi filteri, ulja, goriva i vazduha.

Skinuta sva creva, gornje i donje vode do hladjaka(nisu fabricka), uberlaifa(od bastenskog.. :? ), itd..

Skinuti kais klinasti, ispustene sve tecnosti, antifriz, ulje, gorivo..

Sknuti kablovi(jedan je pokidan, pa zalepljen izolir trakom), svecice(sve cetiri razlicite... :shock: )

Sad skupljam informacije i delove, pa nastavljam sa radom u subotu..

Link to comment
Share on other sites

Razocaracu te, motor je jako jednostavno konstruisan, dihtung glave je jedan pravougaonik doslovno, sa cetiri rupe i nesto malo kanala...

Motor se sada nece odraditi, jer je odradjena generalna na STD. pre 5000 km, sredjuju se delovi ostali(limarija, elektrika, usisni i izduvni sistemi, hladjenje, karburator...).

Link to comment
Share on other sites

Sutra se nastavlja srafljenje Mazde, dakle cilj je da je dovedemo u vozno stanje(u biti, mogli smo da odglavimo ventil u karteru, ali hocu da to bude kako valja), te cu sutra da joj pregledam detaljno sve, karter da popravimo, sve sto moze i treba da zamenimo, da sve sto mi ostane od posla bude samo enterijer i eksterijer..

Evo delova sto sam spremio do sada:

Sponice balans stangle

sponicebalansstangleprednje.jpg

Klinasti kais:

kaisklinasti.jpg

Cep hladnjaka:

cephladnjaka.jpg

Svecice NGK:

NGK.jpg

I kuorizitet, ORIGINALNI MAZDA filter, kutija iz 1992, vec se raspala, kaze cale da ga je to neko zeznuo devedesetih, ne zna ko, ali taj filter nosi samo Luce... :lol:

Mazdavazdusnifilter.jpg

I jedna slika, Mazdica medju svojom japanskom bracom(Honda, Mazda, Toyota, Mitsubishi)

21042010.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...